Pagina 1 van 1

Ducati 750 SSie Projectje

Geplaatst: 01 feb 2012, 10:08
door GPM
Hoi Allemaal!

Naast de GP, ben ik al sinds 2001 gepassioneerd eigenaar van een Ducati 750 SSie Dark. Ouwerwetse desmo due met injectie en lucht/olie gekoeld blok, en in een nieuw jasje gestoken door Terblanche na het legendarische SS model van eind jaren 80 tot eind jaren 90.

Vanwege het nog redelijk nostalgische karakter van het blok (vooral mooi lawaai) en de strakke stuureigenschappen (laag gewicht) van de fiets wil ik hem niet kwijt en/of inruilen voor een andere. Daarbij komt nog eens dat ie nog maar 8k heeft gelopen (:oops:)

Daarom, 11 jaren later, gaat er wat aan gebeuren om het blok wat smeuiger te laten lopen en er een paar extra peekaas uit te halen. Al is het laatste niet de eerste prioriteit (:lol:)

het verloop van het projectje wil ik graag met jullie delen en daarom dit Topic waar ik updates, foto's en resultaten zal posten.

Na duidelijk advies, zal de wenslijst uitgevoerd worden door van den Biggelaar in Oisterwijk:

Tuning:

1. Koppen flowen (in/uitlaat kanalen, klepzittingen etc)
2. Compressie in kleine mate verhogen
3. Vliegwiel afdraaien (een kilo afslanken!)
4. ECU aanpassen
5. Open luchtfilters (indien nodig) (open Ducati performance dempers zitten er al op vanaf nieuw)
6. Kleppen stellen
7. Testbank runs
8. Blok afstellen

Uiteraard ook het reguliere onderhoud:

Olie en filter
Brandstoffilter
Remvloeistof
Riemen

Er zal ongeveer 12% vermogenstoename behaald kunnen worden; we zullen zien :P !

Morgen wordt hij opgehaald en dan kan de pret beginnen!

Ik zal even foto's maken van het geheel en z.s.m plaatsen.

Peter.

Geplaatst: 01 feb 2012, 10:23
door mushrop
heel gaaf, ben ook een groot Ducati-fan. Persoonlijk hou ik meer van de 80/90er jaren Duc's. De allerdikste vind ik nog steeds een 851/888, wat blijft dat een gaaf ding. En natuurlijk de spirituele voorvader van de legendarische 916.

Maar de SS's blijven ook echt vet, en een Dark is eigenlijk de mooiste kleur voor de Terblanche SS.

Ben heel benieuwd naar de vorderingen en natuurlijk de foto's!

Geplaatst: 08 feb 2012, 21:09
door Worksdebby
[quote="mushrop"]heel gaaf, ben ook een groot Ducati-fan. Persoonlijk hou ik meer van de 80/90er jaren Duc's. De allerdikste vind ik nog steeds een 851/888, wat blijft dat een gaaf ding. En natuurlijk de spirituele voorvader van de legendarische 916.

Leuk om te lezen hier dat er meer mensen met dit virus ook besmet zijn.......

de mijne staat nu te rusten voor het volgende seizoen .....

even geen races meer om budgetaire redenen maar wel straks zo af en toe weer knallen !

groetjes
debby

Geplaatst: 08 feb 2012, 21:56
door GPM
mushrop schreef:heel gaaf, ben ook een groot Ducati-fan. Persoonlijk hou ik meer van de 80/90er jaren Duc's. De allerdikste vind ik nog steeds een 851/888, wat blijft dat een gaaf ding. En natuurlijk de spirituele voorvader van de legendarische 916.

Maar de SS's blijven ook echt vet, en een Dark is eigenlijk de mooiste kleur voor de Terblanche SS.

Ben heel benieuwd naar de vorderingen en natuurlijk de foto's!
Ben het helemaal met je eens Rob, een mooie Superlight is helemaal DIK! en qua kleur moet ik zeggen dat het voor het de Terblanche idd de mooiste is. Een Superbike hoort rood of geel, een supersport zwart of antraciet vind ik.

Ik heb nog even contact gehad met de maniacs in Oisterwijk, maar hij ligt nog niet uit elkaar. :Foto worden er zeker gemaakt!

Geplaatst: 08 feb 2012, 22:01
door GPM
Worksdebby schreef:
mushrop schreef:heel gaaf, ben ook een groot Ducati-fan. Persoonlijk hou ik meer van de 80/90er jaren Duc's. De allerdikste vind ik nog steeds een 851/888, wat blijft dat een gaaf ding. En natuurlijk de spirituele voorvader van de legendarische 916.

Leuk om te lezen hier dat er meer mensen met dit virus ook besmet zijn.......

de mijne staat nu te rusten voor het volgende seizoen .....

even geen races meer om budgetaire redenen maar wel straks zo af en toe weer knallen !

groetjes
debby
Hoi Debby, heb je foto archief mogen bewonderen, super foto's! Na een paar baansessies is een lekker winterslaapje geen overbodige luxe. Ben je ook actief in De Club trouwens en op de Clubrace? Ik kijk al weer uit naar dit jaar! Altijd een groot feest.

Groetjes,

Peter.

Geplaatst: 08 feb 2012, 22:03
door GPM
Quote ging niet helemaal lekker 8)

Geplaatst: 01 mar 2012, 08:27
door GPM
Okay,

Gisteren bericht gehad van Biggelaar. De fiets is uit elkaar geweest en ze hebben de koppen geflowed, het vliegwiel afgedraaid en er alles weer netjes in/op gezet. Foto's zijn gemaakt, deze zal ik t.z.t uploaden.

De tuner heeft me verteld dat er 64 DINpk voor de tuning uitkwam (de curves zal ik ook t.z.t uploaden). Dit is niet slecht voor een standaard, iedere fiets is anders, en dus behoord ie tot de betere standaard fietsen. Hij heeft er een setje 900SS nokkenassen ingezet, deze passen er direct in, en resulteren o.a. in een hogere kleplift, dus meer effectieve doorlaat. De klepzittingen moeten iets dieper worden gelegd om de juiste shims er tussen te krijgen, maarja die werden sowieso al aangepast. De compressie is iets omhoog gegaan door een dunnere voetpakking. De kleppen worden nog getimed.

Eind volgende week zal ie weer helemaal klaar zijn en dan is het moment supreme om op de bank te gaan en te zien wat ie doet. Daar ben ik zeker bij!

Zodra ik alle info heb zal ik een update schrijven!

Cheers.

Geplaatst: 01 mar 2012, 10:51
door Peter
Cool!

Geplaatst: 01 mar 2012, 18:55
door Governorrob
Hoi Peter,

Maandag mogen we inschrijven!!! Kan niet wachten :lol: :lol: :lol:



Gr

Rob

Geplaatst: 01 mar 2012, 19:07
door mushrop
Ben benieuwd! Maak je ook even een filmpje als 'ie op de bank staat.. 8)

Geplaatst: 01 mar 2012, 19:24
door frankie
Ik zie nog steeds geen foto's.......... :roll:

Geplaatst: 07 mar 2012, 14:11
door GPM
@ Rob: Ik ben er ook bij dit jaar!
@ Rob, Frank: Heb nog geen bericht van de Biggel gehad guys, foto's hebben zij voor me gemaakt. Zit nog te wachten op een telefoontje van ze :(

Maarrrr, zo snel mogelijk! 8)

Geplaatst: 07 mar 2012, 18:28
door mushrop
gaaf, ben benieuwd!

Geplaatst: 18 mar 2012, 11:25
door GPM
Gisteravond de gegevens binnen gekregen! :yeah

Test voor tuning: 62.8 pk @ 7928 rpm / 67 Nm @ 5658 rpm
Test na tuning: 74.6 pk @ 7844 rpm / 74 Nm @ 6490 rpm

Happy days!

Ik ben zeer tevreden over het resultaat op papier en denk dat het rijden een volledige andere ervaring zal zijn met de nieuwe setup 8)

Als ik tijd heb, vanavond even de curves posten. Foto's van tuning en filmpje op de testbank worden nog door Biggelaar gestuurd.

Geplaatst: 18 mar 2012, 17:59
door Governorrob
Hoi Peter,

Dat is een mooie verbetering! Die van mij staat nu in Terneuzen. Als ze warm wordt, en dat wordt ze op het circuit, stottert ze soms. Best eng als je de Strubbe uitkomt en er gebeurt niets en ze komen je snoeihard langs!!

Groet,

Rob