Pagina 1 van 2
Facelift Cooper S Works gezocht
Geplaatst: 04 jun 2012, 11:15
door Erik dB
Hallo MINI rijders!
Na 3 jaar met viel plezier in een MINI Cooper (R50) te hebben rondgereden, heeft mijn vriendin het pk virus een beetje te pakken gekregen, en zoekt ze nu een Cooper S Works. Ik heb besloten dit initiatief zoveel mogelijk te ondersteunen, dus bij deze dit draadje

.
De voorkeur gaat uit naar een facelift, o.a. vanwege de kortere (en sterkere) bak, met max 100k ervaring, maar het liefst een stuk minder. Panorama-dakje is een must, cruise control ook, en de JCW Recaro (?) stoelen een grote pre.
Al googlend kwam ik deze tegen:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/mini/cooper/8795374
Naar mijn smaak iets teveel stickers en JCW logo's, maar verder voldoet hij wel aan de specs. Kent iemand deze auto? Specifieke do's en don'ts?
Alvast dank!
Erik
Geplaatst: 04 jun 2012, 11:29
door S-67
Weet niet veel over de R53 modellen, alleen deze die je laat zien is in ieder geval geen facelift model.
Geplaatst: 04 jun 2012, 11:30
door Black_Devil
Dit is geen facelift

Geplaatst: 04 jun 2012, 11:35
door Erik dB
boris_brznjef schreef:er is toch geen verschil in sterkte van de bak bij een Cooper S. Alleen de facelift heeft kortere bak overbrengingen dan de pre-facelift. Maar dit is inderdaad een pre-facelift.
Ik wist wel dat het een goed idee was om dit draadje te openen

. Die kortere bak is een grote pré, maar deze heeft dus nog de lange bak? Bij de Cooper is de nieuwe (Getrag geloof ik) sterker, maar ik begrijp dat dit bij een S-je niet zo is? Hoe/waaraan zie je dat dit geen facelift model is? Ik ken eigenlijk alleen de plaats van de klokje als verschil, maar die kon ik op deze foto's niet zien....Verder viel het mij op dat de richtingaw/ruitenwisser hendels er anders uitzagen dan bij de onze, en het dashboard(kastje) ook, maaruuuhh...guess I was wrong

Geplaatst: 04 jun 2012, 11:52
door Erik dB
Da's een goeie.
**gaat panelen tellen**
Je hebt gelijk!

Geplaatst: 04 jun 2012, 11:54
door Sven
koplampen, achterlichten, stuurwiel, 3 delig-dash, chrome grille-lijsten...
Een aantal zaken die anders zijn aan de facelift. Vanaf 10-2004 is de facelift gekomen dacht ik, maar iets daarvoor zijn ze al begonnen met mengelmoesjes... dus wel een facelift stuur maar verder niet

Geplaatst: 04 jun 2012, 11:57
door Black_Devil
Je kan het ook aan de achterlichten zien, pre-facelift heeft onder in het midden een achteruitrijlicht en de facelift heeft op dioe plek een mistlamp. Niet te zien, de facelift heeft in de cooper S versie ook 170pk ipv 163pk.
succes met zoeken
Geplaatst: 04 jun 2012, 18:00
door Daveke
Facelift heeft ook een beter onderblok, de cilinderwanden zijn dikker
Geplaatst: 04 jun 2012, 18:04
door wall-e
verschil pk is toch vooral aan andere compressor (schoepen coating) te wijten?
Lees overigens veel andere zaken die mij onbekend waren, kortere bakoverbrenging en beter onderblok.
Geplaatst: 04 jun 2012, 18:37
door Daveke
Compressor zijn 5 generaties van, de laatste twee zijn de betere.
De 4e generatie heeft een grijze coating op de schoepen, de 5e (sowieso elke JCW) heeft een zwarte coating op de schoepen.
Daarnaast is ook de ECU drastisch veranderd, een FL ploft veel meer uit zn uitlaat door een compleet andere afstelling.
De FL bak is wel een behoorlijk verschil, en merk je ook wel goed. Ik zou in elk geval sowieso een FL versnellingsbak willen. Voor ons was het een must om er een in de race-mini te hebben
Dat, samen met de coating, zorgt voor de vermogenswinst
Meer verschillen:
- airbag dashboard komt door de dashtop naar buiten ipv het dashboard
- plafondklok is weg en zit in de tellers
Geplaatst: 05 jun 2012, 19:03
door Alex
Je moet het maar weten...
Ik ben wel blij dat ik een FL heb uit 2006, waarschijnlijk dus met betere compressor. Kan ik die kleur van de schoepen nog ergens zien zonder iets te hoeven slopen (ik heb nooit zo aandachtig gekeken onder de kap, behalve de olie peilstok)?
In elk geval bedankt voor deze info!
Geplaatst: 06 jun 2012, 15:45
door Daveke
Om je schoepen te bekijken moet sowieso de uitgaande hoorn van je compressor af, om die te verwijderen moet je je inlaatspruitstuk verwijderen, en om dat fatsoenlijk te doen moet je hele voorfront eraf.. Ik zou er niet aan beginnen, om enkel een coating vd schoepen te bekijken
FYI, een compressor vervangen is plusminus een klein uurtje of 4-5 werk
Geplaatst: 06 jun 2012, 17:04
door FastBunny
MINI zien er verder wel goed uit, stickers kun je er uiteraard zo weer vanaf halen als je dat niet wilt. Klein dingetje nog, de Pre-Facelift JCW heeft 200PK ipv 210 zoals de facelift's hebben. Onder de motorkap zie je iig een serienummer van de JCW kit, als het goed is moet er ook een certificaat bij de auto zitten.
Een pre-facelift hoeft overigens geen probleem te zijn als je wilt gaan tunen, kijk bv maar naar de MINI van Berthil
