Pagina 1 van 1

Ervaring met Sony-helpdesk

Geplaatst: 03 jul 2011, 14:32
door Sicco
Dit topic heeft dus totaal niets met Mini's en zelfs überhaupt met auto's te maken, maar wel met de fantastische NOT helpdesk van Sony Nederland.

Wat is er aan de hand?
Mijn partner heeft een Sony Vaio laptop en er stond een legale Windows Vista (au!!!!) op.
Zijn harde schijf crashte en toen heeft een kennis van hem een nieuwe harde schijf in zijn laptop gebouwd met een illegale Windows 7 Ultimate.
Zo'n illegale versie voelt toch niet prettig en uiteindelijk hebben we een volledige Windows 7 Home Premium 64 bits versie gekocht en deze op zijn laptop geïnstalleerd.
De installatie verliep vlekkeloos. Op één na, konden we onbekende drivers van internet aftrekken en installeren en zijn laptop loopt als een zonnetje. Op één punt na.....
Sony heeft zo'n leuk Memory Stick systeem. Mijn partner heeft ook een Sony-fototoestel die werkt met een MS en je zou die stick dus zo in je Sony laptop moeten kunnen stoppen en uit moeten kunnen lezen. Niet dus, want de driver hiervoor ontbreekt.
Ok; dan trekken we die driver weel van internet. Totaal niet te vinden en ik ben toch wel redelijk handig in het vinden van dergelijke dingen. Nou, dan maar de Sony helpdesk bellen. Zo'n gesprek kost dus € 0,50 per minuut. En uiteraard word je eerst 5 minuten in de wacht gezet. Tijdens het wachten moet je het type-nummer en het serienummer opgeven.
Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die gelijk riep dat ik niet de eigenaar ben van de laptop. Dat klopt want ik bel voor iemand anders. Om een lang verhaal kort te maken, dacht deze goede man dat ik de laptop had gestolen. Want ook de naam van de koper zou niet kloppen.
Kortom, bijna € 10,-- armer en een frustratie rijker heb ik nog steeds geen driver voor die MS. Bespottelijk toch!

Sorry dat ik wat lang van stof was, maar ik moest mijn verhaaltje even kwijt en uiteraard hoop ik dat er een technisch iemand van dit forum is, die mij alsnog aan zo'n driver kan helpen.

Groetjes van Sicco.

Geplaatst: 03 jul 2011, 15:04
door P5ycH0

Geplaatst: 03 jul 2011, 17:54
door Sicco
Prachtige site, maar alleen voor Amerikaanse Sony's, helaas.

Geplaatst: 03 jul 2011, 18:21
door kwiebje
Laptop het raam uit gooien en een mooie macbook pro kopen een optie ?

Geplaatst: 03 jul 2011, 18:25
door Sicco
Het wordt nog erger: hij wil zijn Sony behouden en er naast nog een Mac Book Pro Air bij hebben. Voor de prijs van dat Mac Book koop je al 3 normale laptops.

Geplaatst: 03 jul 2011, 18:26
door kwiebje
Dat klopt, maar met imovie kun je tenminste wel gewoon een camera inpluggen en leuke films en video's maken. Ben sinds enige tijd ook om en wil niks anders meer....

Geplaatst: 03 jul 2011, 18:30
door Sicco
Goed zo.

Geplaatst: 04 jul 2011, 12:17
door MaVaEe
Wellicht is het handig om een type nummer te vermelden als je opzoek bent naar een driver :)

Geplaatst: 04 jul 2011, 13:15
door FastBunny
Sinds wanneer wil een helpdesk je alleen maar helpen als ze je de oorspronkelijke eigenaar bent.. dat slaap natuurlijk al helemaal nergens op :|

Geplaatst: 04 jul 2011, 14:48
door Sicco
Tja misschien willen ze geen support geven aan iemand van wie ze denken dat ie een laptop gestolen heeft. Ik dacht overigens dat iemand onschuldig was, net zo lang het tegendeel bewezen is.

@Maarten,

Ja, lekker handig dat ik in mijn enigszins boosheid niks vermeld hebt. Het gaat dus om een Sony Vaio VGN-NS11Z/S.

In Amerika komt dat ding helaas niet voor en de Ricoh-driver voor die Amerikaanse apparaten werkt niet op deze.

Groetjes

Geplaatst: 04 jul 2011, 21:27
door MaVaEe
@Sicco

Heb je al geprobeerd om gewoon de Vista driver te installeren? Windows zal ongetwijfeld aangeven dat de driver niet geschikt is maar ik denk dat hij wel werkt. :)

Geplaatst: 04 jul 2011, 21:33
door Sicco
Err.. dat hele MS-slot heeft nog nooit gewerkt, ook niet onder Vista. Ik denk dat er op zijn gecrashte harde schijf wel een rescue-partite was met de Sony-drivers, maar ja, die harde schijf is stuk en ook weg, dus hij zal het dan maar met een kabeltje vanuit zijn camera naar de USB-poort van zijn laptop moeten doen.
Het is niet de fijnste manier, maar het werkt

Geplaatst: 04 jul 2011, 21:40
door MaVaEe

Geplaatst: 04 jul 2011, 22:16
door Sicco
Ik dacht dat ik een berichtje gepost had, maar dat is niet aangekomen.

Ik heb uiteindelijk een driver gevonden, waarvan ik vermoed dat het de MS-driver is. Morgen ga ik dat ding op die pc installeren. Niet geschoten is altijd mis.

Bedankt voor het meeleven en opzoeken.

Groetjes van Sicco