EJ_Mini: Even voorstellen. Aankoop advies gevraagd
Geplaatst: 19 aug 2016, 13:05
Hallo,
Ik ben Erik-Jan 31 en woon samen met mijn vriendin in Delft.
Door de jaren heen heb ik veel gesleuteld aan mijn eigen auto's en opties geretrofit (Corrado, Golf 5 GTI en mijn huidige Audi A4), denk aan uitlaten, remmen, distributie, vering, maar ook parkeer sensoren, licht regen sensoren, dimmende binnen spiegel, zelf draad bomen maken, canbus modules coderen, enz.
Verder hebben we nog een Mercedes 508 die door de opa van mijn vriendin is omgebouwd tot campeerauto :-)
Na meer dan 7 jaar trouwe dienst toch maar besloten om de corrado te vervangen door wat nieuws......
Maar toen begon de elende....
Wat dan? Up!, polo gti, lupo GTI? of dan toch misschien iets niet uit de vag groep?! Fiat 500 Abarth? Mini? Mini!
Maar welke dan???? welke uitvoering, wat voor opties, kilometerstand, import of niet, welk bouwjaar....
Na heel veel lezen hier op het forum, tijdens de wachturen, (zit voor mijn werk momenteel in china) een geschikte kandidaat gevonden. Een licht blauwe facelift cooper s uit 2004 met 140k op de teller. (xenon, pano, leer, navi)
Hebben jullie nog aankoop tips behalve de standaard dingen? (olie, koelvloeistof resevoire, koppeling, roest bij de dorpels)?
Gezien het retrofit virus je niet meer kwijt raakt als je dr eenmaal aan begint,
heb ik nog wat vragen
:
15 of 17% poelie?
Catcam 461 of 469?
huidige injectoren, 380cc of 550?
CAI zelfbouw, M7, of misschien nog iets anders?
wat voor intercooler?
zou een 330mm brembo Q7 tang pas gemaakt kunnen worden? heb ik nog over van mijn GTI (draaien/frezen geen probleem) zit meer met de vloeistof verplaatsing.
Van belang is dat het een daily voor mijn vriendin wordt
(zo zuinig mogelijk als er rustig mee gereden wordt)maar wel fun is voor de weekeind en af en toe circuit .
Van de Vag groep ken ik de volgende programma's ETKA (onderdelen) en Elsawin (werkplaats) nou heb ik BMW ETK al gevonden maar hoe heet het werkplaats programma van BMW? En wat is de tegenhanger van Vagcom? is dat NcsExpert, DIS, SSS, INPA of Progman GT1? ik heb een obd kabel besteld via ebay met deze software er allemaal bij..... (nog niet binnen, vandaar de vraag)
Ik ben Erik-Jan 31 en woon samen met mijn vriendin in Delft.
Door de jaren heen heb ik veel gesleuteld aan mijn eigen auto's en opties geretrofit (Corrado, Golf 5 GTI en mijn huidige Audi A4), denk aan uitlaten, remmen, distributie, vering, maar ook parkeer sensoren, licht regen sensoren, dimmende binnen spiegel, zelf draad bomen maken, canbus modules coderen, enz.
Verder hebben we nog een Mercedes 508 die door de opa van mijn vriendin is omgebouwd tot campeerauto :-)
Na meer dan 7 jaar trouwe dienst toch maar besloten om de corrado te vervangen door wat nieuws......

Maar toen begon de elende....

Maar welke dan???? welke uitvoering, wat voor opties, kilometerstand, import of niet, welk bouwjaar....
Na heel veel lezen hier op het forum, tijdens de wachturen, (zit voor mijn werk momenteel in china) een geschikte kandidaat gevonden. Een licht blauwe facelift cooper s uit 2004 met 140k op de teller. (xenon, pano, leer, navi)

Hebben jullie nog aankoop tips behalve de standaard dingen? (olie, koelvloeistof resevoire, koppeling, roest bij de dorpels)?
Gezien het retrofit virus je niet meer kwijt raakt als je dr eenmaal aan begint,
heb ik nog wat vragen

15 of 17% poelie?
Catcam 461 of 469?
huidige injectoren, 380cc of 550?
CAI zelfbouw, M7, of misschien nog iets anders?
wat voor intercooler?
zou een 330mm brembo Q7 tang pas gemaakt kunnen worden? heb ik nog over van mijn GTI (draaien/frezen geen probleem) zit meer met de vloeistof verplaatsing.
Van belang is dat het een daily voor mijn vriendin wordt

Van de Vag groep ken ik de volgende programma's ETKA (onderdelen) en Elsawin (werkplaats) nou heb ik BMW ETK al gevonden maar hoe heet het werkplaats programma van BMW? En wat is de tegenhanger van Vagcom? is dat NcsExpert, DIS, SSS, INPA of Progman GT1? ik heb een obd kabel besteld via ebay met deze software er allemaal bij..... (nog niet binnen, vandaar de vraag)