Feelerrrr nieuwjaarsreceptie/rollenbankdag

franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

27 nov 2011, 22:06

ducks schreef:Dynamische bank gaat door de regel heen meer geven als een statische bank (zoals bij beek). Dus zijn compleet niet te vergelijken. Het enige wat te vergelijken is alles op 1 bank. Doen we al jaren en als je auto het niet aan kan, dan pech. Tijd voor betere koeling dus.


Oké :mrgreen:
burn rubber not your soul

Afbeelding
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

28 nov 2011, 00:20

veel gezwets over rollenbanken en tjoeners, maar weinig concrete plannen... :s :s :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

28 nov 2011, 09:26

Woosh! schreef:veel gezwets over rollenbanken en tjoeners, maar weinig concrete plannen... :s :s :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
x2!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

28 nov 2011, 09:31

Waar wil je de meeting gaan houden en wanneer?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

28 nov 2011, 09:37

een concrete datum is er nog niet, eerst weten of uberhaupt mensen mee willen doen.. Als niemand op de bank wil kan het een gewone meeting worden..
Als er voldoende mensen op de bank willen dan kan het evt bij Beek als hier ook vanuit hun interesse voor is.

Nog niets is concreet het is een feeler dus alle ideeën zijn welkom ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

28 nov 2011, 10:05

Ik kom wel mee rollen hoor...
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

28 nov 2011, 20:39

Sinds ik de GRS er op heb in plaats van waterkoeler haalt mijn IAT rustig 80 graden bij langdurig vol in zijn 5 bergop op de Ring (200 km/h dus genoeg rijwind). Met de watercooler kwam dit zelden boven de 60 graden. Het vermogensverschil merk ik ook. Bij flink belasten is de bank van Beek met zijn koeling dus zeker representatief qua IAT. Als die 80 graden nog zo is na wisselen naar Sprintex (waar ik wel bang voor ben na alle verhalen die ik al gelezen heb) gaat toch de waterkoeler er weer op ondanks meergewicht.

Een probleem van de GRS is dat deze bij even stilstaan toch snel de IAT laat stijgen. Op zich daalt die bij normaal rijden ook wel weer snel maar op de Ring rij ik niet normaal dus dan krijg ik hem niet echt meer naar beneden of ik moet bij 5000 al schakelen. Met een waterkoeler is de aanvangstemperatuur na door het poortje rijden véél lager dus dat hoeft alvast niet meer af te koelen.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

29 nov 2011, 19:49

Berthil schreef:Sinds ik de GRS er op heb in plaats van waterkoeler haalt mijn IAT rustig 80 graden bij langdurig vol in zijn 5 bergop op de Ring (200 km/h dus genoeg rijwind). Met de watercooler kwam dit zelden boven de 60 graden. Het vermogensverschil merk ik ook. Bij flink belasten is de bank van Beek met zijn koeling dus zeker representatief qua IAT. Als die 80 graden nog zo is na wisselen naar Sprintex (waar ik wel bang voor ben na alle verhalen die ik al gelezen heb) gaat toch de waterkoeler er weer op ondanks meergewicht.

Een probleem van de GRS is dat deze bij even stilstaan toch snel de IAT laat stijgen. Op zich daalt die bij normaal rijden ook wel weer snel maar op de Ring rij ik niet normaal dus dan krijg ik hem niet echt meer naar beneden of ik moet bij 5000 al schakelen. Met een waterkoeler is de aanvangstemperatuur na door het poortje rijden véél lager dus dat hoeft alvast niet meer af te koelen.
Dat is behoorlijk warm 80 graden Berthil....pfff moet ik ook maar aan gaan geloven met de tijd watergekoeld
burn rubber not your soul

Afbeelding
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

29 nov 2011, 23:11

Berthil schreef:Sinds ik de GRS er op heb in plaats van waterkoeler haalt mijn IAT rustig 80 graden bij langdurig vol in zijn 5 bergop op de Ring (200 km/h dus genoeg rijwind). Met de watercooler kwam dit zelden boven de 60 graden. Het vermogensverschil merk ik ook. Bij flink belasten is de bank van Beek met zijn koeling dus zeker representatief qua IAT. Als die 80 graden nog zo is na wisselen naar Sprintex (waar ik wel bang voor ben na alle verhalen die ik al gelezen heb) gaat toch de waterkoeler er weer op ondanks meergewicht.

Een probleem van de GRS is dat deze bij even stilstaan toch snel de IAT laat stijgen. Op zich daalt die bij normaal rijden ook wel weer snel maar op de Ring rij ik niet normaal dus dan krijg ik hem niet echt meer naar beneden of ik moet bij 5000 al schakelen. Met een waterkoeler is de aanvangstemperatuur na door het poortje rijden véél lager dus dat hoeft alvast niet meer af te koelen.
1
Heb je de temperatuur bij de cabrio al eens gemeten op de ring?
Volgens mij doet de GP koeler het zo slecht nog niet. Misschien wel beter dan de GRS omdat er meer lucht de scoop in kan.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

30 nov 2011, 01:14

De GP koeler doet het inderdaad zo slecht nog niet, de Cabrio is vergelijkbaar met de Blauwe maar de Cabrio trek ik niet steeds door tot 7000 toeren op de Ring. Bij normaal rijden is het verschil tussen GP koeler in de cabrio en de GRS koeler in de Blauwe 5 graden lager in de Cabrio. Ik denk dat de GRS hoge snelheden nodig heeft en dan koelt hij wat beter onder hoge belasting.

Wat ook opvalt met de GRS ten opzichte van de waterkoeler: met de GRS schieten steeds de beugels uit de rubbers van de achterste demperophanging. De uitlaatlijn wordt dus een stuk heter met de GRS en zet daardoor meer uit waardoor de uitlaat zichzelf uit de achterste ophangrubbers trekt.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

30 nov 2011, 10:52

En een Water/Methanol-systeem?

Dat is nog vele malen effectiever dan welke IC dan ook en kost ook de wereld niet. Plus dat je er nog eens vermogenswinst mee kan bereiken van 10-20 pk?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

30 nov 2011, 11:24

het is nattuurlijk ook nog mogelijk om water op de IC te sproeien.. maar bij een R53 gaat dat voor een hoop rotzooi onder de kap zorgen ben ik bang :P hahaha
Maar ik weet dat een maatje van mij dat heeft op een Lancer Evo VII
Als de IAT te hoog wordt sproeit die water op de IC om deze te koelen, dit gaat automatisch.
Heb hier en daar weleens gevonden om dit op een R53 bouwen door gebruik te maken van de achterwissersproeier :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

30 nov 2011, 16:23

Klopt, kan ook - maar als je dan toch een sproeier gaat installeren kunje beter W/M nemen. Dan blijft je IAT zelfs onder vollast rond de 30 graden. Beter dan dat kun je niet hebben
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

30 nov 2011, 17:01

Even voor mijn duidelijkheid..
Waar spuit je die rotzooi in dan?
Want ik weet dat je het direct in het inlaatkanaal of cilinder kan doen maar dat koelt ook de verbrandingskamer, jij gaat alleen voor de IAT..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Kolhorn
Berichten: 1635
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:53

30 nov 2011, 19:56

Welke datum wordt het nou? ;)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)

Terug naar “Events 2012”