Mini n00b met R52 JCW
Geplaatst: 01 jul 2020, 15:01
Hey, ik ben Koen en kom uit de buurt van Rotterdam. Ik heb een eigen bedrijf en heb altijd nieuwe auto's gereden. Echter heb ik nu mijn 3 jaar oude auto vervangen door een 16 jaar oude Mini Cooper S Works cabrio uit 2004. Amper afschrijving meer, lekker lage bijtelling etc. Het is een hyper blauwe met blauwe kap (foto's volgen nog). Aangezien ik het toch een 'enge' stap vond om van een nieuwe auto met nul problemen over te stappen op een auto van 16 jaar oud met 130.000 km op de teller heb ik 'm voor aanschaf nog na laten kijken door Garage Touw (sponsor hier). Niks geks kunnen vinden, hij lijkt goed z'n onderhoud te hebben gehad, en als er iets stuk gaat, graag het komende half jaar!
(1/2 jaar garantie)
Wel had ik tijdens de eerste proefrit dat hij na een x aantal minuten stationair te laten draaien, dat hij even een dipje had van een paar seconden in het toerental. Natuurlijk bij Touw niks hiervan gemerkt, en niks vreemds kunnen ontdekken. Echter heb ik dit na aanschaf wel weer een aantal keer gehad. Binnenkort maar eens ergens na laten kijken. Verder is de kap 16 jaar oud en op termijn wel aan vervanging toe. Iemand een tip waar je dat goedkoop en goed kan laten doen? Tevens moeten de rubber randen waar de kap de carrosserie raakt eens vervangen worden, zien er nu niet uit.
Plannen genoeg, ook de grill voor is wat verweerd/grijs geworden (over laten spuiten? Ekris kan 't niet meer leveren). Tevens wil ik de precat verwijderen/leeg maken, schijnt qua geluid net ff fijner te zijn zonder te heftig te worden. Bij mailen naar Beek/minispeed ben ik ook gelijk enthousiast gemaakt over stage 3 tuning. Nieuwe mattenset, center caps, kleinere antenne zijn inmiddels al binnen. Wat ik ook nog wil zijn de chromen randen om de lampen zwart laten maken. Ik zie online kant en klare dingen die je zo over de chromen ringen kan plakken. Wie heeft daar ervaring mee, is dat mooi, of kan je het beter laten wrappen? Ik twijfel ook wel om het te doen, omdat de verstralers, de handvaten bij de deur en de rand bij de cabriokap nog chrome zijn. Weet niet of het dan een allegaartje wordt van chrome en zwart.

Wel had ik tijdens de eerste proefrit dat hij na een x aantal minuten stationair te laten draaien, dat hij even een dipje had van een paar seconden in het toerental. Natuurlijk bij Touw niks hiervan gemerkt, en niks vreemds kunnen ontdekken. Echter heb ik dit na aanschaf wel weer een aantal keer gehad. Binnenkort maar eens ergens na laten kijken. Verder is de kap 16 jaar oud en op termijn wel aan vervanging toe. Iemand een tip waar je dat goedkoop en goed kan laten doen? Tevens moeten de rubber randen waar de kap de carrosserie raakt eens vervangen worden, zien er nu niet uit.
Plannen genoeg, ook de grill voor is wat verweerd/grijs geworden (over laten spuiten? Ekris kan 't niet meer leveren). Tevens wil ik de precat verwijderen/leeg maken, schijnt qua geluid net ff fijner te zijn zonder te heftig te worden. Bij mailen naar Beek/minispeed ben ik ook gelijk enthousiast gemaakt over stage 3 tuning. Nieuwe mattenset, center caps, kleinere antenne zijn inmiddels al binnen. Wat ik ook nog wil zijn de chromen randen om de lampen zwart laten maken. Ik zie online kant en klare dingen die je zo over de chromen ringen kan plakken. Wie heeft daar ervaring mee, is dat mooi, of kan je het beter laten wrappen? Ik twijfel ook wel om het te doen, omdat de verstralers, de handvaten bij de deur en de rand bij de cabriokap nog chrome zijn. Weet niet of het dan een allegaartje wordt van chrome en zwart.