Ralfish
Geplaatst: 02 apr 2011, 22:00
Hallo Forumleden,
Na veel rond te hebben gekeken op jullie forum ga ik me dan toch ook eens voorstellen omdat dat toch zo netjes is.
Ik ben Ralf en woonachtend in Zuid-Limburg
Mijn mini avontuur is bijna 3 jaar geleden begonnen met een mini R53 one met een jcw pakket. Na veel te hebben genoten van deze auto had ik besloten een nieuwe te kopen.Echter werd dit geen mini maar ben ik uitgekomen op een Lotus elise s2.Een super wagen om in te rijden maar uiteraard niet echt praktisch. Daarom heb ik begin 2011 een 2e hands Mini cooper S R56 gekocht en hier rijdt ik momenteel in. Althans rijden is er nog niet veel van gekomen omdat ik van het enne probleem in het andere terecht ben gekomen. 3 weken geleden heb ik mijn auto naar de bmw dealer gebracht om mijn pdc te laten maken deze deed het al niet vanaf dag 1 dat ik hem kocht en tevens lekte hij een beetje olie. Nadat alles gemaakt was en ik 1600 euro lichter was kon ik eindelijk gaan geniet.Echter al snel merkte ik dat hij nog steeds olie lekte en gelijk heb ik weer een nieuwe afspraak gemaakt. Uiteraard heb ik om uitleg gevraagd want een week ervoor hadden ze nog alles gecontroleerd en was het de carterpan. Na 1,5 uur wachten kwam het antwoord.De keerring aan de rechterkant was kapot en lekte olie. Gelijk vroeg ik waarom dit een week eerder niet opgevallen was omdat ze toen ook hebben moeten kijken waar de olie vandaan kwam toen ze besloten hebben de carterpan te vervangen. Hij vertelde me dat dit toeval was en de keerring later kapot was gegaan en dat hij toen nog niet kapot was. Tuurlijk had ik hier al mijn twijfels bij maar goed toeval kan altijd. Helaas hadden ze geen tijd om hem gelijk te maken maar over 2 weken kon ik langskomen voor de reparatie. Volgens de dealer kon het geen kwaad aan de auto als ik er gewoon mee door reed. Nadat ik 100 euro heb betaald om tot deze conclusie te komen zou ik over 2 weken terug komen en dan nog eens 380 euro betalen voor het vervangen van de keerring en tevens de v snaar omdat ze me dit aanraden omdat die er dan toch ook uit moest.
Vandaag heb ik lekker genoten van de auto en heb ik hem goed gewassen. Bij het terug rijden ging het helemaal mis en deed de mini opeens niets meer alles viel uit stuurbekrachtiging etc. Verzekering gebeld en ze zouden een monteur sturen. Welke netjes na een half uur aanwezig was. Al snel kwam die tot te conclusie de v snaar was kapot gegaan waarschijnlijk door olie. Je begrijpt me frustratie vast en zeker wel en maandag kan ik weer met de dealer bellen of ze de afspraak kunnen vervroegen tot die tijd staat die bij het sleep bedrijf.
Ondanks alles ben ik nog super blij met de auto en vind ik het leuk om te zien wat jullie er allemaal me doen. En zullen jullie me zeker nog vaak terug zien hier.
Na veel rond te hebben gekeken op jullie forum ga ik me dan toch ook eens voorstellen omdat dat toch zo netjes is.
Ik ben Ralf en woonachtend in Zuid-Limburg
Mijn mini avontuur is bijna 3 jaar geleden begonnen met een mini R53 one met een jcw pakket. Na veel te hebben genoten van deze auto had ik besloten een nieuwe te kopen.Echter werd dit geen mini maar ben ik uitgekomen op een Lotus elise s2.Een super wagen om in te rijden maar uiteraard niet echt praktisch. Daarom heb ik begin 2011 een 2e hands Mini cooper S R56 gekocht en hier rijdt ik momenteel in. Althans rijden is er nog niet veel van gekomen omdat ik van het enne probleem in het andere terecht ben gekomen. 3 weken geleden heb ik mijn auto naar de bmw dealer gebracht om mijn pdc te laten maken deze deed het al niet vanaf dag 1 dat ik hem kocht en tevens lekte hij een beetje olie. Nadat alles gemaakt was en ik 1600 euro lichter was kon ik eindelijk gaan geniet.Echter al snel merkte ik dat hij nog steeds olie lekte en gelijk heb ik weer een nieuwe afspraak gemaakt. Uiteraard heb ik om uitleg gevraagd want een week ervoor hadden ze nog alles gecontroleerd en was het de carterpan. Na 1,5 uur wachten kwam het antwoord.De keerring aan de rechterkant was kapot en lekte olie. Gelijk vroeg ik waarom dit een week eerder niet opgevallen was omdat ze toen ook hebben moeten kijken waar de olie vandaan kwam toen ze besloten hebben de carterpan te vervangen. Hij vertelde me dat dit toeval was en de keerring later kapot was gegaan en dat hij toen nog niet kapot was. Tuurlijk had ik hier al mijn twijfels bij maar goed toeval kan altijd. Helaas hadden ze geen tijd om hem gelijk te maken maar over 2 weken kon ik langskomen voor de reparatie. Volgens de dealer kon het geen kwaad aan de auto als ik er gewoon mee door reed. Nadat ik 100 euro heb betaald om tot deze conclusie te komen zou ik over 2 weken terug komen en dan nog eens 380 euro betalen voor het vervangen van de keerring en tevens de v snaar omdat ze me dit aanraden omdat die er dan toch ook uit moest.
Vandaag heb ik lekker genoten van de auto en heb ik hem goed gewassen. Bij het terug rijden ging het helemaal mis en deed de mini opeens niets meer alles viel uit stuurbekrachtiging etc. Verzekering gebeld en ze zouden een monteur sturen. Welke netjes na een half uur aanwezig was. Al snel kwam die tot te conclusie de v snaar was kapot gegaan waarschijnlijk door olie. Je begrijpt me frustratie vast en zeker wel en maandag kan ik weer met de dealer bellen of ze de afspraak kunnen vervroegen tot die tijd staat die bij het sleep bedrijf.
Ondanks alles ben ik nog super blij met de auto en vind ik het leuk om te zien wat jullie er allemaal me doen. En zullen jullie me zeker nog vaak terug zien hier.