Pagina 1 van 3

Misverstand onderhoud dealer

Geplaatst: 18 nov 2007, 00:23
door tysie
Zo ik denk dat de koptekst vrij duidelijk is toch?

Ik zal even uitleggen waarom:

Op 27 september 2007 is onze Mini Cooper S uit 2003 voor een grote onderhoudsbeurt naar BMW/Mini dealer Maaral
uit Alkmaar gegaan.

De auto hebben we zelf uit Duitsland geimporteerd was dealer onderhouden en dat wilden wij graag zo houden.

Affijn een grote beurt kostte ons € 581,49 inc. BTW en APK keuring. Dat was natuurlijk niet fijn maar ik denk dan
altijd als je dat soort dingen niet wilt, dan moet je geen auto rijden en zeker geen BMW/Mini.

O.a. alle vloeistoffen zijn vervangen en ook alle filters etc. etc.

Op 29 oktober 2007 maakte de carterventilatie slang herrie en moest vervangen worden.
Werd mij gezegd dat men niet alleen het bochtje dat kapot was moest worden vervangen, maar de gehele slang.
Affijn, dat moest dan maar. Dat leverde een rekening op van € 101,90

De ontknoping!!!

Vandaag tot 23:30 uur bezig geweest met een modificatie van mijn luchtfilterhuis. Inlaatpoort vergroot naar 70 mm en
een K&N filter geplaatst.

1) Toen het luchtfilterhuis open ging, bleek daar een smerig oud lel in te zitten. zelfs de productiedatum van het filter stond erop en vermelde de datum 11-03-2003. :shock: :shock: :shock:

2) Toen heb ik ook meteen die "nieuwe" carterventilatie slang eens bekeken. Wat schertst mijn verbazing, alleen het bochtje is vervangen. Dat had ik zelf binnen tien minuten kunnen doen maar de dealer rekent er kennelijk een heel uurloon
voor a € 82,80 ex. BTW :s :s :s

Was er laatst niet een hele reclame campagne van de autobranche dat de dealer de beste plek voor je auto was?

eerlijk en vertrouwd?????

Ik begin nu ernstig te twijfelen of ze alles wel gedaan hebben wat er op de rekening staat, zijn de bougies wel vervangen, is de olie wel echt vervangen en de koelvloeistof dan?????

Ik ga maandag naar Maaral toe en ga ze met dit gegeven confronteren :''O

Ik hoop dat ik me rustig kan houden.

Oh ja, de grote beurt is uitgevoerd bij kilometerstand: 48.482 km en de teller staat nu op iets meer dan 49.000 km

Ik houd jullie op de hoogte

Geplaatst: 18 nov 2007, 00:41
door Sid
damn... wat een schijttent!
dan kunnen we nu zelf ook wel bedenken dat je nog met oude olie en oude filters rondrijdt!

Geplaatst: 18 nov 2007, 00:56
door tysie
Is er iemand hier op het forum die ervaringen heeft met:

BMW/Mini dealer Van Poelgeest uit Heemstede?

Ik denk namelijk dat ik de Mini daar maar in onderhoud ga doen.

Ga tevens een klacht aan BMW Nederland sturen, maar denk dat daar weinig uit komt.

Geplaatst: 18 nov 2007, 01:45
door robindonne
jazeker de hypotheker.
nee ik bedoel jazeker ik heb wel ervaring met de mini dealer in heemstede.
Niets anders dan goede woorden en naar mijn idee zijn al die mensen daar wel oke.
Doe de groeten aan virgil

Geplaatst: 18 nov 2007, 01:55
door Peter
robindonne schreef:Doe de groeten aan virgil
Die werkt daar (gelukkig) niet meer.

We zijn daar een paar keer geweest. Eerst voor een Mini en later voor een armsteun. Het gebrek aan interesse was verbazingwekkend. (toen was het overigens nog GEEN Van Poelgeest).

Van Poelgeest Amstelveen daarintegen is TOP.

Geplaatst: 18 nov 2007, 02:06
door CooperS-lightningblue
Belachelijk als het zo gegaan is zeg! Zoiets kan gewoon echt niet!! Opzouten met zo'n dealer. :s
tysie schreef:Ga tevens een klacht aan BMW Nederland sturen, maar denk dat daar weinig uit komt.
Dat zou ik zeker even doen! :wink:

Geplaatst: 18 nov 2007, 11:02
door hansie
Ben nooit een voorstander om een zelfstandige ondernemer op internet af te branden, al verdient deze "beurt" zeker niet de schoonheidsprijs. Je kunt hem onevenredig veel schade berokkenen wat waarschijnlijk een persoonlijke fout van een monteur is geweest.

Beter zou het zijn om eerst met hem om tafel te gaan om het te lossen en hier een algemene waarschuwing te plaatsen. Je moet hem wel de kans geven om zijn fout te verbeteren en je een beetje te paaien (petje, balpennetje, beetje korting oid)

Mocht dat allemaal niet lukken dan zou je aan een dergelijke aktie kunnen gaan denken. Voor mij mag je de naam verwijderen (we weten het nu wel maar de zoekmachines vinden hem tenminste niet meer).

Ik woon in het zuiden vh land en heb geen enkele relatie met de dealer, (of welke andere dan ook). Probeer gewoon de zelfstandige ondernemer een beetje te beschermen.

Geplaatst: 18 nov 2007, 11:26
door Sid
zelfstandig ondernemer of niet, je bent wel aansprakelijk voor je personeel. zo'n eigenaar kan de beste bedoelingen hebben, als iedereen die er werkt er met de pet naar gooit en je auto met oude olie blijft rondrijden is en blijft het een slechte tent.

Geplaatst: 18 nov 2007, 11:59
door Peter
Sid schreef:zelfstandig ondernemer of niet, je bent wel aansprakelijk voor je personeel. zo'n eigenaar kan de beste bedoelingen hebben, als iedereen die er werkt er met de pet naar gooit en je auto met oude olie blijft rondrijden is en blijft het een slechte tent.
Hoe heet het ook alweer; hoor en wederhoor? Eerst rond de tafel gaan zitten en de dealer in ieder geval de kans geven. Daarna pas een klachtenbrief naar Mini NL en de naam op internet posten.

Ik zou de naam vooralsnog ook uit de titel verwijderen.

Geplaatst: 18 nov 2007, 12:04
door Peter
Romano schreef:volgens mij wordt je 9 van 10 keer genept.
Sommige mensen roepen het misschien op zichzelf af ofzo.... Maar wat hierboven staat is onzin.

Je wilt niet weten hoeveel de dealers moet investeren (in € en tijd) om aan alle eisen van een importeur te voldoen en met de techniek om te kunnen gaan.

De verdienste (marge) hangt onder andere af van het percentage klant tevredenheid. Op de lange termijn zou het een dealer héél veel geld kosten als klanten dus niet tevreden zijn. Daarom zal een goede dealer altijd proberen de klant tegemoet te komen (in het redelijke).

Geplaatst: 18 nov 2007, 12:52
door iDarkDesign
Ik ben het niet eens met de bovenstaande uitspraken over het verwijderen van de naam etc.

Laat deze ondernemer maar het tegendeel bewijzen!!

Als ik ergens belazert wordt dan spui ik ook mijn mening op allerhande websites en vooral het gastenboek in de hoop dat deze gelezen wordt door nieuwe klanten, zodat ze voorzichtig dat pand zullen betreden.

Dat neemt niet weg dat ik het wel ook persoonlijk opneem met de onderneming welke 8 van de 10 keer niet echt klantvriendelijk zijn als je wat te melden hebt over hun product.

Dus laat maar lekker staan!

iDD

Geplaatst: 18 nov 2007, 13:01
door Berthil
Vind ook dat zoiets best gezegd mag worden maar wel terug melden als de dealer het netjes oplost (of niet oplost).
Ik heb alleen maar goede ervaringen met mijn dealer Keram maar als mij zo'n loer gedraaid zou worden zou ik ook even boos worden. Een bochtje verwisselen van de slang en dan veel meer in rekening brengen is op het eerste gezicht geen vergissing maar je weet inderdaad nooit wat voor een verhaal er achter zit.