Van 200PK naar 30PK !?!
Geplaatst: 10 nov 2006, 20:15
Vanmiddag na dat we op de testbank bij van Beek waren geweest zijn we nog een stukje in de buurt van Utrecht aan het rijden geweest. Nu was de teleurstelling van de slechts 200PK van de Works al vervelend, het werd nog erger.
Het begon op een stukje weg waar bij het doortrekken de auto in eerste instantie niet leek te reageren om vervolgens ineens wel te versnellen. Vreemd dachten we nog maar verder leek er niets aan de hand. Dit probleem heeft zich hierna niet meer voor gedaan totdat we de snelweg richting huis op wilde rijden. Na de stoplichten en de bocht naar de oprit toe gaf ik gas maar versnellen hoo maar..
Er leek geen enkele vermogen te zijn, direct ging het lampje van de motorstroing branden en niet heel veel later hield de auto totaal in en branden ook de EML lampjes en het uitroeptekentje van de remmen. Dus de noodverlichting aan om hem aan de kant te zetten. Hierna direct de auto uitgezet eventjes gewacht om hierna opnieuw te starten, het motorstroringslampje bleef weer branden en er zat geen gang meer in de auto.
Toen maar even met de MINI Servicelijn gebeld en die kwamen een 20 minuutjes later kijken. Omdat we op de snelweg stonden zijn we eerst ergens naar toe gebracht. Hier werd de auto van de autoamulance gereden.... echter ging dit niet helemaal goed en zat de voorbumper achter een blokje en werd die helemaal schuin getrokken. Wij meteen zwaaien om ergere schade te voorkomen. Nadat de in de weg zittende blokjes werden verwijderd bleek dat de voorbumper aan de onderkant helemaal los te zitten. Dit werd eventjes vastgezet maar nog niet helemaal goed, dit wordt nog door de deaer verder verzorgt op kosten van de servicedienst.
Na het gedoe met de bumper starte de monteur de auto weer en het lampje bleef gewoon uit. Eventjes in zijn vrij gas gegeven maar dit leek gewoon allemaal te werken zoals het hoorde, geen gekke geluiden ofzo. Hierna konden we dus weer onze weg vervolgens, tenminste dat dachten wij en de monteur dus ook. Die reed voor ons weg, hierna starten wij de auto en bij het wegrijden bleken er weer een berg paarden in slaap te zijn gevallen en wilde maar niet wakker worden. Meteen ging het lampje weer branden en konden we met een gematigt tempo al knipperend en seinend achter de autoambulance aan. Deze stopte gelukken (ongeveer 300meter en 2 (voor ons rode) stoplichten verderop) en de man kwam tot de conclussie dat het probleem weer terug was (scherpe conclusie hadden wij niet kunnen bedenken...)
Toen we daar bezig waren kwam er een Checkmate voorbij rijden, de 2 personen toonde medeleven door beide hun armen omhoog te doen, toch nog een leuk gevoel van medeleven toch
Hij heeft ons naar de dealer in Woerden gebracht, en daar staat nu onze trouwe Coopie. We hebben geen idee wat er nu aan de hand is, misschien dat iemand iets vergelijkbaars heeft gehad. Hopenlijk is het niet het gevolg van de Workskit montage of wellicht van het uitlezen van de software door van Beek?
Om nog wat extra zout in de wonden te wrijven hebben we van de servicedienst een Opel Astra Station (geen idee wat we met zo veel ruimte moeten doen maar goed) gekregen en konden we naar huis. Om nog leuk af te sluiten, wat ligt er thuis in de brievenbus... een uitnodiging van de MINI dealer voor de nieuwe MINI...
Al met al dus een behoorlijke K*T dag dus...
Groetjes, Mike en Marjolein
Het begon op een stukje weg waar bij het doortrekken de auto in eerste instantie niet leek te reageren om vervolgens ineens wel te versnellen. Vreemd dachten we nog maar verder leek er niets aan de hand. Dit probleem heeft zich hierna niet meer voor gedaan totdat we de snelweg richting huis op wilde rijden. Na de stoplichten en de bocht naar de oprit toe gaf ik gas maar versnellen hoo maar..
Er leek geen enkele vermogen te zijn, direct ging het lampje van de motorstroing branden en niet heel veel later hield de auto totaal in en branden ook de EML lampjes en het uitroeptekentje van de remmen. Dus de noodverlichting aan om hem aan de kant te zetten. Hierna direct de auto uitgezet eventjes gewacht om hierna opnieuw te starten, het motorstroringslampje bleef weer branden en er zat geen gang meer in de auto.

Toen maar even met de MINI Servicelijn gebeld en die kwamen een 20 minuutjes later kijken. Omdat we op de snelweg stonden zijn we eerst ergens naar toe gebracht. Hier werd de auto van de autoamulance gereden.... echter ging dit niet helemaal goed en zat de voorbumper achter een blokje en werd die helemaal schuin getrokken. Wij meteen zwaaien om ergere schade te voorkomen. Nadat de in de weg zittende blokjes werden verwijderd bleek dat de voorbumper aan de onderkant helemaal los te zitten. Dit werd eventjes vastgezet maar nog niet helemaal goed, dit wordt nog door de deaer verder verzorgt op kosten van de servicedienst.
Na het gedoe met de bumper starte de monteur de auto weer en het lampje bleef gewoon uit. Eventjes in zijn vrij gas gegeven maar dit leek gewoon allemaal te werken zoals het hoorde, geen gekke geluiden ofzo. Hierna konden we dus weer onze weg vervolgens, tenminste dat dachten wij en de monteur dus ook. Die reed voor ons weg, hierna starten wij de auto en bij het wegrijden bleken er weer een berg paarden in slaap te zijn gevallen en wilde maar niet wakker worden. Meteen ging het lampje weer branden en konden we met een gematigt tempo al knipperend en seinend achter de autoambulance aan. Deze stopte gelukken (ongeveer 300meter en 2 (voor ons rode) stoplichten verderop) en de man kwam tot de conclussie dat het probleem weer terug was (scherpe conclusie hadden wij niet kunnen bedenken...)
Toen we daar bezig waren kwam er een Checkmate voorbij rijden, de 2 personen toonde medeleven door beide hun armen omhoog te doen, toch nog een leuk gevoel van medeleven toch

Hij heeft ons naar de dealer in Woerden gebracht, en daar staat nu onze trouwe Coopie. We hebben geen idee wat er nu aan de hand is, misschien dat iemand iets vergelijkbaars heeft gehad. Hopenlijk is het niet het gevolg van de Workskit montage of wellicht van het uitlezen van de software door van Beek?
Om nog wat extra zout in de wonden te wrijven hebben we van de servicedienst een Opel Astra Station (geen idee wat we met zo veel ruimte moeten doen maar goed) gekregen en konden we naar huis. Om nog leuk af te sluiten, wat ligt er thuis in de brievenbus... een uitnodiging van de MINI dealer voor de nieuwe MINI...
Al met al dus een behoorlijke K*T dag dus...

Groetjes, Mike en Marjolein