Mclain Gaat voor Cooper S
Geplaatst: 13 jun 2012, 01:34
Zooooo..
Maak maar even een nieuw topic aan, want anders krijg je zo een vervuiling.
Voor degene die mij nog niet kennen, vcilaVoorstel topic
Sindsdien heb ik veel plezier gehad van het beestje. Vriendin rijdt er erg graag in, en het is gewoon heel leuk. Ook tussendoor nog een R50 One gekocht met bakschade voor de vriendin, maar toch weer verkocht vanwege nieuwe plannen.
Sinds een korte tijd heb ik namelijk ook een Cooper S voor de deur staan. Deze hebben we een aantal weken geleden gehaad in duitsland.
Zal er even bij moeten vertellen dat ik eigenlijk aan het kijken was voor een Mitsubishi Evo VIII. Ik had een redelijk leuke EVO VII gevonden in de buurt van eindhoven met wat schade. Ik zou dan mijn mini inruilen en bijleggen voor dit geweld. Er heen gereden en tijdens die rit toch nog stiekum kijken in duitsland voor een mini voor mijn collega. Daar stond dan een Cooper S uit 2002 met 160.000 op de klok. 17" CC, airco etc.. Donker grijs met wit dak en witte spiegels. Helaas geen panorama. Maar wel een lekke koppakking.. Dus dat was interessant. Ook de prijs was te doen.
Hoe meer ik keek naar de fotos hoe minder zin ik had in die EVO. Toch gaan kijken... Wat een lelijk hok. Ik dacht dat het een zwarte was, maar het was een soort Aubergine kleur. hoe donkerder het werdt, hoe erger je het zag, en hoe meer ik van de kleur moest overgeven... Laat ik het zo zeggen..... Ik heb de kap niet open gehad, en niet eens in de auto gezeten of gereden, en dat zegt bij mij wel heel wat.
Op de terugweg die gast van die mini een mail gestuurd dat ik hem wil kopen, maar er wel nog wat moet gebeuren met de prijs. Dinsdag een goed woordje duits gesproken en zaterdag met de Ambulance en de Defender op pad. na 2,5 uur tuffen kwamen we daar aan. Auto bekeken en opmerkelijk weinig krassen, deuken of andere beschadigingen. Ook van binnen een zeer nette auto.
Enige grote minpunt waren de velgen. Die zijn redelijk aan een grote beurt toe. Wel 17" met winterbanden..
Auto opgeladen en weer terug naar huis.
In de 3 weken erna redelijk wat info opgedaan over de S en de mogelijkheden. Kopset had ik al liggen, maar moest eerst die Mini one kwijt. Die is vorige week opgehaald, dus is de Cooper meteen de garage in gereden, want hij liep wel nog, en toen begonnen aan de kop demontage.
Kopje afgeperst, en is prima in orde. Alleen 2 klepgeleiders los.. Zuigers zien er goed uit en ook compressor ziet er netjes uit..
Inmiddels had ik al een pakketje ontvangen van Beek met daarin mijn 17% pulley, spanner begrenzelr, nokkenas en multiriem.
Vanuit engeland kwam mijn intercooler ook binnen en lag er dus al wat klaar voor de monteren.
Maar de plannen bleven maar groeien en groeien.. Inmiddels is er ook al een JCW kop onderweg naar mij toe samen met JCW compressor. Ook is er een RVS spruitstuk besteld samen met een MSD ontsteking en Magnecor kabels.
Morgen gaan we de nokkenas pully aanpassen naar Adjustable. Volgende week verwacht ik ook 4x 440 CC injectoren.
Ik heb nog gekeken voor de gasklep te modificeren anar een 63mm, maar daar zijn de meeste toch niet tevreden over... Ook het poorten van de compressor stond op het lijstje, maar schijnt niets te doen bij de M45.
Wel ben ik aan het kijken voor mijn eigen kop te flowen. Ik heb de JCW kop straks als basis, en vergelijk de mijne daarna op de flow bench kijken welke het beter doet.
Die komt er dan op.
Voor de rest gaan het blok er deze week of volgende week uit en trekken we het even helemaal uit elkaar en bouwen we het opnieuw op met nieuwe lagerschalen.
Ben ook aan het denken om even de krukas naar Vortex te sturen om hem meteen uit te balanceren. Geeft meteen de mogelijkheid om het vliegwiel lichter te maken en de krukas te knife edgen waar het kan.
Zuigertjes mooi op gewicht brengen en dan alles weer opbouwen.
Doel van alles is een kleine 240 pk te halen.
zal binnenkort eens wat fotos schieten en die online zetten.
Maak maar even een nieuw topic aan, want anders krijg je zo een vervuiling.
Voor degene die mij nog niet kennen, vcilaVoorstel topic
Sindsdien heb ik veel plezier gehad van het beestje. Vriendin rijdt er erg graag in, en het is gewoon heel leuk. Ook tussendoor nog een R50 One gekocht met bakschade voor de vriendin, maar toch weer verkocht vanwege nieuwe plannen.
Sinds een korte tijd heb ik namelijk ook een Cooper S voor de deur staan. Deze hebben we een aantal weken geleden gehaad in duitsland.
Zal er even bij moeten vertellen dat ik eigenlijk aan het kijken was voor een Mitsubishi Evo VIII. Ik had een redelijk leuke EVO VII gevonden in de buurt van eindhoven met wat schade. Ik zou dan mijn mini inruilen en bijleggen voor dit geweld. Er heen gereden en tijdens die rit toch nog stiekum kijken in duitsland voor een mini voor mijn collega. Daar stond dan een Cooper S uit 2002 met 160.000 op de klok. 17" CC, airco etc.. Donker grijs met wit dak en witte spiegels. Helaas geen panorama. Maar wel een lekke koppakking.. Dus dat was interessant. Ook de prijs was te doen.
Hoe meer ik keek naar de fotos hoe minder zin ik had in die EVO. Toch gaan kijken... Wat een lelijk hok. Ik dacht dat het een zwarte was, maar het was een soort Aubergine kleur. hoe donkerder het werdt, hoe erger je het zag, en hoe meer ik van de kleur moest overgeven... Laat ik het zo zeggen..... Ik heb de kap niet open gehad, en niet eens in de auto gezeten of gereden, en dat zegt bij mij wel heel wat.
Op de terugweg die gast van die mini een mail gestuurd dat ik hem wil kopen, maar er wel nog wat moet gebeuren met de prijs. Dinsdag een goed woordje duits gesproken en zaterdag met de Ambulance en de Defender op pad. na 2,5 uur tuffen kwamen we daar aan. Auto bekeken en opmerkelijk weinig krassen, deuken of andere beschadigingen. Ook van binnen een zeer nette auto.
Enige grote minpunt waren de velgen. Die zijn redelijk aan een grote beurt toe. Wel 17" met winterbanden..
Auto opgeladen en weer terug naar huis.
In de 3 weken erna redelijk wat info opgedaan over de S en de mogelijkheden. Kopset had ik al liggen, maar moest eerst die Mini one kwijt. Die is vorige week opgehaald, dus is de Cooper meteen de garage in gereden, want hij liep wel nog, en toen begonnen aan de kop demontage.
Kopje afgeperst, en is prima in orde. Alleen 2 klepgeleiders los.. Zuigers zien er goed uit en ook compressor ziet er netjes uit..
Inmiddels had ik al een pakketje ontvangen van Beek met daarin mijn 17% pulley, spanner begrenzelr, nokkenas en multiriem.
Vanuit engeland kwam mijn intercooler ook binnen en lag er dus al wat klaar voor de monteren.
Maar de plannen bleven maar groeien en groeien.. Inmiddels is er ook al een JCW kop onderweg naar mij toe samen met JCW compressor. Ook is er een RVS spruitstuk besteld samen met een MSD ontsteking en Magnecor kabels.
Morgen gaan we de nokkenas pully aanpassen naar Adjustable. Volgende week verwacht ik ook 4x 440 CC injectoren.
Ik heb nog gekeken voor de gasklep te modificeren anar een 63mm, maar daar zijn de meeste toch niet tevreden over... Ook het poorten van de compressor stond op het lijstje, maar schijnt niets te doen bij de M45.
Wel ben ik aan het kijken voor mijn eigen kop te flowen. Ik heb de JCW kop straks als basis, en vergelijk de mijne daarna op de flow bench kijken welke het beter doet.
Die komt er dan op.
Voor de rest gaan het blok er deze week of volgende week uit en trekken we het even helemaal uit elkaar en bouwen we het opnieuw op met nieuwe lagerschalen.
Ben ook aan het denken om even de krukas naar Vortex te sturen om hem meteen uit te balanceren. Geeft meteen de mogelijkheid om het vliegwiel lichter te maken en de krukas te knife edgen waar het kan.
Zuigertjes mooi op gewicht brengen en dan alles weer opbouwen.
Doel van alles is een kleine 240 pk te halen.
zal binnenkort eens wat fotos schieten en die online zetten.