Pagina 1 van 1

Iemand tips/ervaring voor bv. Eibach verlagingsveren Cooper?

Geplaatst: 26 okt 2011, 20:02
door Dick en Natascha
Hoi Mini fanaten :)) ,
Ik ben van plan de Mini Cooper Chili van de vrouw een paar centimeter te verlagen. :shock:
Om later dan ook 17 Inch velgen te plaatsen ivm de huidige 16inch. Dan staat dit denk ik allemaal wat mooier
Heb weinig verstand van het verlagen van een auto dus weet niet echt wat mogelijk is en wat een goede keuze is.
Ik zag dat men voor schroefveren kan kiezen of alleen voor verlagings veren.
Voor het verlagen wil ik eigenlijk niet veel uitgeven (dus een compleet schroefset valt af)
Ik denk zelf aan een set verlagingsveren van Eibach (prokit) om dit hiermee te gaan doen.
De Mini Cooper is (heb ik begrepen) standaard voorzien van een sportonderstel en op de optielijst zie ik geen
sportondestel+ staan (duitse Chili) dus dat zit er waarschijnlijk dan ook niet op.
Het huidige onderstel voldoet nu eigenlijk prima (buiten de hoogte) en ik wil niet dat de vering veel harder of
onkomfortabeler wordt door de andere veren.
Nu zijn mijn vragen; :oops:
Is dit met bv. Eibach veren te realiseren? Tips voor een ander merk oplossing hoor ik ook graag....
Heeft iemand deze veren onder zijn cooper zitten en hoe bevalt dit tov van de oude vering??
Wordt de vering niet veel stugger ? (ik wil niet dat hij veel stugger wordt)
Zijn er bij 3 cm verlaging problemen met obstakels? Moet wel fatsoenlijk over een drempel kunnen gaan.
Zijn er nog andere zaken waar ik aan moet denken?
Nou een heel verhaal met een hoop vragen maar ik kon het niet korter omschrijven :|
Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven. Groetjes Dick

Inmiddels wel op het forum gelezen dat de veerweg (bij sportonderstel=cooper) 5cm is
wat dan betekend dat je nog maar 2 cm overhoudt ? Kan dit dan wel

Geplaatst: 28 okt 2011, 19:48
door Dick en Natascha
Nobody??? :( :shock:

Geplaatst: 28 okt 2011, 19:56
door GreyCooperS
Alleen veren zijn vergelijkbaar met sportonderstel of tandje straffer...verlaging zal idd zo rond de 3 cm zitten..uiteraard mooier dan stock, maar echt laag komt de auto natuurlijk niet...dan zit je al snel aan 5 of 6 cm

Drempels zijn met alleen veren in de regel nog te doen, alleen bij de nieuwste woonwijken heb je vaak belachelijk hoge drempels die zelfs met een franse auto nog schrapen :lol:

Dus als je a. op budget zit, b. niet te laag wil ivm drempels en c. niet wil dan de boel aanloopt, zijn veren the way to go.

Eibach wordt als harder omschreven, je kan ook Coendek op dit forum mailen en een setje cobra veren nemen, die zijn iets minder stevig geveerd..

Succes!

Geplaatst: 28 okt 2011, 20:08
door Dennisvdh
Ik rij net een week met Cobra schroefset op een R56. Ik vind 'm best stuiterig op klinkerwegen en je voelt vrijwel alle oneffenheden in de weg die ik eerst niet zo voelde, maar er is goed mee te rijden over drempels. Je moet wel wat meer afremmen maar schuin is niet nodig (tenzij je meer dan 4cm lager gaat). Het ziet er zooo gaaf uit 8)

Geplaatst: 28 okt 2011, 20:58
door Dick en Natascha
GreyCooperS schreef:Alleen veren zijn vergelijkbaar met sportonderstel of tandje straffer...verlaging zal idd zo rond de 3 cm zitten..uiteraard mooier dan stock, maar echt laag komt de auto natuurlijk niet...dan zit je al snel aan 5 of 6 cm

Drempels zijn met alleen veren in de regel nog te doen, alleen bij de nieuwste woonwijken heb je vaak belachelijk hoge drempels die zelfs met een franse auto nog schrapen :lol:

Dus als je a. op budget zit, b. niet te laag wil ivm drempels en c. niet wil dan de boel aanloopt, zijn veren the way to go.

Eibach wordt als harder omschreven, je kan ook Coendek op dit forum mailen en een setje cobra veren nemen, die zijn iets minder stevig geveerd..

Succes!
Bedankt voor de info! :icon_top: Coen reeds een PM gestuurd.