Pagina 1 van 2
One, Cooper, Cooper S zelfde motor
Geplaatst: 19 aug 2006, 17:12
door red_devil
Ik las net in de auto kampioen dat de mini one, cooper en cooper s dezelfde motor hadden. Het verschil tussen de cooper en de one is een chip en het verschil tussen een cooper en een cooper s is de compressor.
Dus bedacht ik mij, als ik nou een compressor op mijn motor zet. (ik heb geen idee hoe grote operatie dit is). Maar dan heb ik opeens een cooper S
Wat vinden jullie, is dit haalbaar om een compressor op de mini cooper motor te instaleren?
Geplaatst: 19 aug 2006, 17:16
door Maaij
Is denk ik goedkoper om je Cooper in te ruilen voor een S. Je moet ook een nieuw S versnellingsbak erin monteren. De Cooper versnellingsbak is hier niet geschikt voor.
Geplaatst: 19 aug 2006, 17:20
door red_devil
OH ja dat klopt, damn.
Dan maar sparen voor een mini cooper S!

Geplaatst: 19 aug 2006, 18:34
door werner
De motor ziet er van buiten inderdaad het zelfde uit. Maar er zitten ook intern een paar grote verschillen. (grote koelkanalen en grotere doorstroming van olie,andere oliepomp, lagere compressie ivm compressor en nog wat dussss helaas niet zo eenvoudig)

Geplaatst: 20 aug 2006, 13:33
door red_devil
En bv. een turbo op de mini cooper zetten? Hoeveel pk zou dat opleveren en zou dit een grote operatie zijn en haalbaar zijn?
Geplaatst: 20 aug 2006, 14:52
door Maaij
werner schreef:De motor ziet er van buiten inderdaad het zelfde uit. Maar er zitten ook intern een paar grote verschillen. (grote koelkanalen en grotere doorstroming van olie,andere oliepomp, lagere compressie ivm compressor en nog wat dussss helaas niet zo eenvoudig)

Cilinderkop is volgens mij ook niet hetzelfde. Heb ergens gelezen dat het matriaal tussen de ONE/Cooper en de S verschillend is.
red_devil schreef:En bv. een turbo op de mini cooper zetten? Hoeveel pk zou dat opleveren en zou dit een grote operatie zijn en haalbaar zijn?
Een turbo is ook niet zo eenvoudig. Volgens mij moet je hiervoor ook een ander versnellingsbak erin monteren. Zal een paar duizend euro kosten.
Geplaatst: 20 aug 2006, 15:34
door red_devil
@Maaij: zou jij dan nooit je mini cooper willen tunen?
Geplaatst: 20 aug 2006, 15:40
door Maaij
red_devil schreef:@Maaij: zou jij dan nooit je mini cooper willen tunen?
Niet met een turbo. Risico's vind ik gewoon te groot. Koop ik liever een S-je.
Wat je ook kan doen:
- Ander luchtfilter
- Complete uitlaat veranderen (spruitstuk tot einddemper)
- Groter gasklep (58mm)
- Ander cilinderkop
- Ander nokkenas
- Lichter vliegwiel
- Aangepast software
140+ pk's moet je hiermee wel kunnen bereiken

Nog altijd minder dan een standaard S. Ook zeker paar duizend euro.
Geplaatst: 20 aug 2006, 15:47
door red_devil
Wat is een Supercharger Poelie ? En kan dit ook op een mini cooper? Of is dit alleen gemaakt voor een mini cooper S?
Geplaatst: 20 aug 2006, 15:48
door Maaij
red_devil schreef:Wat is een Supercharger Poelie ? En kan dit ook op een mini cooper? Of is dit alleen gemaakt voor een mini cooper S?
Naam zegt het eigenlijk al. Alleen voor een S dus

Geplaatst: 20 aug 2006, 15:49
door red_devil
Maaij schreef:red_devil schreef:@Maaij: zou jij dan nooit je mini cooper willen tunen?
Niet met een turbo. Risico's vind ik gewoon te groot. Koop ik liever een S-je.
Wat je ook kan doen:
- Ander luchtfilter
HEB IK BINNENKORT (pipercross PK222C)
- Complete uitlaat veranderen (spruitstuk tot einddemper)
HEB NU EEN LASER UITLAATSYSTEEM, Dus niet alleen de einddemper, maar ook die lange buis erbij-> weet niet de naam daarvan. Ben niet zo technisch
- Groter gasklep (58mm)
- Ander cilinderkop
- Ander nokkenas
- Lichter vliegwiel
- Aangepast software
-
Manifold + Downpipe -> wil ook ook nog een keertje erop plaatsen (levert ook veel pk op!)
140+ pk's moet je hiermee wel kunnen bereiken

Nog altijd minder dan een standaard S. Ook zeker paar duizend euro.
Geplaatst: 20 aug 2006, 15:51
door red_devil
Maaij schreef:red_devil schreef:Wat is een Supercharger Poelie ? En kan dit ook op een mini cooper? Of is dit alleen gemaakt voor een mini cooper S?
Naam zegt het eigenlijk al. Alleen voor een S dus

Maar waarvoor dient het?
Geplaatst: 20 aug 2006, 15:51
door Maaij
red_devil schreef:Maaij schreef:red_devil schreef:@Maaij: zou jij dan nooit je mini cooper willen tunen?
Niet met een turbo. Risico's vind ik gewoon te groot. Koop ik liever een S-je.
Wat je ook kan doen:
- Ander luchtfilter
HEB IK BINNENKORT (pipercross PK222C)
- Complete uitlaat veranderen (spruitstuk tot einddemper)
HEB NU EEN LASER UITLAATSYSTEEM, Dus niet alleen de einddemper, maar ook die lange buis erbij-> weet niet de naam daarvan. Ben niet zo technisch
- Groter gasklep (58mm)
- Ander cilinderkop
- Ander nokkenas
- Lichter vliegwiel
- Aangepast software
-
Manifold + Downpipe -> wil ook ook nog een keertje erop plaatsen (levert ook veel pk op!)
140+ pk's moet je hiermee wel kunnen bereiken

Nog altijd minder dan een standaard S. Ook zeker paar duizend euro.
Manifold is spruitstuk. Wordt in Amerika ook wel header genoemd

Geplaatst: 20 aug 2006, 15:57
door red_devil
Heb al dit topic gevonden over het tunen van een mini cooper
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1249
Geplaatst: 20 aug 2006, 16:04
door Maaij
Zoals je zie ook geen goedkope oplossing
