Onderstel

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

Onderstel

31 aug 2006, 18:50

Ik vraag mij af hoe ik kan zien wat voor onderstel ik heb. Ik vraag mij af of ik het standaard, sport of sport+ onderstel heb. Waar kan ik zien of ik dit heb?


-> nog een ander vraagje, ik heb nu s-spoke velgen maar ik vind dat mijn mini te hoog op zijn poten staat. Hoe kan ik dit op zo'n goedkoop mogelijke manier veranderen?
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

31 aug 2006, 18:54

Door de veren af te zagen :mrgreen:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

31 aug 2006, 18:55

We werken in een stappenplan:
- pak een lucifer
- draai een voor een al je ventieldopjes van de ventielen eraf
- druk m.b.v. de lucifer op de knopjes in de ventielen, ze zullen sssssssss-geluid maken, ga door tot dit stopt ga door met de andere ventielen
- bekijk het resultaat

Veel succes!!! :dansen
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

31 aug 2006, 18:56

Goedkoopste manier is andere veren eronder zetten. Denk dat je hier rond de 200 euro kwijt bent.

Als je wilt weten wat voor onderstel je hebt, gewoon even aan de dealer vragen.
De Cooper heeft standaard al een sportonderstel. De gewone onderstel kan je dus niet hebben. De vraag is nu dus of de sportonderstel of de + onderstel :)
Laatst gewijzigd door Maaij op 31 aug 2006, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Overal en nergens
Berichten: 887
Lid geworden op: 05 mar 2006, 04:59

31 aug 2006, 18:56

ahhh mensen kom op. Ff serieus antwoord. Hoe kan ik ontdekken wat voor onderstel ik heb?????????????????????????????
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3183
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Onderstel

31 aug 2006, 18:57

red_devil schreef: -> nog een ander vraagje, ik heb nu s-spoke velgen maar ik vind dat mijn mini te hoog op zijn poten staat. Hoe kan ik dit op zo'n goedkoop mogelijke manier veranderen?
Zagen, afslijpen, grindtegels in de auto, zakken betoncement onder stoelen... Goeiekoper kan het denk ik niet.... :lachuh

Uiteraard zijn er wel veiliger manieren, zoals echte, korte veren. Maar ja, kost wel een paar centen dan. Loop eens binnen bij een goede autospeciaalzaak en vraag naar de mogelijkheden, of geen eens naar binnen bij een tuner (van Beek Racing?)...

Om te kijken welke type veren dat je hebt zul je de veer moeten bekijken. Daar moeten ringen om de veren geschilderd zitten die de stijfheid van de veer aangeven. Maar het kan zijn dat die in de loop van de tijd wel zijn opgelost... :(
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

31 aug 2006, 18:59

red_devil schreef:ahhh mensen kom op. Ff serieus antwoord. Hoe kan ik ontdekken wat voor onderstel ik heb?????????????????????????????
Je weet bij bestellen toch wel wat je aangekruist hebt... :?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

31 aug 2006, 19:01

Meestal komt een One met standaard onderstel, Cooper met Sport en S met Sport Plus. 95% kans dat je Sport hebt.

Tussen Sport en Sport Plus zit 1 cm verschil, dus dat zou je kunnen zien als je naast een Cooper staat als je Sport Plus mocht hebben (zeer kleine kans).

Verlagen met alleen veren is het goedkoopste. Bekende merken zijn daarbij K&W, H&R en Eibach. Even zoeken wie dat bij jou in de buurt dat het goedkoopste kan doen.
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

31 aug 2006, 21:12

red_devil schreef:ahhh mensen kom op. Ff serieus antwoord. Hoe kan ik ontdekken wat voor onderstel ik heb?????????????????????????????
Even naar de BMW/MINI dealer die kunnen op kenteken zien waar de auto destijds mee afgeleverd is.
Of het moet geen nederlandse import zijn, dan hebben ze ook die gegevens niet.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

31 aug 2006, 21:35

Sjongejonge, zeker weer zo'n Neijenhuis die geen normaal duidelijk antwoord kan geven? :mrgreen: :p

Inderdaad, de dealer, ik denk dat je dan het snelste je resultaat hebt. Of aankooppapieren o.i.d.

Ben benieuwd!
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

31 aug 2006, 21:42

Heb je ook een Chilli pakket? Zo ja dan is de kans dat er een sport onderstel + op zit. Deze is namelijk gratis bij een Chilli pakket (bij een Cooper).
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

31 aug 2006, 21:55

Maaij schreef:Heb je ook een Chilli pakket? Zo ja dan is de kans dat er een sport onderstel + op zit. Deze is namelijk gratis bij een Chilli pakket (bij een Cooper).
Een Chili-pakket zal red_devil niet hebben, aangezien hij geen dakspoiler heeft en er eerst 15" velgen onder zijn MINI lagen. Nooit geweten trouwens dat je bij het Chili-pakket zonder meerprijs sportonderstel plus kunt krijgen. Ik zag in de MINI Configurator dat dat inderdaad zo is.
Afbeelding
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

31 aug 2006, 22:00

Berthil schreef:Tussen Sport en Sport Plus zit 1 cm verschil, dus dat zou je kunnen zien als je naast een Cooper staat als je Sport Plus mocht hebben (zeer kleine kans).
Tsss, ik heb een Cooper met Sportonderstel Plus... :p :mrgreen:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

31 aug 2006, 22:08

LUV2XLR8 schreef:Tsss, ik heb een Cooper met Sportonderstel Plus... :p :mrgreen:
Wist ik niet, dat een Chili een SS+ heeft. Weer wat geleerd :)
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

31 aug 2006, 22:12

Berthil schreef:
LUV2XLR8 schreef:Tsss, ik heb een Cooper met Sportonderstel Plus... :p :mrgreen:
Wist ik niet, dat een Chili een SS+ heeft. Weer wat geleerd :)
Niet standaard, maar is een free upgrade in dat pakket,
zoals Maaij al zei/schreef... :wink:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Terug naar “Exterieur”