Mini in andere kleur dan besteld???
Geplaatst: 06 jun 2006, 14:57
Ik heb voor mijn vrouw een nieuwe Mini One Parklane besteld.
De dealer verteldemijn vrouw, dat de Mini One Parklane, een zeer speciale luxe uitvoering was en liet mij middels de brochure zien, wat er allemaal aan extra's op de Mini One Parklane zat, incl. geheel volgens de brochure, standaard met een kleur Royal Grey en met een zilvergrijs dak. Mijn vrouw was er helemaal weg van, zeker van de kleuren combinatie Royal Grey en zilvergrijs en dus de Mini One Parklane besteld, dealer blij, vrouw blij en ik blij omdat de vrouw blij was. Maar 3 weken later, belde de dealer op met de mede deling, dat de Mini One Parklane enkel en uitsluitend werd geleverd in de basiskleur Royal Grey en niet zoals hij hem had verkocht en zoals het in de brochure staat met een zilvergrijs dak en spoiler.
Op mijn vraag hoe dit nu mogelijk kon zijn, vertelde de dealer dat, het inderdaad fout vermeld staat in de brochure, maar dat de importeur zich verschuilt achter eventuele vormfouten in de brochure van Mini. Ik zei, dat is lekker, als in de brochure dan staat vermeld, dat de Mini wordt geleverd met lichtmetalen velgen, dan kunnen jullie hem dus gewoon met stalen velgen leveren, onder het mom van sorry een brochure foutje? Nu zou ik volgens de dealer dat nu ook weer niet zo moeten zien, maar hij kwam er echter met de importeur niet uit. Dus ik zelf de Mini service maar even gebeld, met de mededeling dat ik graag een auto wilde hebben geleverd in de kleur zoals die door mijn vrouw is uit gekozen en besteld. Ze gaven inderdaad toe, dat er een foutieve vermelding staat bij STANDAARD UITRUSTING MINI ONE PARKLANE! Ik zou volgens Mini echter hebben moeten kijken in de prijslijst, daar er veel veranderingen zouden kunnen zijn, wegens import uit duitsland????. Ik zei., ho even, u gaat mij toch niet vertellen, dat ik vanaf nu ook een dealer van Mini moet gaan wantrouwen, als deze mij verteld en doormiddel van de Mini brochure laat zien, hoe de nieuwe Mini One parklane er uit ziet, als ik geen brochure en ook een geautoriseerde dealer mag vertrouwen, waar blijf je dan, zij konden echter nog geen uitsluitsel geven en ik zou binnen 14 dagen??? worden terug gebeld, de productiedatum is nota bene al over 3 weken en ik zou de Mini One Parklane over 6 weken geleverd krijgen ik snap niet dat de Mini organisatie zo met zijn nieuwe klanten omgaat en ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, want mijn vrouw wil echt haar nieuwe Mini One Parklane in de kleur zoals zij die dacht te hebben gekocht, maar zij voelt zich nu bekocht!! en zij wordt hier niet vrolijker van! Denk je je vrouw een plezier te kunnen doen, wordt je hiermee geconfronteerd. Zijn er toevallig onder de Miniclub leden, meer die dit hebben mee gemaakt want ik vind het nogal wat, een auto af willen leveren aan een klant, in een andere kleur als dat deze is besteld. Graag jullie reactie hierop want ik snap hier helemaal niets van, dit heb ik nog nooit mee gemaakt!
Leo
De dealer verteldemijn vrouw, dat de Mini One Parklane, een zeer speciale luxe uitvoering was en liet mij middels de brochure zien, wat er allemaal aan extra's op de Mini One Parklane zat, incl. geheel volgens de brochure, standaard met een kleur Royal Grey en met een zilvergrijs dak. Mijn vrouw was er helemaal weg van, zeker van de kleuren combinatie Royal Grey en zilvergrijs en dus de Mini One Parklane besteld, dealer blij, vrouw blij en ik blij omdat de vrouw blij was. Maar 3 weken later, belde de dealer op met de mede deling, dat de Mini One Parklane enkel en uitsluitend werd geleverd in de basiskleur Royal Grey en niet zoals hij hem had verkocht en zoals het in de brochure staat met een zilvergrijs dak en spoiler.
Op mijn vraag hoe dit nu mogelijk kon zijn, vertelde de dealer dat, het inderdaad fout vermeld staat in de brochure, maar dat de importeur zich verschuilt achter eventuele vormfouten in de brochure van Mini. Ik zei, dat is lekker, als in de brochure dan staat vermeld, dat de Mini wordt geleverd met lichtmetalen velgen, dan kunnen jullie hem dus gewoon met stalen velgen leveren, onder het mom van sorry een brochure foutje? Nu zou ik volgens de dealer dat nu ook weer niet zo moeten zien, maar hij kwam er echter met de importeur niet uit. Dus ik zelf de Mini service maar even gebeld, met de mededeling dat ik graag een auto wilde hebben geleverd in de kleur zoals die door mijn vrouw is uit gekozen en besteld. Ze gaven inderdaad toe, dat er een foutieve vermelding staat bij STANDAARD UITRUSTING MINI ONE PARKLANE! Ik zou volgens Mini echter hebben moeten kijken in de prijslijst, daar er veel veranderingen zouden kunnen zijn, wegens import uit duitsland????. Ik zei., ho even, u gaat mij toch niet vertellen, dat ik vanaf nu ook een dealer van Mini moet gaan wantrouwen, als deze mij verteld en doormiddel van de Mini brochure laat zien, hoe de nieuwe Mini One parklane er uit ziet, als ik geen brochure en ook een geautoriseerde dealer mag vertrouwen, waar blijf je dan, zij konden echter nog geen uitsluitsel geven en ik zou binnen 14 dagen??? worden terug gebeld, de productiedatum is nota bene al over 3 weken en ik zou de Mini One Parklane over 6 weken geleverd krijgen ik snap niet dat de Mini organisatie zo met zijn nieuwe klanten omgaat en ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, want mijn vrouw wil echt haar nieuwe Mini One Parklane in de kleur zoals zij die dacht te hebben gekocht, maar zij voelt zich nu bekocht!! en zij wordt hier niet vrolijker van! Denk je je vrouw een plezier te kunnen doen, wordt je hiermee geconfronteerd. Zijn er toevallig onder de Miniclub leden, meer die dit hebben mee gemaakt want ik vind het nogal wat, een auto af willen leveren aan een klant, in een andere kleur als dat deze is besteld. Graag jullie reactie hierop want ik snap hier helemaal niets van, dit heb ik nog nooit mee gemaakt!
Leo