Pagina 1 van 1
R50 Kietelen?
Geplaatst: 03 sep 2012, 20:02
door Jochemini
Beste leden,
Al een tijdje gezocht naar antwoorden, hier en daar verschillende antwoorden gekregen..alleen heeft het me nog niet genoeg geholpen dus hoop ik van jullie een wijs advies te krijgen.
Ik heb dus een Mini Cooper uit 2005.
Wat zijn de mogelijkheden om deze auto een beetje op te kriebelen?
Of hebben jullie mij wat te bieden wat jullie nog hebben liggen etc?
Groetjes
Jochem
Geplaatst: 03 sep 2012, 20:33
door Raymond
Gewoon goed blijven zoeken..
www.minispeed.nl
Geplaatst: 03 sep 2012, 21:37
door Daveke
Is de moeite niet waard
Geplaatst: 03 sep 2012, 23:11
door Raj
R53 kopen

Geplaatst: 03 sep 2012, 23:44
door Marcel Always Open
Daveke schreef:Is de moeite niet waard
Veel moeite is het niet, maar het is het
geld niet waard
een heleboel geld om hem van 115 naar 125 pk te krijgen. (wel met een betere driveability) Er zijn diverse aanbieders en ze beloven je varierend tussen 125 tot 135 pk, maar het is ongeveer 125.
(126 mét sticker)
Geplaatst: 04 sep 2012, 00:36
door MartijnGizmo
Ik zou eerder op 116pk rekenen!

Geplaatst: 04 sep 2012, 20:21
door Daveke
Er zijn mensen die op +/- 160 pk zijn gekomen
Daar is alleen wel een boel geld voor nodig, en dat is zonder turbo en zonder compressor
Geplaatst: 04 sep 2012, 22:47
door Jochemini
Daveke schreef:Er zijn mensen die op +/- 160 pk zijn gekomen
Daar is alleen wel een boel geld voor nodig, en dat is zonder turbo en zonder compressor
Kijk, dat klinkt al beter een positief antwoordt waar ik iets aan heb!
Ik had mijn verwachtingen natuurlijk niet zo hoog gelegd dat je tegen de 150 pk aan zit, maar wel dat hij merkbaar meer vermogen krijgt.
Dus ben toch wel benieuwd wat de meest betrouwbaarste en makkelijkste oplossingen zijn.
Uiteindelijk kan ik er natuurlijk ook aan denken om de kop onder handen te nemen. Maar die gedachten stel ik nog liever even uit..
Jochem
Geplaatst: 04 sep 2012, 23:39
door Daveke
Dat zul je sowieso moeten..
De aanpassingen;
- CAI, en dan ook echt koude lucht
- ZWAAR gemodificeerde cilinderkop
- Aggressieve nokkenas
- grotere injectoren of voor enkele carburateurs gaan op een custom inlaat
- open spruit en dito uitlaat
- methanol injectie om je octaan te verhogen
- custom ecu
Ik bedoel er meer mee te zeggen, het kan allemaal wel, maar dit gaat echt in de papieren lopen. Ik heb ook op dat punt gestaan.. Serieus, doe jezelf een plezier, koop een R53 en lees het tuningstopic wat ik zojuist geopend heb. Veel makkelijker en goedkoper, en vermogens richting de 250 pk zijn simpel te halen

Geplaatst: 03 dec 2012, 20:24
Heb een origineel cooper s,die mag je wel van me overnemen!
Leuke auto om te gaan ombouwen
Zeldzaam zonder olieverbruik en geen bakproblemen!
Denk dat dit goedkoper is dan tuning!