Mclain stelt zich voor
Geplaatst: 12 jul 2011, 17:32
Hey people,
Via google ben ik op deze site terecht gekomen, en aangezien ik me aan het orienteren ben om een mini aan te schaffen, leek het me niet geheel onverstandig om me aan te melden.
Mijn naam is Michel en ik ben inmiddels al 31 jaar.. Ik heb altijd autos als Hobby gehad, en een aantal jaren geleden heb ik dan ook mijn hobby omgezet in werk. Voorheen heb ik altijd in de ICT sector gezeten en was ik constant bezig met het sleutelen aan mijn eigen autos. Van motor revisies tot chiptuning.
Als eerte auto begon het goed.. Renault 5 GT Turbo met 130 PK en 204 nm aan koppel. Om als 18 jarige mee te beginnen niet slecht. In de loop van de jaren heb ik dan nog een aantal R5-jes gehad, waaronder ook 1 voor rally mee te rijden. Deze auto heb ik motorisch helemaal zelf gemaakt naar mijn wens, en daarna de carburateur zelf omgebouwd naar een group A en uiteraard ook zelf afgesteld. Dit gaf een mooi resultaat van 135 PK en een koppel van dik 230 NM.. Uiteraard zelf gemeten met behulp van Gtech. Dus ik zat al aardig in het wereldje. Maar als werk repareerde ik computers en laptops.
Daarna is het wagen park nog uitgebreid geworden naar een aantal Renault 21 turbo's met vermogens oplopend tot 230 PK, en uiteindelijk heb ik dan ook nog een Subaru Impreza gehad. Dit ging niet hard genoeg en heb ik er uiteindelijk 280 PK weten uit te persen.
Maar mijn had toen ook nog een kleinere auto(renault Clio 16V) en daarmee ging ik toch altijd mee binnendoor als ik ergens heen moest. Uiteeindelijk heb ik mijn impreza verkocht en een peugeot 106 ervoor terug genomen. Uiteraard een GTI. het sturen was zo direct en spartaans, dat ik helemaal verliefd was.B Ben toen nog dieper de chiptuning ingedoken en uiteraard mijn eigen auto gechipped. Maar peugeot heeft 1 zwakke plek, en dat is de bak. Type MA5.. ook wel bekend als de Midland hier. uiteindelijk ben ik via een goede kennis van me,. terecht gekomen om te beginnen bij een revisie bedrijf. Hier ben ik nu al een aantal jaren in dienst en daar reviseer ik automaten en handbakken. Daarnaast doen we nog wat leuke projecten waar niemand zich aan durft te geven. neem een Hummer H2 met supercharger ombouwen naar een 4l85E bak.
Of een oude 1988 SL500 voorzien van een vol electronische 5 gang automaat met standalone stuureenheid en dit alles zo bouwen dat de auto nu kan gereden worden als een sequentiele bak met schakeltijden van 0,2 sec. Daar waar dmercedes standaard niet onder de 0.7 seconde kan komen.
Nu heb ik dan nog een 106 voor op de weg, een 106 als rally auto , en ik ben nog bezig met een 106 turbo te bouwen. Deze zal een vermogen gaan krijgen van circa 260 PK.
Maar door mijn werk repareer ik nogal wat mini's, en ik ben wel erg gekieteld geworden van het stuur gedrag. En mijn vriendin vind het ook een heel leuk autootje, dus ik ben nu aan het kijken om een eigen mini aan te schaffen. het zal niks zijn van binnen nu en 2 weken, maar het is zeker een dingetje wat er wellicht aan zit te komen. Dus dat is het wel ongeveer in het kor.
Gr
Michel
Via google ben ik op deze site terecht gekomen, en aangezien ik me aan het orienteren ben om een mini aan te schaffen, leek het me niet geheel onverstandig om me aan te melden.
Mijn naam is Michel en ik ben inmiddels al 31 jaar.. Ik heb altijd autos als Hobby gehad, en een aantal jaren geleden heb ik dan ook mijn hobby omgezet in werk. Voorheen heb ik altijd in de ICT sector gezeten en was ik constant bezig met het sleutelen aan mijn eigen autos. Van motor revisies tot chiptuning.
Als eerte auto begon het goed.. Renault 5 GT Turbo met 130 PK en 204 nm aan koppel. Om als 18 jarige mee te beginnen niet slecht. In de loop van de jaren heb ik dan nog een aantal R5-jes gehad, waaronder ook 1 voor rally mee te rijden. Deze auto heb ik motorisch helemaal zelf gemaakt naar mijn wens, en daarna de carburateur zelf omgebouwd naar een group A en uiteraard ook zelf afgesteld. Dit gaf een mooi resultaat van 135 PK en een koppel van dik 230 NM.. Uiteraard zelf gemeten met behulp van Gtech. Dus ik zat al aardig in het wereldje. Maar als werk repareerde ik computers en laptops.
Daarna is het wagen park nog uitgebreid geworden naar een aantal Renault 21 turbo's met vermogens oplopend tot 230 PK, en uiteindelijk heb ik dan ook nog een Subaru Impreza gehad. Dit ging niet hard genoeg en heb ik er uiteindelijk 280 PK weten uit te persen.
Maar mijn had toen ook nog een kleinere auto(renault Clio 16V) en daarmee ging ik toch altijd mee binnendoor als ik ergens heen moest. Uiteeindelijk heb ik mijn impreza verkocht en een peugeot 106 ervoor terug genomen. Uiteraard een GTI. het sturen was zo direct en spartaans, dat ik helemaal verliefd was.B Ben toen nog dieper de chiptuning ingedoken en uiteraard mijn eigen auto gechipped. Maar peugeot heeft 1 zwakke plek, en dat is de bak. Type MA5.. ook wel bekend als de Midland hier. uiteindelijk ben ik via een goede kennis van me,. terecht gekomen om te beginnen bij een revisie bedrijf. Hier ben ik nu al een aantal jaren in dienst en daar reviseer ik automaten en handbakken. Daarnaast doen we nog wat leuke projecten waar niemand zich aan durft te geven. neem een Hummer H2 met supercharger ombouwen naar een 4l85E bak.
Of een oude 1988 SL500 voorzien van een vol electronische 5 gang automaat met standalone stuureenheid en dit alles zo bouwen dat de auto nu kan gereden worden als een sequentiele bak met schakeltijden van 0,2 sec. Daar waar dmercedes standaard niet onder de 0.7 seconde kan komen.
Nu heb ik dan nog een 106 voor op de weg, een 106 als rally auto , en ik ben nog bezig met een 106 turbo te bouwen. Deze zal een vermogen gaan krijgen van circa 260 PK.
Maar door mijn werk repareer ik nogal wat mini's, en ik ben wel erg gekieteld geworden van het stuur gedrag. En mijn vriendin vind het ook een heel leuk autootje, dus ik ben nu aan het kijken om een eigen mini aan te schaffen. het zal niks zijn van binnen nu en 2 weken, maar het is zeker een dingetje wat er wellicht aan zit te komen. Dus dat is het wel ongeveer in het kor.
Gr
Michel