Pagina 1 van 1

Martinvh's R53 zoektocht in het buitenland

Geplaatst: 20 okt 2013, 18:59
door martinvh
Beste mede Mini-liefhebber,

Onlangs heb ik me voorgesteld als 'Minizoeker'. Ik heb de daad bij het woord gevoegd en heb vandaag 1.200km gereden om een Mini Duitsland te bezichtigen.

Ik heb eerder auto's in het buitenland gekocht (o.a. BMW Z3 Coupe, Westfield super 7) en heb daarmee louter goede ervaringen. Vandaag was dat echter anders.

20-10-2013 @ diep in Duitsland ca. 250km voorbij Frankfurt:

Een R53 bekeken met mooie km-stand (eis is: < 100.000) van 77.000. Daar aangekomen blijkt de Mini te roesten als een ..... classis Mini :lol:

De motorkap roestte (door steenslag). Maar wat meer bijzonder was, was de roest onder het linker achterlicht. Het hele scherm zat vol met roestblazen. Het enige dat niet roestte waren de dorpels onder de deurrubbers :D. Daarnaast nam de eigenaar het serviceinterval iets te serieus. Hij heeft in 8jr minder dan 20.000km gereden en daarom nooit onderhoud gehad :s.

Jullie begrijpen dat ik deze heb laten staan en mijn zoektocht voortzet. Ik hou jullie met dit topic op de hoogte en hoop medio november mijn R53 te kunnen introduceren.

Re: Martinvh's R53 zoektocht in het buitenland

Geplaatst: 20 okt 2013, 19:15
door Cannuccia
Zuur dat je eerst zoveel km-ers moet rijden om er daar pas achter te komen dat ie in zo'n slechte staat is.
Niet voldoende naar gevraagd of niet goed ingelicht door de verkoper?

Succes met de verdere zoektocht!

Re: Martinvh's R53 zoektocht in het buitenland

Geplaatst: 20 okt 2013, 19:18
door martinvh
De eigenaar vond de roest een 'kleinigheid'. En vond het eigenlijk niet noemenswaardig (plek was 25cm groot).

Re: Martinvh's R53 zoektocht in het buitenland

Geplaatst: 23 okt 2013, 10:21
door mushrop
Was dat een facelift (06-2004) DarkSilver met pano, navi, leer etc?

Re: Martinvh's R53 zoektocht in het buitenland

Geplaatst: 24 okt 2013, 15:58
door martinvh
Ik ben bij een mooie Mini gaan kijken, met een lage km-stand. Echter trof ik onderstaande onder de deurrubbers aan.

Is dit relatief eenvoudig zelf te fixen (ik heb een straal apparaat) of zouden jullie een dergelijke auto laten staan?

Afbeelding

Re: Martinvh's R53 zoektocht in het buitenland

Geplaatst: 24 okt 2013, 18:57
door martinvh
@Boris: weet ik! Het is vooral de vraag of dit (1) erger is dan gemiddeld en (2) is dit relatief eenvoudig te repareren / te conserveren?

Ik heb zelf de beschikking over een straalapparaat om de roest weg te stralen, ik kan ook primeren en daarna de lak in kleur (spuitbus op kleur) er overheen spuiten.

Ik vraag me vooral af of er meer roest is aan de andere (niet-zichtbare) kant van het aan elkaar gelaste paneel.