Rollerbank dag Beek

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Lorr
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Wuustwezel
Berichten: 287
Lid geworden op: 01 jul 2007, 01:31

23 nov 2009, 00:37

Hey,

Na een heel druk weekend achter de rug :? , ben ik eindelijk terug thuis. Maar heb wel met een grote smile rondgereden! :rijden

Het was een heel leuke dag, vooral voor nog eens zoveel Mini's bij 1 te zien. Danku GreycooperS en Beek, voor de koffie en gebakjes en de hoeveelheid technische informatie dat we hebben kregen van Beek. Spijtig dat ik zo vroeg door moest gaan :(

Door wat rond te snuffelen in de garage heb ik toch wat extra kennis opgedaan vooral met het software aanpassen zelf.

Na wat leuke runs van een JCW, paar S'en en zelfs een Cooper D...was het mijn beurt :D




En toen kwam mijn grootste verrassing...!

Afbeelding

Wat een lekker vermogen! 220pk en 330Nm.

Spijtig genoeg schakelt mijn auto op bij 6100rpm dus ze hebben alleen de meetwaarden bij 6000rpm.

EN WAT RIJD DE AUTO LEKKER!

Is nu echt genieten op de baan, dit is hoe een S moet zijn! Lekker soepel optrekken.
Je zit over de snelheidslimiet in no time!

Echt een zaligheid!

Gtrz,
Lorr

ps: pictures coming soon
Afbeelding
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 1878
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:28

23 nov 2009, 10:07

Hans schreef:Was het vorig jaar die discussie over PPE vs Beek? Over de Mini van Mario en Greg.. 250pk haalt PPE uit een R56 cooper-s, jaja zeiden wij.. dat kan niet! Zei ik.. Zie hier een rollenbankdag bij Beek en PPE's Mini halen "slechts" 220pk evenveel als een R56 van Beek, alleen kost dat bij Beek €325,- en bij PPE €725,-
Het turbootje van een R56 kan dat ook niet aan, die wordt veels te heet..
220pk uit een 1,6 is nog steeds top natuurlijk!
224 Hans :)
GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Klein-Zundert, Nederland
Berichten: 1923
Lid geworden op: 10 jun 2008, 11:20

23 nov 2009, 10:19

Hans schreef:Was het vorig jaar die discussie over PPE vs Beek? Over de Mini van Mario en Greg.. 250pk haalt PPE uit een R56 cooper-s, jaja zeiden wij.. dat kan niet! Zei ik.. Zie hier een rollenbankdag bij Beek en PPE's Mini halen "slechts" 220pk evenveel als een R56 van Beek, alleen kost dat bij Beek €325,- en bij PPE €725,-
Het turbootje van een R56 kan dat ook niet aan, die wordt veels te heet..
220pk uit een 1,6 is nog steeds top natuurlijk!
Here we go again... :s ik zal het terugkoppelen aan Stef en dan zien we wel...
Ik ben trouwens ook niet zeker dat de software er nog op stond aangezien Jan met zijn standaard JCW bijna hetzelfde resultaat haalt... Er is bij mij ondertussen al een turbo vervangen, en denk dat ze toen de JCW geherprogrammeerd hebben...
Maargoed, als het er wel opstond is natuurlijk de vraag wat er mis is gegaan... We'll see, ik hou je op de hoogte Hans :wink:
Trouwens, ge kunt er zoveel peekaas uithalen als ge wilt, alleen is de vraag hoe lang de MINI het uithoudt voor hij uit elkaar valt! :mrgreen:

Hier alvast mijn resultaat: 220pk bij 325Nm

Afbeelding
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

23 nov 2009, 15:38

Adrenalin Junkie schreef:
gilles schreef:

:mrgreen:

btw .. wie was er ook heel de tijd de runs daar aan het filmen .. zal wel een betere opname zijn dan die van mij ... stuur je me even een pm aub thx
Dat was ik, zal m ff op joeptoep voor je uploaden!
Verdomme! :evil:

Heb super traag internet, dus hij doet 1,5 uur over het uploaden van 250mb naar youtube.
Als ik t bestand dan geuloadt heb... (.AVI bestand) zegt hij mislukt.
En de reden is dat het bestand niet geconverteerd kan worden.
Dan klik je op de lijst van toegestane bestanden, staat er .AVI bij... :s :s :s
Ik heb t 2 keer geprobeerd...

Heb altijd eerder deze type bestanden kunnen uploaden.. :roll:
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

24 nov 2009, 16:34

Ik zou nog wat filmpjes plaatsen van de diverse runs, maar op dit moment heb ik 'ruzie' met Youtube' die continu de melding geeft dat ik een foutief formaat aan het uploaden ben :evil: :evil: (heel fijn dat deze melding aan het einde van het uploaden pas verschijnt) !! Het is mp4 en voor zover ik kan beoordelen volgens de instellingen die Youtube adviseert.

Het kan dus nog even gaan duren, maar uiteindelijk hoop ik ze toch te kunnen plaatsen.

Gr. Jan
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Harmelen
Berichten: 1955
Lid geworden op: 16 apr 2007, 12:42

24 nov 2009, 17:21

met Visualhub kan je de bestanden (makkelijk en snel) omzetten naar juiste formaat en bestandsgrootte. Duurt het ook niet zo lang..
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

24 nov 2009, 17:27

ricktolboom schreef:met Visualhub kan je de bestanden (makkelijk en snel) omzetten naar juiste formaat en bestandsgrootte. Duurt het ook niet zo lang..
Dankjewel :D !! Dit is alleen voor de Mac(die ik niet heb) , als ik het goed zie. Ik converteer nu met Adobe Premiere, zou toch ook goed moeten gaan....
Lorr
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Wuustwezel
Berichten: 287
Lid geworden op: 01 jul 2007, 01:31

24 nov 2009, 21:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Lorr
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Wuustwezel
Berichten: 287
Lid geworden op: 01 jul 2007, 01:31

24 nov 2009, 21:18

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

24 nov 2009, 23:15

Zijn weer allemaal gave foto's die zijn geplaatst 8) !!

Hier het eerste filmpje, ik ben uitgeweken naar Vimeo, die pakt mijn video's gelukkig wel!!

De Cooper D van GeoBem007:
[video width=688 height=387]http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id= ... &sec=&hd=1[/video]
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

25 nov 2009, 11:45

Hier nog enkele video's. Ik zou zeggen, sluit je PC of Laptop even op de stereo aan en geniet van de heerlijk 'herrie' :D :wink: !!

Mijn MINI JCW:
[video width=688 height=387]http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id= ... &sec=&hd=1[/video]

De bolide van Meani:
[video width=688 height=387]http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id= ... &sec=&hd=1[/video]

De JCW van Greg:
[video width=688 height=387]http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id= ... &sec=&hd=1[/video]

Gr. Jan
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1500
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

25 nov 2009, 22:10

Zo, eindelijk ook eens even tijd om een berichtje te posten over de dag bij Beek. :oops:

Allereerst weer hartelijk dank aan de mannen van Beek voor de gastvrijheid, de koffie en de taart.
was weer :icon_top:
Ook dank aan Peter voor het regelen van de dag :icon_top: (zeker een Karma verdient)
en aan Ron en Jan die de "moeite" namen om toch tot het laatst te blijven

Was een lang dagje (mocht als laatste op de bank ondanks de loting als 12e :? ) maar resultaat gelukkig zoals ik verwacht had.
Standaardwaarden voor een standaard R55
177 PK en 260 NM
I.v.m. aflopen van de garantie binnenkort wilde ik namelijk een meting hebben en ik wilde een 0 meting hebben om straks te gaan tunen.
@werner: meting was goed.
Weer enkele gezichten van nieuwe leden gezien en weer enkele gezichten gezien van leden die ik alleen van het forum ken, en natuurlijk weer diverse schitterende MINI's gezien en gehoord :-PP

Het is wel weer leuk om de discussie over de PK's tezien in dit topic tussen de R53 rijders en de R55/56 rijders.
In elk geval was Ghisbert wel nieuwsgierig, en vond hij het knap dat de R56 van Greg zeker 320 NM haalde.

@ Hans: Je weet toch hoe de kenners er over denken he
Horsepower sells cars, torque wins races.
m.a.w. aan koppel heb je in de praktijk meer aan als aan PK's en daar zijn de R55/56 MINI's wel beter in :P

Een puntje van kritiek aan de deelnemers:
wil iedereen zich in het vervolg aan de lotingsvolgorde houden en het is wel zo leuk voor de laatste op de bank dat er ook nog andere mensen zijn :cry:

@ Peter is de grafiek ook digitaal te verkrijgen.?
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

25 nov 2009, 22:31

De grafieken staan op de laptop van Ghisberth...als je Klaas even een mailtje stuurt kan die m vast wel naar je doen toekomen...

..anders ff bericht vis PM, dan zet ik m wel ff op een stikkie wanneer ik in de buurt ben.. :lol:

Karma is altijd welkom...thanx!!
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

28 nov 2009, 12:39

Daar is ie dan eindelijk van Gilles!



Ook uitgeweken naar Vimeo aangezien Youtube (.AVI) m niet pakt.. . :evil:
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

28 nov 2009, 17:41

leuk geluidje uit de uitlaat!!!!

mooie resultaten hoor!

Terug naar “Afterparty”