Pagina 1 van 2
Sterke banden die Dunlops runflat..
Geplaatst: 09 nov 2006, 13:32
door Hans
Pff.. heb ik weer, Mijn banden waren van voor naar achter gezet voordat de winterbanden erop gaan. Toen ik hem op ging halen vond ik hem al zo naar links trekken.. ik dacht dat ze schuin afgesleten zouden zijn dus heb ik maar even een rubber spoortje achtergelaten op de weg.. maar nee, dat was het niet, verder geen aandacht meer aangegeven tot vanmorgen.. mmm, die staat wel erg laag even de bandenspanning controlleren.. 0,6BAR

en daar heb ik 200km p.u. mee gereden!! Dus als je een lekke band heb met runflats.. niks max 80km p.u. gewoon 200 knallen

Re: Sterke banden die Dunlops runflat..
Geplaatst: 09 nov 2006, 13:43
door Skip
Hans schreef:Dus als je een lekke band heb met runflats.. niks max 80km p.u. gewoon 200 knallen

Dat noem ik nou es een advies

Re: Sterke banden die Dunlops runflat..
Geplaatst: 09 nov 2006, 13:50
door Berthil
Hans schreef:.. ik dacht dat ze schuin afgesleten zouden zijn dus heb ik maar even een rubber spoortje achtergelaten op de weg..
Dit advies is ook niet verkeerd

Geplaatst: 09 nov 2006, 13:50
door Hans

En het is nog echt gebeurt ook.
Geplaatst: 09 nov 2006, 14:52
door FastBunny
Had je neit zoiets van waarom brand dat rode lampje op mijn dashboard of is dat bij de GP eruit gesloopt

Geplaatst: 09 nov 2006, 14:54
door Hans
Heb ik 3x gereset

had wel vaker storing met mijn cabrio.. maar in de GP doet die het dus echt.
Geplaatst: 09 nov 2006, 15:17
door Arjan
hahah! je wilde je GP gewoon ontdoen van extra gewicht. Ik snap het wel
Maar wel goed dat ie ie blijven hangen

Geplaatst: 09 nov 2006, 15:38
door Black Berliner
Bij de pirelli's hoef je dat niet te proberen. Daar valt weinig mee te "runnen" als ze "flat" zijn. Ik had heftige vibraties en hij trok onwijs naar links in mijn geval. Er zat bij mij ook helemaal geen druk meer in (niet meetbaar tenminste), dat scheelt ook wel misschien...
Geplaatst: 09 nov 2006, 15:57
door Sepp
Ze hebben in een autoprogramma (weet niet meer welke) eens bij een BMW alle 4 de Run flat banden in de wang (zijkant) meerdere malen doorboord met een boormachine. Daarna gingen ze er volgas mee over een circuit blazen en wat bleek? Reed nog best prima. De BMW was nog gewoon te besturen en handelbaar en ze konden gewoon een rondje circuit in een goede tijd neerzetten. Okay met Run flats die heel zijn natuurlijk beter, maar met 4 lekke volgas over een circuit zonder dat er rare dingen gebeurden is toch wel opmerkelijk.
Geplaatst: 09 nov 2006, 17:21
door Mini Poeper
Er is toch ook eens een meeting/evenement geweest waarbij men in een MINI van Renova kon rondrijden (raggen) waarbij alle vier de Run Flat banden waren leeggelopen? Was een zilveren Cooper met een zwarte baan over de wagen.
Elke keer als ik die auto in Tilburg spot, denk ik: je moest eens weten dat iedereen daarin rond gerost heeft.

Geplaatst: 09 nov 2006, 18:17
door MINIJCW
zo heb je geluk gehad Hans.
Wat merk je eigenlijk als ze een band in de verkeerde draairichting erop zetten?
Geplaatst: 09 nov 2006, 19:32
door cooperels
Hopelijk zijn onze Good Years net zo sterk....
Geplaatst: 09 nov 2006, 20:27
door werner
MINIJCW schreef:zo heb je geluk gehad Hans.
Wat merk je eigenlijk als ze een band in de verkeerde draairichting erop zetten?
Zolang het droog is zul je niet veel merken.
Maar als het nat is wordt het effe anders

Geplaatst: 11 nov 2006, 11:18
door Smini
Hans, ik heb het zelfde gehad in de BMW van mijn vader... ik ook denken wat is dat voor een lampje (had nog geen mini) bleek ik bij thuiskomst lek te zijn, en meneer staalsplinter zat er ook nog in... wel 140 mee gereden.... ze zeggen dat het blij plotseling remmen wel eng is, gaat de auto erg trekken naar de lekke(re) kant........
Haaa mijn vraag wordt bijna beantwoord hier :-)
ik heb de standaard 17" banden er onder zitten maar na 15000 beginnen ze voor aanzienlijk meer te slijten dan achter :-) ik haat asp :-)
kan je ze wisselen met voor?? vroeger kon dat bij mijn auto's.....
draaien ofzoiets.... links voor naar rechts achter enzo....
Iemand ervaring?
Geplaatst: 11 nov 2006, 12:01
door grand_cru
Met de eerste radiaalbanden (R indicatie) kon je zoiets doen van linksvoor naar rechtsachter en rechtsvoor naar linksachter herinner ik me. Soms werd ook één van de wielen door het reservewiel vervangen

Dit lukt natuurlijk niet met een thuiskomertje, herstelkit of runflats
