Pagina 1 van 1
Clio Williams, zware dobber toch sneller
Geplaatst: 28 aug 2007, 22:11
door mini7benno
Vroeger, toen ik nog een kleine jongen was, had ik een droom. Net zo'n race auto als de buurman. Een Renault Clio williams. Mooie onopvallend donkerblauw autootje, met uiterlijk kenmerk goudkleurige velgen. En een nummer op de pook. Hoe apart
Hedenavond bij het afrijden van de snelweg na het droogrijden van de MINI na een wasbeurtje. Kopte er 1 aan bij het stoplicht. Hij kwam fors snel aanrijden, dus de reactie van mij was: "Even proberen".
Nou dat heb ik geweten, die bakkies zijn best snel. Toch even een langere route naar huis gezocht. Het Cliootje volgde gedwee. Mooi, die had er dus zin aan. Ieder stoplicht was het raak, sprint sprint sprint. Hij had erg veel last van wielspin, met name in de 2de versnelling ging het rubber sneller rond dan het asfalt er onderdoor kon.
Alleen de MINI hield stand. Bij de brug richting binnenstad heb ik het spel gestaakt, er lopen daar teveel studenten los.
Bij het stoplicht gaf ik aan het goed te vinden en het duimpje ging omhoog.
Heeft zo'n Clio ook niet iets van 180 PK standaard? En is vele kilo's lichter dan de MINI?
We gingen gelijk op (lees: "de neus van de clio is niet voorbij die van de MINI gekomen), al denk ik dat als hij betere banden had, ik het had afgelegd.
Geplaatst: 28 aug 2007, 22:18
door tysie
Tjah, ik had er vroeger ook een zwak voor. Blijven felle wagens en zijn inderdaad een stuk lichter dan een Mini.
Jammer dat je ze nog maar zelden ziet rijden.........in de originele staat.
Ik heb tegenwoordig altijd het idee dat er jongens in rijden die net hun rijbewijs hebben en vervolgens met hun
auto door een Halfordszaak zijn gereden waarna er van alles aan is blijven plakken

Geplaatst: 28 aug 2007, 22:20
door BigD
110 kW (150 pk)
6100tpm
max. koppel 175 Nm
4500tpm
massa leeg 982 kg
topsnelheid 215 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,8 s
Maar miss was ie niet standaard

ook die gasten tunen he
Greetz BigD
Geplaatst: 28 aug 2007, 22:27
door BigD
Dit zouden dan volgens autoweek jou cijfers zijn:
max. vermogen 125 kW (170 pk)
6000tpm
max. koppel 220 Nm
4000tpm
massa leeg 1215 kg
topsnelheid 215 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,4 s
Dus in de basis moet je hem op de 0-100 sprint kunnen hebben, mits beide standaart
Greetz BigD
Geplaatst: 28 aug 2007, 22:31
door smartie
Heb die van mij net verkocht na hem 7 jaar gehad te hebben.
Blijft een super wagentje.
Wanneer wagen standaard is en hoog in de toeren gereden wordt blijft het een moeilijke dobber voor de mini en hangt het puur van de rijder af. Ook wegligging is subliem, zeker voor auto van die leeftijd. Is ook niet voor niets nog steeds de ´ultieme hothatch´.
M´n works had er echter wat minder moeite mee en was zoveel bij accelaratie als op snelheid stuk sneller
En inderdaad ....9 van de 10 zijn niet standaard en orgineel meer dus wellicht dat er het e.e.a. aan gedaan was
Geplaatst: 28 aug 2007, 23:11
door wickedwendy
ehhh..... Benno *schat*.... betekend sprint,sprint, sprint dat we weer zo'n bekende enevlop van het CJIB (ofzo) binnenkrijgen.....
Enne je weet het 'als je je been breekt loop je zelf naar het ziekenhuis'en 'als je je rijbewijs kwijtraakt vanwege 50km TE hard rijden, ben ik NIET je chauffeuse'

Ben Gekke Aat niet!
Geplaatst: 28 aug 2007, 23:58
door marss
Geplaatst: 29 aug 2007, 08:02
door Hans
Haha.. Benno aan het sprinten geslagen

GPtje kopen? Dan kan je hem wel aan!
Geplaatst: 29 aug 2007, 08:10
door Arjan
GP 0112 staat momenteel bij Jan de Jong, Benno
Lekker gespeeld lees ik

Geplaatst: 29 aug 2007, 09:40
door CooperS-lightningblue
Wat een verhaal! M'n neefje heeft er zoeen als opknapprojectje staan, alleen staat hij daar al 2 jaar zonder dat er ook maar iets aan is gedaan.
Cliootje Williams:
150 pk met 980 kg = 6,53 kg per pk
175 Nm met 980 kg = 5,60 kg per Nm
Cooper S cabrio:
170 pk met 1215 kg = 7,15 kg per pk
220 Nm met 1215 kg = 5,52 kg per Nm
Theoretisch gezien moet het kunnen met je cabriootje. Kan zijn dat er wat aan het cliootje was veranderd (
zou niet de eerste zijn 
) waardoor de waardes wat veranderen. Wel lache om zo'n ding tegen te komen, okeej de kans is groot dat je er een slechte dag aan over houdt, maar het is wel grappig.

Geplaatst: 29 aug 2007, 10:57
door frankie
CooperS-lightningblue schreef:Kan zijn dat er wat aan het cliootje was veranderd (
zou niet de eerste zijn 
) waardoor de waardes wat veranderen. Wel lache om zo'n ding tegen te komen, okeej de kans is groot dat je er een slechte dag aan over houdt, maar het is wel grappig.

Uit zo'n atmosferische 2 liter is het natuurlijk wel een stuk moeilijker extra pk's te peuren zonder echt veel geld er tegenaan te gooien. Chip, uitlaat, evt filter levert misschien een pktje of 15 extra op (als dat al hehaald wordt) Je praat dan al snel over andere nokkenassen etc. Dan hebben wij het met onze S'jes een stuk makkelijker, paar uurtjes Beek, €800 achterlaten en hoppa +40 pk
Die Clio Cup was trouwens ook wel heel gaaf destijds.
Geplaatst: 29 aug 2007, 11:09
door Sepp
En was dit met de kap open of met de kap dicht??? Want met de kap open had je dan toch op zeker 50 muggen tegen je voorhoofd en je kapsel op coupe Jeroen Pauw

Geplaatst: 29 aug 2007, 19:06
door mini7benno
@Wendy, niet mee bemoeien. De MINI rijd als een rollator als jij er te lang mee rijd
p.s. De Clio was snel maar niet sneller. Zit niet aan mijn ego

Geplaatst: 31 aug 2007, 11:15
door Raymond
Haha, leuk stukje Benno! Met een prima bijdrage van Wendy
