Pagina 1 van 1
Veel problemen nieuwe MINI: Wat te verwachten van de dealer?
Geplaatst: 12 jul 2007, 20:08
door Maaij
Hoi,
Zoals sommige al weten, heb ik best wel veel problemen met mijn maar MINI.
Nieuw gekocht bij BMW/MINI Venlo.
Een aantal voorbeelden:
- Cd speler kapot
- Deuren zijn opnieuw gespoten
- Daklijst zat los
- Piepende ramen
- Fluittoon voorraam
- Krakende snelheidsmeter
- Losse A paneel
- Krassen op verschillende panelen
- Niet goed gespoten skirts
Zo kan ik wel even doorgaan (zit nu al op 25 punten

)
In het begin vond ik het niet eens zo erg, maar de problemen blijven maar komen.
- Vanaf april ben ik zeker 1-2 keer per week bij mijn dealer. (totaal 20+ schat ik).
- Dit kost gewoon veel tijd, benzine en vooral veel irritaties.
Nu ben ik het echt even zat
Wat kan ik van de dealer verwachten?
- Kan ik een schadevergoeding eisen?
- Of gratis accessoires?
Wie kan mij tips geven.
De verkoper van mijn MINI zit helaas thuis door een ongelukje.
Geplaatst: 12 jul 2007, 20:11
door snans
in den beginne ook heel wat last gehad met men mini... heb toen wel gratis mini-kledij gehad, maar was eig niet voldoende naar mijn mening.
probeer contact op te nemen met mini nederland ?
(zal toch wel iemand zich bezig houden met after-sales service ?)
Geplaatst: 12 jul 2007, 20:14
door Maaij
Met MINI kleren neem ik echt geen genoegen.
Ik wil eerst proberen het met mijn dealer op te lossen voordat ik contact opneemt met MINI NL.
Veel fabrieksfouten, maar zeker ook fouten door monteurs.
Geplaatst: 12 jul 2007, 20:16
door kwiebje
Contact met ze opnemen om te kijken om het allemaal netjes op te lossen. Je kunt ze ook een brief sturen met alle punten die je al gehad hebt, mochten ze dan niets willen doen heb je het allemaal op papier.
Eerst proberen er samen uit te komen. Maar blijft pokke als de auto niet helemaal is wat je ervan verwacht.
Geplaatst: 12 jul 2007, 20:31
door snans
in ieder geval goed bijhouden wat er mis is, en wanneer je ervoor naar de dealer bent geweest. handig om achteraf op terug te vallen.
k zou toch via mini nederland gaan, net omdat het fabricage fouten zijn
Geplaatst: 12 jul 2007, 20:48
door Ries
zorg in ieder geval dat je communicatie op papier staat. Dan kan je pas iets ondernemen.
Anders blijft het toch jouw woord tegen dat van hen en rara waar zou de importeur hun steun aan geven?
Ik denk degene waar ze het meeste mee te maken hebben in de toekomst.
Geplaatst: 12 jul 2007, 22:20
door Nexus
Kan inderdaad geen kwaad als je MINI NL alvast op de hoogte stelt...
Het is niet zo dat je je dealer verraadt als je MINI NL belt, hij doet blijkbaar z'n best om de problemen op te lossen, maar het blijven fabrieksfouten en dus is de importeur eerder erop aan te spreken.
Geplaatst: 13 jul 2007, 12:45
door Mini Poeper
Nexus schreef:Kan inderdaad geen kwaad als je MINI NL alvast op de hoogte stelt...
Het is niet zo dat je je dealer verraadt als je MINI NL belt, hij doet blijkbaar z'n best om de problemen op te lossen, maar het blijven fabrieksfouten en dus is de importeur eerder erop aan te spreken.
Geef dit dan ook duidelijk aan in die brief, mocht je deze schrijven. Aangezien jij ook langer met die dealer door één deur moet.
Geplaatst: 13 jul 2007, 13:48
door florisvandam
Dat is lekker waardeloos Maaij, ik zou je aanraden om eerst de dealer te vragen wat hij wil doen om de schade te compenseren, misschien biedt hij je wel een nieuw Works setje aan!!
gr.
floris
Ps. volgens mij staat deze topic ook verkeerd, moet hij niet bij de R56 staan???
Geplaatst: 13 jul 2007, 14:46
door Ralph-cooper
Ik zou het inderdaad eerst met je verkoper én vestigings directeur bespreken. Als je het meteen naar Mini Nederland doorspeelt heb je kans dat je band er met de garage niet beter op wordt, want dan heb je de garage ook geen kans gegeven om het op te lossen.
En tja als compensatie de eerste beurt gratis of wat JCW gadgets oid???
Geplaatst: 13 jul 2007, 22:44
door Maaij
Iedereen bedankt voor de info.
Ik heb vandaag een goed gesprek gehad met de verkoper van mijn MINI en de vestigingsdirecteur.
Voel me nu ook een stuk beter en ben ervan overtuigd dat alle problemen snel worden opgelost.
Woensdag weer (ik hoop voor de laatste keer) terug naar de dealer.
Voor compensatie heb ik een setje verstralers gekregen (incl. montage).
Dit vind ik dan ook weer netjes. Al had ik liever een setje JCW stoelen gehad

Geplaatst: 15 jul 2007, 18:37
door Ralph-cooper
Dat is goed nieuws! Ook een leuke compensatie

, gaan die er ook woensdag al op?
Geplaatst: 15 jul 2007, 21:53
door Maaij
De verstralers staan nog in bestelling. Duurt helaas nog even (zwarte versie).
Geplaatst: 16 jul 2007, 08:53
door florisvandam
kijk dat is in ieder geval een goed initiatief van de dealer en als je auto kuuren blijft houden volgen de gratis mods automatisch!!!
gr.
floris