Pagina 1 van 2
Hoe auto importeren vanuit United Kingdom
Geplaatst: 08 nov 2007, 22:48
door coendek
Beste mensen,
Zoals een aantal mensen weten heb ik al wel wat auto's uit het buitenland gehaald.
Nog nooit uit engeland moet ik zeggen.
Dus vandaar heb ik wat vragen.
In duitsland is het zo.. koop de auto.. regel een 1dag kenteken.. en klaar!
Ik heb het idee dat het wat moeilijker is in de UK.
Kennen ze daar "het 1 dag kenteken" ?
Is er veel papierwerk nodig?
Ik hoop dat iemand dit al een keer gedaan heeft hier en mij de goede kant op kan sturen
Many thanks in advance!
Coen
Geplaatst: 08 nov 2007, 23:56
door Peter
Skyline?
Geplaatst: 08 nov 2007, 23:58
door coendek
nee..

gaat het ook niet om
niemand ervaring hierme?
Coen
Geplaatst: 09 nov 2007, 09:12
door FastBunny
Enige lastige lijkt me dat die Engelse niet snappen waar het stuur hoort te zitten in een auto

Geplaatst: 09 nov 2007, 10:58
door Ries
FastBunny schreef:Enige lastige lijkt me dat die Engelse niet snappen waar het stuur hoort te zitten in een auto

Laat staan dat als je 120 op de snelweg rijdt het in de UK veel harder lijkt

Re: Hoe auto importeren vanuit United Kingdom
Geplaatst: 09 nov 2007, 16:05
door Nexus
coendek schreef:Ik hoop dat iemand dit al een keer gedaan heeft hier en mij de
goede kant op kan
sturen 
Hmm... sturen zitten juist aan de verkeerde kant daar
Maar nee, helaas geen ervaring mee.
Re: Hoe auto importeren vanuit United Kingdom
Geplaatst: 09 nov 2007, 16:26
door coendek
sluit dit topic maar....

Geplaatst: 09 nov 2007, 16:37
door FastBunny
Neem iig hier eens een kijkje

Er wordt gewaarschuwd voor Engelse auto's die via Ebay worden aangeboden ..
http://www.carimportservice.nl/oplichting.php
Geplaatst: 09 nov 2007, 16:39
door MiniMatt
Een maat van mij is een halfjaar geleden in Nederland komen wonen. Hij heeft een poosje terug zijn auto (Peugeot 406 uit '98

) dus uit Engeland laten invoeren. Natuurlijk is dit anders omdat hij verhuist. Maar dat betekent alleen dat hij geen BPM hoeft te betalen. Verder moest hij gewoon naar de RDW voor keuring en APK. Daarna kon hij zijn Kentekenplaten laten maken. Pas daarna kon hij de wagen verzekeren.
Eigenlijk is het allemaal niet veel anders dan je auto uit Duitsland halen.
Gaat die 1 dags verzekering voor duitse wagens vanuit een nederlandse verzekering? Als het vanuit een Engelse moet gaan kan ik je vast wel wat engelse verzekeringen opnoemen.
Maar ja, je zit wel mooi met het stuur aan de verkeerde kant... (of de juiste kant - zou een engelsman argumenteren...

)
Succes!
Matt
Geplaatst: 09 nov 2007, 17:13
door coendek
MiniMatt schreef:Een maat van mij is een halfjaar geleden in Nederland komen wonen. Hij heeft een poosje terug zijn auto (Peugeot 406 uit '98

) dus uit Engeland laten invoeren. Natuurlijk is dit anders omdat hij verhuist. Maar dat betekent alleen dat hij geen BPM hoeft te betalen. Verder moest hij gewoon naar de RDW voor keuring en APK. Daarna kon hij zijn Kentekenplaten laten maken. Pas daarna kon hij de wagen verzekeren.
Eigenlijk is het allemaal niet veel anders dan je auto uit Duitsland halen.
Gaat die 1 dags verzekering voor duitse wagens vanuit een nederlandse verzekering? Als het vanuit een Engelse moet gaan kan ik je vast wel wat engelse verzekeringen opnoemen.
Maar ja, je zit wel mooi met het stuur aan de verkeerde kant... (of de juiste kant - zou een engelsman argumenteren...

)
Succes!
Matt
thanks!
nou in duitsland is het zo dat je daar bij de duane een kenteken kan "kopen" incl. "verzekering" ik zou willen weten of dit in de UK ook zo is.. zodat ik niet met een trailer hoef te gaan.. maar gewoon vliegtuig pak
Thanks in advance!
Coen
@Fastbunny... I know

thanks anyway
Geplaatst: 09 nov 2007, 17:54
door iDarkDesign
Gast.... Ik wil je best brengen!
als het uitkomt natuurlijk, maar een ritje door de UK lijkt me best ok!
iDD
Geplaatst: 09 nov 2007, 18:44
door coendek
iDarkDesign schreef:Gast.... Ik wil je best brengen!
als het uitkomt natuurlijk, maar een ritje door de UK lijkt me best ok!
iDD
hou het in mijn hoofd
Coen
Geplaatst: 09 nov 2007, 18:55
door mini7benno
Even off topic: Wij wilde onze eerste MINI graag met stuur aan de goede kant (waar de Engelsen hem dragen) puur omdat Wendy alleen was gewend in het rijden in een UK classic die wij hadden.
Dealer bracht me gelijk weer met beide benen op de grond; De prijs van de MINI in UK is al hoog en dan komt daar nog een keer de BPM overheen in NL. Scheelde al met al ongeveer 6000 euro's meer voor een nieuwe MINI. Dus maar niet gedaan.
Geplaatst: 09 nov 2007, 19:39
door coendek
nee slim inderdaad en ombouwen is voor zo'n auto gewoon niet te doen
wel grappig dat ze dat gewend was
Coen
Geplaatst: 09 nov 2007, 21:17
door MiniMatt
Ik heb nog even gekeken voor je Coen, maar de website van de
Engelse douane heeft daar volgens mij geen info over... Misschien een belletje plegen?
Good luck!
Matt