R53 ipv R55
Geplaatst: 08 mei 2016, 22:06
Hallo iedereen. Ik heb me een tijdje terug aangemeld op het forum op zoek naar info. Wij, mijn vrouw en ik, zijn ons aan het oriƫnteren naar een gebruikte New Mini. Het gaat om een "tweede" auto als vervanging voor haar huidige Peugeot. Vanaf het begin van deze crusade was ze heel duidelijk dat als het een New Mini word dan word het een Cooper S Clubman, een R55 dus. We hebben er een aantal gezien en een paar gereden maar als tweede auto zijn ze toch erg kostbaar (ik ben en blijf Nederlander)
Nu zijn we tegen R53 aangelopen die ons niet loslaat. Dit is ook een Cooper S maar is dus iets ouder dan een R55. Om precies te zijn is ie van Augustus 2004 en het is dus eentje met de compressor.
Ik wilde een paar vragen op jullie afvuren in de hoop op wat informatie.
* Aangezien hij van na de facelift is zou hij dus al de Getrag versnellingsbak moeten hebben, klopt dit ?
* Is dit blok, in principe, hetzelfde als het blok wat in een R55 gebruikt wordt maw heeft deze ook het "kettingspanner syndroom" ?
* Is het "kettingspanner syndroom" trouwens iets waar per definitie elke Cooper S mee kampt of kun je ook gewoon geluk hebben en rij je 3 ton zonder problemen ?
* Ik lees hier ook over koppelingsproblemen maar dit lijkt mij toch ook aan hoe de vorige eigenaar met wagen omgesprongen is, toch ?
Een R53 "S" is in aanschafprijs een stuk aantrekkelijker dan een R55 "S" maar aangezien deze ook een stukkie ouder is probeer ik natuurlijk te voorkomen een "money pit" te kopen vandaar mijn vraag om info. Alvast bedankt met alle input.
Groet. Frans.
Nu zijn we tegen R53 aangelopen die ons niet loslaat. Dit is ook een Cooper S maar is dus iets ouder dan een R55. Om precies te zijn is ie van Augustus 2004 en het is dus eentje met de compressor.
Ik wilde een paar vragen op jullie afvuren in de hoop op wat informatie.
* Aangezien hij van na de facelift is zou hij dus al de Getrag versnellingsbak moeten hebben, klopt dit ?
* Is dit blok, in principe, hetzelfde als het blok wat in een R55 gebruikt wordt maw heeft deze ook het "kettingspanner syndroom" ?
* Is het "kettingspanner syndroom" trouwens iets waar per definitie elke Cooper S mee kampt of kun je ook gewoon geluk hebben en rij je 3 ton zonder problemen ?
* Ik lees hier ook over koppelingsproblemen maar dit lijkt mij toch ook aan hoe de vorige eigenaar met wagen omgesprongen is, toch ?
Een R53 "S" is in aanschafprijs een stuk aantrekkelijker dan een R55 "S" maar aangezien deze ook een stukkie ouder is probeer ik natuurlijk te voorkomen een "money pit" te kopen vandaar mijn vraag om info. Alvast bedankt met alle input.
Groet. Frans.