Pagina 1 van 3
De twijfel voorbij... eindelijk de foto's p.3
Geplaatst: 14 jan 2013, 16:04
door Club Alfa
Hallo ik zal mij even netjes voorstellen mijn naam is Danny 38 en afkomstig uit het Rotterdamse.
Na 13 jaar trouwe dienst van mijn Alfa, destijds nieuw aangeschaft, ben ik nu op het punt aangekomen om een andere auto aan te schaffen.
En eenmaal met het Alfa virus besmet

blijf je hier toch in hangen.... tot wij kennis maakten met de MINI Clubman. Sportief, goode looks, ruim zat en dus begint het te kriebelen.
In mijn zoektocht naar een MINI Clubman stuitte ik al snel op dit forum. Was hier reeds bekend met auto forums daar ik gebruik maak van het Golf Cabrio forum. Onze tweede auto is namelijk een MK1 cabbie uit '92. Destijds zijn veel van mijn vragen daar beantwoord, reuze hadig dus. Je kan alles wel willen vragen aan dealers, handelaren ed. maar mijn overtuiging is toch dat de gebruiker onafhankelijk soms roze gebrild een duidelijke mening heeft/geeft.
Dus op naar het MINI forum omdat ik op dit moment aan het twijfelen geslagen ben... moet het wel een Cooper S worden gezien de vele nare ervaringen die ik lees met dit model. Een gewone Cooper maar hoe verhoud die zich tov de S.. of wellicht een Cooper D waar met wat tuning leuke resultaten te behalen zijn... En moet ik in Duitsland gaan kijken of toch gewoon een NL MINI ??? Kortom vragen, vragen, vragen... Terwijl het hart zegt een Cooper S maar het verstand.... Of heb ik nu ook al roze brilleritis... Ik kom vast nog langs met vragen, wellicht hebben jullie nu al suggesties of advies ? Alvast bedankt!
Geplaatst: 14 jan 2013, 16:31
door mushrop
Ik heb zelf een Cooper S Clubman, een fJCW hatch en nu een Cooper D Clubman met S neus en bips.
De eerste twee heb ik in NL gekocht, maar de laatste tijd haal ik m'n auto's het liefste uit Duitsland. Beter gedocumenteerd, beter uitgevoerd, lagere km. standen en nog altijd goedkoper dan in NL.
Een diesel haalt het qua prestaties niet bij een Cooper S of JCW, maar compenseerd dat met z'n verbruik. Wegligging en ervaring zijn exact hetzelfde, dus dat hoeft geen belemmering te zijn.
Kijk, Cooper S bips op mn Cooper D\

Geplaatst: 14 jan 2013, 16:44
door Casper
Hangt denk af waar je de auto voor gaat gebruiken draai je een hoop km dan zou ik voor een diesel gaan. Kijk maar naar de clubman hierboven dat is een diesel maar heeft de looks van een dikke S heb je het beste van 2 werelden draai je weiniig km zou ik voor de S gaan.
Geplaatst: 14 jan 2013, 16:54
door Casper
boris_brznjef schreef:het schijnt dat je de SD erg snel kan maken dmv tuning dus bij veel kilometers kan je vele snelle meters maken. maar snelheid is zo 2012!
Als Alfa man neem je wat storingen natuurlijk voor lief en schuif je het af op liefde voor de auto maar succes met de zoektocht!
Ja dat is ook een optie natuurlijk je koopt een S en je rijd er in als diesel net als Boris.

Sorry Boris open deur
Geplaatst: 14 jan 2013, 20:29
door louisvdd76
Hoeveel km's denk je per jaar te maken? Ik heb een S genomen omdat het de dagelijkse auto van mijn vrouw is... die max 4.000 km per jaar rijdt... en ik hem puur als fun-auto gebruik. Tja en de S geeft toch de meeste fun... Maar als je veel km's maakt dan is een SD zeker een optie..
Succes met je zoektocht.
Geplaatst: 14 jan 2013, 20:46
door Club Alfa
boris_brznjef schreef:het schijnt dat je de SD erg snel kan maken dmv tuning dus bij veel kilometers kan je vele snelle meters maken. maar snelheid is zo 2012!
Als Alfa man neem je wat storingen natuurlijk voor lief en schuif je het af op liefde voor de auto maar succes met de zoektocht!
In die 13 jaar heeft de Alfa eenmaal een kapotte lambda sonde sensor gehad (garantie), een geknapte distririem dit vanwege een waterpomp die vastliep 8 kleppen kapot... en that's it.... Tuurlijk de versleten bandjes, remblokken, twee maal een accu en een uitlaat.....zou je bijna denken Alfa onwaardig..en hij rijdt nog steeds 235k op de teller. Probeer al twee jaar afscheid te nemen maar stel het maar steeds uit

.... maar nu moet het echt...
vanaf hoeveel km is een MINI diesel eigenlijk aantrekkelijker ??
Geplaatst: 14 jan 2013, 20:49
door Casper
Heb het toen laten berekenen wordt de moeite bij meer dan 14.000km per jaar. Wou eerst een diesel Countryman hebben. Die is wel een stuk zwaarder dan een R56
Geplaatst: 14 jan 2013, 21:42
door frankie
Welkom hier Alfa man
Al mijn Alfa's waren stukken betrouwbaarder dan mijn huidige Clubman S

Geplaatst: 14 jan 2013, 21:56
door PjV
Club Alfa schreef:
vanaf hoeveel km is een MINI diesel eigenlijk aantrekkelijker ??
Ik schat vanaf een km ofzo. geen idee hoever dat dieselgepruttel draagt

Geplaatst: 14 jan 2013, 22:26
door Club Alfa
frankie schreef:Welkom hier Alfa man
Al mijn Alfa's waren stukken betrouwbaarder dan mijn huidige Clubman S

Is het echt zo rampzalig gesteld met de S... ben nu niet echt een laagvlieger, maar rij altijd wel door... S laten staan ???
Zijn er ook mensen die geen problemen hebben met hun S ? Of is dat een illusie... begin zo onderhand huiverig te worden voor een S... heb ook het topic dieselgeratel doorgespit... pffff
Geplaatst: 14 jan 2013, 22:31
door frankie
Ik heb mijn Clubman S nu 1,5 jaar. In die tijd gehad: temperatuur sensor (waardoor de motor dacht dat hij oververhit was), bougie kapot, koppeling plus vliegwiel (bij 70.000km), lambdasensor, spook storingen ramen en panodak (zomaar open)............
Geen hele grote dingen (behalve de koppeling) maar wel irritant.
Aan de andere kant, als die het doet is het een geweldig karretje

Geplaatst: 14 jan 2013, 23:03
door Club Alfa
@De belgische leden hoe valt er te onderhandelen in Belgie... in Duitsland mag je blij zijn als je er een 1000,= euries uitsleept...