Ervaring met Sony-helpdesk
Geplaatst: 03 jul 2011, 14:32
Dit topic heeft dus totaal niets met Mini's en zelfs überhaupt met auto's te maken, maar wel met de fantastische NOT helpdesk van Sony Nederland.
Wat is er aan de hand?
Mijn partner heeft een Sony Vaio laptop en er stond een legale Windows Vista (au!!!!) op.
Zijn harde schijf crashte en toen heeft een kennis van hem een nieuwe harde schijf in zijn laptop gebouwd met een illegale Windows 7 Ultimate.
Zo'n illegale versie voelt toch niet prettig en uiteindelijk hebben we een volledige Windows 7 Home Premium 64 bits versie gekocht en deze op zijn laptop geïnstalleerd.
De installatie verliep vlekkeloos. Op één na, konden we onbekende drivers van internet aftrekken en installeren en zijn laptop loopt als een zonnetje. Op één punt na.....
Sony heeft zo'n leuk Memory Stick systeem. Mijn partner heeft ook een Sony-fototoestel die werkt met een MS en je zou die stick dus zo in je Sony laptop moeten kunnen stoppen en uit moeten kunnen lezen. Niet dus, want de driver hiervoor ontbreekt.
Ok; dan trekken we die driver weel van internet. Totaal niet te vinden en ik ben toch wel redelijk handig in het vinden van dergelijke dingen. Nou, dan maar de Sony helpdesk bellen. Zo'n gesprek kost dus € 0,50 per minuut. En uiteraard word je eerst 5 minuten in de wacht gezet. Tijdens het wachten moet je het type-nummer en het serienummer opgeven.
Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die gelijk riep dat ik niet de eigenaar ben van de laptop. Dat klopt want ik bel voor iemand anders. Om een lang verhaal kort te maken, dacht deze goede man dat ik de laptop had gestolen. Want ook de naam van de koper zou niet kloppen.
Kortom, bijna € 10,-- armer en een frustratie rijker heb ik nog steeds geen driver voor die MS. Bespottelijk toch!
Sorry dat ik wat lang van stof was, maar ik moest mijn verhaaltje even kwijt en uiteraard hoop ik dat er een technisch iemand van dit forum is, die mij alsnog aan zo'n driver kan helpen.
Groetjes van Sicco.
Wat is er aan de hand?
Mijn partner heeft een Sony Vaio laptop en er stond een legale Windows Vista (au!!!!) op.
Zijn harde schijf crashte en toen heeft een kennis van hem een nieuwe harde schijf in zijn laptop gebouwd met een illegale Windows 7 Ultimate.
Zo'n illegale versie voelt toch niet prettig en uiteindelijk hebben we een volledige Windows 7 Home Premium 64 bits versie gekocht en deze op zijn laptop geïnstalleerd.
De installatie verliep vlekkeloos. Op één na, konden we onbekende drivers van internet aftrekken en installeren en zijn laptop loopt als een zonnetje. Op één punt na.....
Sony heeft zo'n leuk Memory Stick systeem. Mijn partner heeft ook een Sony-fototoestel die werkt met een MS en je zou die stick dus zo in je Sony laptop moeten kunnen stoppen en uit moeten kunnen lezen. Niet dus, want de driver hiervoor ontbreekt.
Ok; dan trekken we die driver weel van internet. Totaal niet te vinden en ik ben toch wel redelijk handig in het vinden van dergelijke dingen. Nou, dan maar de Sony helpdesk bellen. Zo'n gesprek kost dus € 0,50 per minuut. En uiteraard word je eerst 5 minuten in de wacht gezet. Tijdens het wachten moet je het type-nummer en het serienummer opgeven.
Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die gelijk riep dat ik niet de eigenaar ben van de laptop. Dat klopt want ik bel voor iemand anders. Om een lang verhaal kort te maken, dacht deze goede man dat ik de laptop had gestolen. Want ook de naam van de koper zou niet kloppen.
Kortom, bijna € 10,-- armer en een frustratie rijker heb ik nog steeds geen driver voor die MS. Bespottelijk toch!
Sorry dat ik wat lang van stof was, maar ik moest mijn verhaaltje even kwijt en uiteraard hoop ik dat er een technisch iemand van dit forum is, die mij alsnog aan zo'n driver kan helpen.
Groetjes van Sicco.