nieuweling
Geplaatst: 27 jan 2020, 18:29
hoi iedereen,
Nieuw hier en maar even voorstellen, Jack hier dus die auto`s wel leuk vind en ook graag motor rijd.
De laatste 25 jaar eigenlijk alleen maar bmw`s en nu nog steeds een leuke bmw op de oprit. 2 jaar geleden besloten dat we geen 2 auto`s meer nodig hebben en toen de Z3 de deur uit gedaan. Nu heeft de dochter inmiddels ook het rijbewijs en nu toch maar weer op zoek naar een 2de autootje. Ook speelt een klein beetje mee als de dochter de auto mee heeft dat het verbruik iets omhoog gaat richting de 1 op 6
Nu is onze keus gevallen op een mini cooper als 2de auto, en dan de voorkeur voor een R53 S, het moet natuurlijk wel een beetje op blijven schieten
het liefst eentje van 2004 vanaf de nieuwe aanpassingen. Dus we zijn nu geregeld een beetje aan het kijken of er een leuke tussenstaat met toch veel opties.
Nou zie je vaker dat de motoren gereviseerd zijn of een ander blok erin is gegaan. Zijn dit dan de auto`s waarbij deze stuk zijn gelopen doordat het oliepeil te laag was door de olielekkages en olie verbruik of gaan ze gewoon allemaal stuk?
Of is het toch vertrouwd om er eentje met een hoge kilometerstand te kopen waarbij altijd het oliepeil juist is geweest?
Mocht er iemand tips hebben of een leuke te koop hebben staan hoor ik dat graag
Oja nog iets, ik doe eigenlijk alles zelf aan de auto`s en motors. Gaat meestal best wel goed en de auto`s komen alleen in de garage voor de keuring
Gr Jack
Nieuw hier en maar even voorstellen, Jack hier dus die auto`s wel leuk vind en ook graag motor rijd.
De laatste 25 jaar eigenlijk alleen maar bmw`s en nu nog steeds een leuke bmw op de oprit. 2 jaar geleden besloten dat we geen 2 auto`s meer nodig hebben en toen de Z3 de deur uit gedaan. Nu heeft de dochter inmiddels ook het rijbewijs en nu toch maar weer op zoek naar een 2de autootje. Ook speelt een klein beetje mee als de dochter de auto mee heeft dat het verbruik iets omhoog gaat richting de 1 op 6

Nu is onze keus gevallen op een mini cooper als 2de auto, en dan de voorkeur voor een R53 S, het moet natuurlijk wel een beetje op blijven schieten

het liefst eentje van 2004 vanaf de nieuwe aanpassingen. Dus we zijn nu geregeld een beetje aan het kijken of er een leuke tussenstaat met toch veel opties.
Nou zie je vaker dat de motoren gereviseerd zijn of een ander blok erin is gegaan. Zijn dit dan de auto`s waarbij deze stuk zijn gelopen doordat het oliepeil te laag was door de olielekkages en olie verbruik of gaan ze gewoon allemaal stuk?
Of is het toch vertrouwd om er eentje met een hoge kilometerstand te kopen waarbij altijd het oliepeil juist is geweest?
Mocht er iemand tips hebben of een leuke te koop hebben staan hoor ik dat graag

Oja nog iets, ik doe eigenlijk alles zelf aan de auto`s en motors. Gaat meestal best wel goed en de auto`s komen alleen in de garage voor de keuring

Gr Jack