Betrouwbaar of niet?
Geplaatst: 04 mar 2010, 16:26
Hey, iemand ervaring met deze zaak? Ik heb hier een mailtje van gekregen voor de aankoop van mijn BMW M5? Te vertouwen?
http://www.autoinkoop.nl/
http://www.autoinkoop.nl/
Wij zijn de grootste New MINI club van Nederland sinds 2005
https://www.newminiclub.nl/forum/
Ik verkoop mijn BMW M5. Wat houd dat vrijwaringsbewijs in? Hier in Belgie is mij dat niet bekendSepp schreef:Ik ken het bedrijf niet, maar autohandelaren in Rotterdam-Zuid vertrouw ik zowieso niet. Maar jij hebt wat te verkopen? Dat is alweer wat anders dan dat je iets wilt kopen. Kopen zou ik er nooit iets. Verkopen is een kwestie van auto inleveren en kontant geld en een vrijwaringsbewijs ontvangen.
Een vrijwaringsbewijs krijg je in Nederland als je je auto verkoopt. Het is een bewijs dat de auto officieel niet meer op jouw naam geregistreerd staat en je dus niet meer aansprakelijk gehouden kan worden voor eventuele strafbare overtredingen die daarna met de auto worden gepleegd (door rood stoplicht rijden, te hard rijden, betrokken zijn bij een ongeval, enz). Bij een merkendealer, een autohandelaar of een autosloperij krijg je het vrijwaringsbewijs van hen. Bij verkoop aan een particulier regelde je dit voorheen samen met de nieuwe eigenaar op het postkantoor.dragon schreef:Ik verkoop mijn BMW M5. Wat houd dat vrijwaringsbewijs in? Hier in Belgie is mij dat niet bekendSepp schreef:Ik ken het bedrijf niet, maar autohandelaren in Rotterdam-Zuid vertrouw ik zowieso niet. Maar jij hebt wat te verkopen? Dat is alweer wat anders dan dat je iets wilt kopen. Kopen zou ik er nooit iets. Verkopen is een kwestie van auto inleveren en kontant geld en een vrijwaringsbewijs ontvangen.
En ken je deze handelaar?Sepp schreef:Een vrijwaringsbewijs krijg je in Nederland als je je auto verkoopt. Het is een bewijs dat de auto officieel niet meer op jouw naam geregistreerd staat en je dus niet meer aansprakelijk gehouden kan worden voor eventuele strafbare overtredingen die daarna met de auto worden gepleegd (door rood stoplicht rijden, te hard rijden, betrokken zijn bij een ongeval, enz). Bij een merkendealer, een autohandelaar of een autosloperij krijg je het vrijwaringsbewijs van hen. Bij verkoop aan een particulier regelde je dit voorheen samen met de nieuwe eigenaar op het postkantoor.dragon schreef:Ik verkoop mijn BMW M5. Wat houd dat vrijwaringsbewijs in? Hier in Belgie is mij dat niet bekendSepp schreef:Ik ken het bedrijf niet, maar autohandelaren in Rotterdam-Zuid vertrouw ik zowieso niet. Maar jij hebt wat te verkopen? Dat is alweer wat anders dan dat je iets wilt kopen. Kopen zou ik er nooit iets. Verkopen is een kwestie van auto inleveren en kontant geld en een vrijwaringsbewijs ontvangen.
Trouwens, ik wist niet dat je uit Belgie komt. In dat geval zul je niet bekend zijn met de reputatie van autohandelaren in Rotterdam Zuid. Rotterdam Zuid kent heel veel autohandelaren en het merendeel is louche en niet te vertrouwen.
Er zullen uiteraard uitzonderingen tussen zitten, maar in Rotterdam en omstreken is dit alom bekend.
(P.S. Ik werk al 15 jaar in Rotterdam Zuid, gebied rondom de Waalhaven, dus ben daar goed bekend).
Dit heeft overigens niks te maken met autohandelaren in het algemeen in de rest van Nederland. Daarvan bestaan veel goede en betrouwbare autobedrijven.
Das waar. Door ons 'nadelig' systeem op vlak van rijtaks en inschrijvingtaks en verzekering wordt je wel serieus genekt als je wat power koopt.dragon schreef:Hier in Belgie is deze wagen zéér moeilijk verkoopbaar of je moet hem bijna weggeven en dat is niet de bedoeling![]()
Mijn vorige wagen BMW X5 3.0d heb ik ook verkocht aan een Nederlander. Hier in Belgie kreeg ik amper 29.000-30.000 euro
Hij stond hier in Nederland op het net voor 36500 euro en daar is hij ook aan verkocht. Die man sprak niet over onderhandelen. Alles correct verlopen. En dan nog zeggen dat ze in Nederland gierig zijn
linkje naar advertentie voor de gulle Nederlanders![]()
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 54374.html
Nee deze handelaar ken ik niet. Maar ik zou gewoon eens vragen wat ze voor je BMW willen bieden.dragon schreef:
En ken je deze handelaar?
BPM + een dikke CO2 taks...GeoBem007 schreef:Das waar. Door ons 'nadelig' systeem op vlak van rijtaks en inschrijvingtaks en verzekering wordt je wel serieus genekt als je wat power koopt.dragon schreef:Hier in Belgie is deze wagen zéér moeilijk verkoopbaar of je moet hem bijna weggeven en dat is niet de bedoeling![]()
Mijn vorige wagen BMW X5 3.0d heb ik ook verkocht aan een Nederlander. Hier in Belgie kreeg ik amper 29.000-30.000 euro
Hij stond hier in Nederland op het net voor 36500 euro en daar is hij ook aan verkocht. Die man sprak niet over onderhandelen. Alles correct verlopen. En dan nog zeggen dat ze in Nederland gierig zijn
linkje naar advertentie voor de gulle Nederlanders![]()
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 54374.html
Desalniettemin komt er ook een sommetje bij voor NL'ers, de BPM, maar ik denk dat het in verhouding toch ook goed komt.
Vele succes met de verkoop in ieder geval
Als die mensen van die auto-inkoop je het geld geven dat je ervoor wilt, lijkt me zo geen probleem te zijn..
...maar voor een goede M5 dubbel en dwars (die heeft een dubbele betekenisMaVaEe schreef:BPM + een dikke CO2 taks...