Coating deurgreep (interieur) afgesleten, overspuiten oid?

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Susan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Middelstum
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 mar 2007, 21:50

Coating deurgreep (interieur) afgesleten, overspuiten oid?

07 jun 2007, 12:43

de handgreep aan de binnenzijde van het portier (dus precies waar je 'm altijd vastpakt als je je portier wilt sluiten) is helemaal wit omdat de lichtgrijze coating er afgesleten is. Staat niet zo fraai en zat er over te denken om 'm over te spuiten. iemand hier ervaring mee of een andere oplossing? Hoop dat de vraag duidelijk is, zal er snel even een foto van maken
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

07 jun 2007, 12:57

Het vervelende is dat deze greep via gesmolten pinnetjes aan de deurbekleding vast zit. Dat geld ook voor de ring waar de drie poten van de greep insteken. De greep loshalen gaat dus alleen door alle pinnetjes heel voorzichtig los te boren. De pinnetjes van de armsteun zelf zijn diep en hol, hier kan een schroef met een ringetje ingedraaid worden. De pinnetjes van de ring zijn te ondiep en de ring zal vastgelijmd moeten worden.

Een armsteun is bovendien niet los te verkrijgen bij de dealer. Er moet een heel nieuw deurpaneel gekocht worden à 250 euro aangezien alles uit één stuk is via de gesmolten pinnetjes.
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 1071
Lid geworden op: 01 dec 2005, 18:06

07 jun 2007, 15:43

Da's inderdaad een rot gezicht is bij mij ook. Wilde het ds spuiten maar maar vanaf gezien, dacht dat je gewoon die niet afgdopts schroefjes los kond draaien helaas.
Mss hee goe afplakken een optie?
Susan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Middelstum
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 mar 2007, 21:50

07 jun 2007, 15:52

Thanks Berthil en Hans,
als ik jouw verhaal zo lees Berthil is demonteren een no-go.... En een nieuw deurpaneel ook met zulke prijzen!!
En Hans, had net als jij m'n hoop gericht op de niet-afgedopte schroefjes :(
Zelf overweeg ik nu inderdaad nog afplakken. Heb jij je nog verdiept in wat voor spuitproduct enzo?
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 1071
Lid geworden op: 01 dec 2005, 18:06

07 jun 2007, 17:37

Niet in verdiept maar begreef dat die spuitbusjes van bmw/mini er voor te gebruiken zijn.
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Erp
Berichten: 2712
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:26

07 jun 2007, 17:47

Bij mij was eerst ook alles ziver en inderdaad ook bekrast, geen gezicht..
Ben toen een keer in een ijverige bui samen met een vriend van me (die is spuiter)eraan begonnen. Alles goed schoon gemaakt en afgeplakt en de deurpanelen, tellerringen en downtubes gespoten. Ook maar meteen voor iets anders gekozen omdat ik dat zilver beu was(na 3 maanden :D )
En uiteindelijk erg tevreden met het resultaat. 8)

Dus als je het zelf wil afplakken en spuiten neem er dan wel even de tijd voor. Alles goed schoonmaken en een keer lichtjes schuren moet je niet vergeten..

Menno
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

07 jun 2007, 18:57

Ik heb de zilveren wel vervangen door anthraciet, maar het is nauwkeurig werken en oppassen geblazen.
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

07 jun 2007, 21:57

Menno schreef:Bij mij was eerst ook alles ziver en inderdaad ook bekrast, geen gezicht..
Ben toen een keer in een ijverige bui samen met een vriend van me (die is spuiter)eraan begonnen. Alles goed schoon gemaakt en afgeplakt en de deurpanelen, tellerringen en downtubes gespoten. Ook maar meteen voor iets anders gekozen omdat ik dat zilver beu was(na 3 maanden :D )
En uiteindelijk erg tevreden met het resultaat. 8)

Dus als je het zelf wil afplakken en spuiten neem er dan wel even de tijd voor. Alles goed schoonmaken en een keer lichtjes schuren moet je niet vergeten..

Menno
En wat voor een kleur is het nu dan??? :D
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Erp
Berichten: 2712
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:26

07 jun 2007, 23:42

Ook antreciet 8)
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

08 jun 2007, 00:46

COOL!!! 8)
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

24 jul 2007, 11:26

Heb je toevallig een foto van hoe het geworden is Menno?

Bij mij is dat stuk ook helemaal bekrast, de laklaag die er af fabriek op zit is echt veel te zacht (je kunt er zo krassen in krabben met je nagels). Ziet er echt niet uit :(
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 1071
Lid geworden op: 01 dec 2005, 18:06

24 jul 2007, 12:00

Bij mij nu ok antraciet, was heel gemakkelijk..............inruilen :wink:

Terug naar “Interieur en audio”