foutcode

Vanaf 2014
drkoen
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2023, 13:36
Nederland

foutcode

14 apr 2024, 20:49

onlangs is er een oranje lampje gaan branden in mijn mini one, 1.5T uit 2018, wat volgens de beschrijving duidt op een storing in het motormanagement. Ik merk verder niets aan de rij-eigenschappen.
Ik heb net zelf even gekeken of ik met een obd-apparaatje wat ik thuis had liggen kon kijken wat er uit kwam. De gegevens die hieruit kwamen (mbv een gratis app) zijn:
code 20F207. status; test failed (current drive cycle), pending, confirmed, test failed since last DTC clear. Warning indicator requested
Iemand een idee wat dit kan zijn?
De lokale dealer geeft aan dat het geen kwaad kan, omdat de auto hetzelfde blijft rijden. Zij kunnen hem op korte termijn ook uitlezen, maar dan ben ik de auto 3 dagen kwijt. En anders een afspraak maken voor over een aantal weken, zodat ik hem maar 1 dag kwijt zou zijn.
De auto zit nog in de (bovag)-garantie Helaas zit de mini dealer waar ik hem gekocht heb, niet heel erg in de buurt.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3183
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: foutcode

28 apr 2024, 14:46

Wat late reactie... Maar de genoemde code geeft via Google dat er iets is met het warmtemanagement. Dat kan van alles zijn, van de thermostaat, tot aan een slechte verbinding ergens. Houd in elk geval je motortemperatuur wat meer in de gaten. Als je nog garantie hebt, dan is dat het vast wel waard om een paar kilometer voor te rijden.
Wel vreemd trouwens dat je voor alleen uitlezen de auto al 3 dagen mag inleveren. Alleen uitlezen is een klusje van nog geen 15 minuten. Maar daarna op zoek gaan naar wat er werkelijk fout is, dat kan langduriger zijn.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”