Pagina 1 van 1

Chill-es' BRM project

Geplaatst: 28 jan 2012, 19:06
door Chill-es
Naast de R53JCW nu een nieuw speeltje: Rover 200 BRM (1999, 120k).

Deze BRM heeft origineel o.a. de volgende specs:
-147 pk
-174 Nm
-1070 kg
-Torsen sperdifferentieel
-Aangepast sportonderstel (-2cm)
-Close-ratio versnellingsbak (5 versnellingen)

Wat zullen we daar nu eens mee doen :roll:
:ralley

De olie is inmiddels vervangen voor volsynthetische 10w60. Binnenkort wordt de multiriem vanwege ouderdom vervangen en daarbij ook gelijk de waterpomp en dus de koelvloeistof. Als remolie komt er tarox dot 4 in. Daarna moet de BRM zich eerst maar eens bewijzen. Als hij dat doet dan wordt ie verder verwend :lol:

Enough talk already! Pictures uploaden...

Geplaatst: 28 jan 2012, 19:12
door Chill-es
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 28 jan 2012, 19:19
door Chill-es
Wie weet of het ook nodig is om de versnellingsbak olie en sperdiff olie te vervangen? En zo ja, waarmee?

To do list:
-Poetsen
-ITG luchtfilter
-Lichter maken?
-...............

Eigenlijk is de BRM leuker en beter als verwacht en is het ook verleidelijk om hem te vertroetelen. Er zijn tenslotte maar 1100 van gemaakt waarvan er 75 in NL geleverd werden. En alles doet het ook :s Airco, alarm, mistlampen, ramen, claxon, alles!

Geplaatst: 28 jan 2012, 19:37
door MartijnGizmo
Gelukkig gaat deze niet op een circuit afgeragd worden... oh, wacht :mrgreen:

Geplaatst: 28 jan 2012, 21:46
door BlueCooperS
Jammer dat je niet meer langs kwam vanmiddag.
Volgende keer beter.
Ik hou dit topic wel even in de gaten Gilles.

Geplaatst: 28 jan 2012, 22:57
door GreyCooperS
Mooi Bentley Style interieur :lol:

Nou snel dikke kuipen erin :mrgreen:

Geplaatst: 29 jan 2012, 11:02
door mushrop
Leuk ding Gilles. Ook best redelijk zeldzaam.

Interieur is idd best gaaf!

Geplaatst: 29 jan 2012, 11:14
door Chill-es
Thx guys. Nu kun je dat hele interieur strippen en misschien 50kg winnen (of meer?) maar wat levert dan uiteindelijk op? Meer fun?
En gewichtsverdeling moet natuurlijk niet naar voor verschuiven door achter vanalles er uit te halen (achterbank, reservewiel). Dus moet er in dan geval voor evenveel gewicht uit (radio, speakers, airco, racekuipjes ipv stoelen, isolatie, ...)
Keuzes, keuzes...

Geplaatst: 29 jan 2012, 11:18
door mushrop
je kan het ook even zo laten en eerst onderstel en motor aanpakken. Interieur komt later wel. Eerst maar 'es knallen met dat ding.

Geplaatst: 29 jan 2012, 11:19
door GreyCooperS
Ik zag nog een leuk JDM (wat toch ECHT geen JDM is volgens sommigen :mrgreen: ) voorbeeldje..

Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen:

Geplaatst: 29 jan 2012, 11:20
door mushrop
voordat je zoiets post Peter, moet je grondig onderzoek doen he. Dat is je net geleerd weet je nog. :mrgreen:

Geplaatst: 29 jan 2012, 11:23
door GreyCooperS
:O

Sorry M.... >)

Geplaatst: 29 jan 2012, 11:25
door MartijnGizmo
chill-es schreef:Thx guys. Nu kun je dat hele interieur strippen en misschien 50kg winnen (of meer?) maar wat levert dan uiteindelijk op? Meer fun?
En gewichtsverdeling moet natuurlijk niet naar voor verschuiven door achter vanalles er uit te halen (achterbank, reservewiel). Dus moet er in dan geval voor evenveel gewicht uit (radio, speakers, airco, racekuipjes ipv stoelen, isolatie, ...)
Keuzes, keuzes...
Het is misschien minder racy, maar als je op een warme dag de hele dag aan het boenderen bent op Assen of Zandvoort met een helm op je kop, kan airco best prettig zijn! :)

Geplaatst: 29 jan 2012, 11:32
door Chill-es
Nog even contact gehad met Klaas. Er is qua vermogen nog wel eea mogelijk:

We hebben inmiddels een antwoord van Emerald die veel ervaring hebben met het leveren van vrij programmeerbare computers voor dit model.
 
Je huidige ECU is helaas niet aan te passen dus vandaar onze vraag aan Emerald, zie hun antrwoorden van vandaag
 
The VVC engine is more complex than the normal non-VVC engine.
The original ECU is also different to the non-VVC engine.  Assuming it is year 2000, or earlier, then the original ECU will have x2 36-way connectors (one black, one red).
 
The Emerald ECU is not directly plug-n-play but the wiring loom modification is quite easy to do.  We can supply a new 36-way loom connector with the pin-out table (attached).  It is just a case of moving one terminal at a time from the red/black plugs to the new 36-way connector.
There are one or two wires that need joining but apart from that it is just extracting then moving terminals (the terminals come out of the connectors easily).
 
 
Hi Ghisbert,
 
The VVC engine responds well to a good exhaust and air filter.  That can result in ~165bhp.
With a well ported head, new exhaust cam & mapping it can be 180-185bhp.
Above that you are looking at pistons, throttle bodies, solid cams, etc, and can be anything from 190-240+ bhp.

Geplaatst: 09 feb 2012, 11:29
door Chill-es
Op zoek naar een Pipercross Viper kit.... Iemand?

To do list aangepast: :lol:
-vervangen distributieriem en waterpomp
-Pipercross Viper Induction kit
-Goodridge stalen remleidingen
-Tarox remolie
-Full Janspeed exhaust system, manifold through to back
-......................