Afterparty Swetterhagerun 8 juli 2012!

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Gebruikersavatar
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Eindhoven
Berichten: 423
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:06

Afterparty Swetterhagerun 8 juli 2012!

09 jul 2012, 13:23

Zo, even een terugblikje op de Swetterhagerun 2012! Mijn schoenen zijn nog steeds niet helemaal droog na gisteren. :mrgreen: Vooral tijdens de tussenstop stortte de hemel open. Vandaar geen dansje gedaan voor de muziektrailer dit keer. Helaas, maar gelukkig ook nog vele droge momenten waarop zelfs de cabrio's weer open konden!

Jammer genoeg geldt voor mij dat ik wegens omstandigheden pas bij de tussenstop kon aanhaken. In goed gezelschap meteen een lekker (eat) gescoord. Daarna de regen getrotseerd om daar mijn vaste Swetterhage-passagier te zoeken, maar toen hoorde ik dat hij net dát weekend mee moest met een familie-uitstapje. Hij was er niet. Daar baalde ik van. En hij ook waarschijnlijk! :wink: Maar geen nood. Berthil had maar liefst twéé dames in de auto. Daarvan stapte er eentje over naar mijn Mini voor "de tweede helft". Toepasselijke termen, want Maartje -zo heet ze- wist álles van voetbal en de Tour-de-France. Volgens Berthil een hele rustige dame. Daar merkte ik niets van. Ze praatte dat het een lust was en kon niet stilzitten. We waren nog maar amper de parkeerplaats af en ze deed de koptelefoon in haar oren van haar Samsung telefoon, naarstig op zoek naar de radiozender met de verslaggeving van de Tour-de-France. Gróót was de stress toen ze de zender niet meer gevonden kreeg. Uit frustratie heeft ze toen Jan Smit maar aangezet, zo hard dat het dwars door de koptelefoon kwam. Ze zong ook enthousiast mee. Omdat ik dacht "arme oortjes" (x4) hebben we besloten op de Miniradio het verslag van Tour-de-France te zoeken. En die vonden we. De stress sloeg meteen om in blijdschap! :D Ze kende werkelijk alle wielrenners bij naam en ook de route. Knap! Daarna kwam het nieuws op de radio dat Louis van Gaal de nieuwe trainer wordt van het Ned. elftal. Volgens Maartje gelukkig maar, want Dick Advocaat was een vieze pánnekoek! (vertaling: eikel) :mrgreen: Toen kwam de woede eruit van de slechte prestaties van Nederland in Polen afgelopen zomer. Die frustratie deelden we, dus effe lekker samen gemopperd op Van Marwijk die Huntelaar er véél eerder in had moeten zetten en Mark van Bommel die geen ruzie moest gaan lopen maken. Ik citeer mijn passagier: Die vuile bóer! :oops:

Best lol gehad samen!! Na afloop op de parkeerplaats een nieuwe Mini-fanaat leren kennen uit Arnhem (heeft een Clubman maar thuis ook nog een leuke classic Mini) die deze foto van ons heeft gemaakt (dank voor 't toemailen Camiel!):
Afbeelding
Meteen ook maar even een foto van hem gemaakt met zijn meerijders:
Afbeelding
Camiel had een "educatieve" rit achter de rug. Zijn enthousiaste cliënte heeft hem van begin tot eind van de route alles verteld over cavia's. Wat ze eten, hoe oud ze worden, enz. Het was de eerste Swetterhagerun voor hem maar hij was superenthousiast. Hij meldde alvast dat hij er volgend jaar weer bij ging zijn.

Ongemerkt ook nog even Minibeardie kunnen vereeuwigen :D :
Afbeelding
Al met al hartstikke leuke dag weer! :D Maar toch nog een beetje treurig om het gemis van Fred, mijn vaste bijrijder. Ik had ook nog de kilo drop over die ik voor hem had gekocht. Het is traditie dat hij die elk jaar binnen anderhalf uur helemaal op eet. Zonder buikpijn te krijgen. Maar ook dát is goed gekomen. Wie stond op de parkeerplaats op ons te wachten, toen wij terugkwamen bij Swetterhage? Juist, Fred! :))
Afbeelding
Met winterjas en korte broek. Hij had bij de familie erop aangedrongen dat hij op zondagavond op tijd terug wilde zijn zodat ie ons nog kon zien. SUPER! Dat maakte mijn dag helemáál goed. Toch de drop nog af kunnen geven. Dat maakte zíjn dag goed. :mrgreen:

De passagier van TBL GP was ook helemaal in z'n nopjes. Hij had in de snélste Mini van allemaal meegereden!! Ook nog even op de foto gezet:
Afbeelding
Tsja, wie wil er nou niet met deze wannahave op de foto, dus:
Afbeelding

:mrgreen: en nog eentje:
Afbeelding
Om in de sfeer van tradities te blijven: na afloop weer lekker naar de Chinees geweest met een aantal Minivrienden. Was weer supergezellig. Ondertussen stonden de Mini's buiten dankbaar uit te rusten.
Afbeelding
Afbeelding
De foto's van binnen in het restaurant zijn slecht afgelopen. Daar is mijn telefoon 's avonds niet zo goed in. Maar eentje is redelijk gelukt. Dus ik ben bezig geweest geweest met het zoeken naar de verschillen (Chinees Swetterhagerun 2012-2008):
Afbeelding
Afbeelding
Kortom: weer een topdag! Met de altijd weer leuke slinger op het einde waar alle Mini's elkaar passeren. Ook nog een prachtig wolkendek op de anderhalf uur durende terugweg naar huis.
Afbeelding
Met een voldaan gevoel zeg ik maar weer: tot volgend jaar!
ps: en Marcel, Harmar en Berthil: bedankt voor het sleutelen-in-de-regen aan mijn over-enthousiaste driving lights! :-))
Gebruikersavatar
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Eindhoven
Berichten: 423
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:06

09 jul 2012, 18:02

Ik werd geattendeerd door Camiel op dit filmpje op YouTube, moet je écht even kijken. Iemand uit Zoeterwoude heeft de start gefilmd, iedereen komt voorbij (behalve ik :( maar dat mag de pret niet drukken). Let op het commentaar, dat wordt steeds leuker!! Vooral als de Mini's van Berthil, Wim en Marcel voorbij komen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Laatst gewijzigd door BlackBird op 09 jul 2012, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Eindhoven
Berichten: 423
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:06

09 jul 2012, 18:25

En om het feest compleet te maken hier van de hand van dezelfde commentator een grappig filmpje van de aankomst aan het einde van de dag: :D


Wat is het nou...Autoglas, Auto-to-totaalglas of Autotaalglas??? Whatever! :mrgreen: De rit wordt blijkbaar ook langs de weg zeer gewaardeerd.
Laatst gewijzigd door BlackBird op 09 jul 2012, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

09 jul 2012, 18:38

Leuke filmpjes 8)

Misschien had Maarte al goed ingeschat dat ik geen voetbal en/of wielrenner liefhebber ben en er dus ook helemaal niks van af weet :)
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

09 jul 2012, 20:22

Prachtig verhaal, Birdie :-)))!! Net of ik er toch nog bij ben geweest.
Audi TT 2,0 TFSI, Quattro, Proline, S-line, S-Tronic, Alcantara-leer, Dual Milltek uitlaat 2x 100 mm, 19"x 9J (orginele) RS4-velgen Titaanoptiek, Dunlops Sport Maxx GT 255/35
Gebruikersavatar
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Eindhoven
Berichten: 423
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:06

09 jul 2012, 20:32

Heb jou wel gemist hoor Minibird...uhh Miniboard! :cry:

ps Ik zie nu pas dat het tshirt van die ene bewoonster ook vol cavia's staat. :D :D :D
Laatst gewijzigd door BlackBird op 09 jul 2012, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 3585
Lid geworden op: 12 feb 2006, 22:19

09 jul 2012, 22:12

Het was weer een geweldige dag. :yeah

Raymond mij gast deze dag en uiteraard ikke, hebben genoten! :lol:
Regen heeft totaal geen invloed op de sfeer en de pret. :p

Met het rijden onder begeleiding van de motoragenten ga je door vele rode lichten,
glurende flitspalen, en zelfs een rotonde over in tegengestelde richting
om vervolgens links hele rijen auto's voorbij te gaan. 8)

Gezellig om ook weer bekende en nieuwe deelnemers te zien,
en even een hapje te doen na afloop om nog lekker na te kletsen.

Leuk verslag en foto's Marga, fijn dat je er weer was. :icon_top:
Zeker ook leuk al die filmpjes.


Op naar 2013. (shakeit)
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

09 jul 2012, 22:15

Leuk verslagje Marga! Was weer een mooie dag. Bedankt aan alle vrijwilligers.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

09 jul 2012, 22:18

potverdorie, hier ga ik de volgende keer ook aan meedoen. Is toch geweldig!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

09 jul 2012, 22:25

the blue lobster
Niko N.
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 3585
Lid geworden op: 12 feb 2006, 22:19

09 jul 2012, 22:40

Idd een goed verslag. :icon_top:

Tja dat "Kippevel moment" ervaart iedereen volgens mij als hoogtepunt van de tocht. :-))


@ Rob: Gezellie, maar wees gewaarschuwd want na de eerste keer ben je verkocht. :wink:
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Eindhoven
Berichten: 423
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:06

09 jul 2012, 23:24

Mooi verslag idd! Dat kippenvelmoment (de U-bocht) van zondag is óók gefilmd:

Zet 't geluid maar niet te hard. :D
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

09 jul 2012, 23:42

Gisteren heb ik het weer bijzonder naar m'n zin gehad. Ik was een beetje later dan verwacht omdat ik nog een mede-minirijdster naar een technische oplossing moest coachen, maar toch zo'n beetje iedereen nog kunnen spreken. Dit jaar was het "bedenkelijk" weer , maar alleen de laatste 5 minuten van het eerste deel moest het dak echt dicht. Dat kan ik m'n passagier niet aandoen denk ik. De rest kon gewoon open.

Al jaren doe ik mee (sinds 2006 denk ik?) en elk jaar heb ik een andere passagier gehad, soms autistisch , soms heel druk, en een keer iemand die alleen maar geslapen heeft in de auto. Dit jaar mocht ik Michael rondrijden en die kon niet zo goed praten. Maar de missie was "toeteren en zwaaien" en dat hebben we samen aardig volbracht!
Toen ik heel even twee minuten vergat om te toeteren, kreeg ik heel serieus de vraag "Toeter kapot?" :lol: :lol: Dan smelt je toch 8)


Veel gepraat werd er deze keer dus niet, maar aan het gegniffel naast me merkte ik dat hij het toch wel heel erg mooi vond.


Het mooiste moment was toch wel toen we uitstapten na terugkomst, en Michael zei : Tot morgen! 8)


Na afloop nog even met z'n negenen de Chinees bestormd, en uiteindelijk alweer een hele mooie dag gehad. Bedankt aan alle vrijwilligers, rituitzetters, verkeersbegeleiders, sponsors, minidealers, mini-rijders en politieagenten. Tot volgend jaar! :wink: Ik ben er ZEKER WETEN dan weer bij!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Eindhoven
Berichten: 423
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:06

09 jul 2012, 23:48

Marcel Always Open schreef:Ik was een beetje later dan verwacht omdat ik nog een mede-minirijdster naar een technische oplossing moest coachen, maar toch zo'n beetje iedereen nog kunnen spreken.

Het mooiste moment was toch wel toen we uitstapten na terugkomst, en Michael zei : Tot morgen! 8)
Sorry! :oops:

Ahhhh, dat ie "tot morgen" zei. Gaaf!
Sire
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 167
Lid geworden op: 28 mar 2007, 21:52

10 jul 2012, 10:48

Namens Walter moet en wil ik jullie bedanken; niet alleen voor jullie doorzettingsvermogen om ondanks de weersvoorspellingen toch aanwezig te zijn, maar vooral voor ieders enthousiasme waardoor we ieder jaar weer meer 'nieuwe' deelnemers zien verschijnen.
Dit geeft Walter de kracht om door te kunnen gaan met dit unieke evenement die op deze dag alleen maar blijde gezichten oplevert.

Dus namens Walter (en mij): HEEL, HEEL en nog 1000x ERG BEDANKT en de clienten van Swetterhage én wij zien jullie graag weer terug bij de 18e Swetterhage-Run op 14 juli 2013 !!


zie ook artikel Leidsch Dagblad:http://www.leidschdagblad.nl/regionaal/ ... s-en-feest
Geniet van het leven, je bent er maar even;)

Terug naar “Afterparty”