Hella Comet FF200 verstralers

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

Hella Comet FF200 verstralers

30 dec 2005, 13:47

Afbeelding

Ik vroeg me af of er mensen zijn met deze Hella verstralers.

En weet iemand waar ze in Nederland (omg. Eindhoven) verkrijgbaar zijn?
flyguy
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: London
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 nov 2005, 17:45

Re: Hella Comet FF200 verstralers

30 dec 2005, 15:06

Ik had ze op mijn MINI, nieuw via ebay. Meestal een stuk goedkoper maar staan er niet vaak op.
http://www.mijnalbum.nl/Album=CXBILIRX
Een beetje autoshop zal deze set gewoon bij hella kunnen bestellen.
Laatst gewijzigd door flyguy op 30 dec 2005, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
flyguy
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: London
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 nov 2005, 17:45

Re: Hella Comet FF200 verstralers

30 dec 2005, 15:06

Wat ik nog vergat te melden: Ik vind het design van de lampen een stuk mooier dan die van MINI, verder lijken de hella's chroom maar zijn eigenlijk verchroomd kunststof met als voordeel dat ze niet roesten en over de MINI lampjes heb ik wel eens gehoord dat ze dat wel doen.
Nadeel is dat ze een stuk duurder zijn. Ik heb altijd veel dingen op ebay gekocht en als ik me goed herinner voor deze set zo'n 185 euro betaald, voor mijn 'schoonzus' heb ik de originele MINI verstalers gemonteerd (ook nieuw via ebay) en was zo'n 95 euro kwijt.
Een ander nadeel van de Hella's is dat ze een stuk verder van de grille staan dan de MINI lampjes en dat ziet er iets minder strak uit.
Monteren van de Hella's is makkelijker en je hoeft minder te boren.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

30 dec 2005, 16:01

Ik begrijp dat de origineel MINI verstralers soms roesten, instabieler vastzitten, en veel duurder zijn (itt wat jij nu zegt dus). Vandaar dat ik naar de Hella's keek.

Er staat momenteel een setje op eBay voor 125 pond, zal eens informeren naar de verzendkosten. Da's dus een nette prijs?
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

30 dec 2005, 16:05

Ik weet dat er bij ons een tuner zit die Hella produkten verkopen. Die kunnen deze zeker bestellen. Zal volgende week eens informeren naar de prijs als je dat wilt :)

Ik heb de MINI verstralers erop zitten. Nog geen last van roest of loszitten.
Als er roest ontstaat dan ga ik gewoon terug naar de dealer.
flyguy
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: London
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 nov 2005, 17:45

30 dec 2005, 16:31

Nexus schreef:Ik begrijp dat de origineel MINI verstralers soms roesten, instabieler vastzitten, en veel duurder zijn (itt wat jij nu zegt dus). Vandaar dat ik naar de Hella's keek.

Er staat momenteel een setje op eBay voor 125 pond, zal eens informeren naar de verzendkosten. Da's dus een nette prijs?
Weet het niet zeker meer maar volgens mij heb ik 101GBP betaald (excl verz) Dus iets minder.
Als je die MINI lampjes bij de dealer koopt ben je idd nog duurder uit maar ja :X (laat ik maar niks zeggen, het is wel duidelijk denk ik).
Die MINI lampjes stonden iig regelmatig op ebay.de (kan ze nu niet vinden) en gingen dan tussen de 50-100 euro weg (nieuw met beugels, zonder bekabeling).
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

25 jan 2006, 09:37

M'n broertje heeft deze lampen voor z'n verjaardag gekregen, als het goed is komen deze vandaag binnen.

Hebben jullie nog enige tips?
Hoe zit het trouwens met de wasstraat?


Bovendien is hij op het forum gesingaleerd onder de naam: henkietenk
flyguy
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: London
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 nov 2005, 17:45

25 jan 2006, 15:57

Wasstraat is geen probleem alhoewel je ze daarna waarschijnlijk even opnieuw met de hand moet afstellen. Ze blijven wel goed vast zitten, maar bij mij stonden ze na door de wasstraat te zijn gegaan altijd een beetje naar beneden gericht.
Voor de montage zul je een paar gaatjes moeten boren, effe wat (blanke) lak op spuiten tegen roest.
Als je ze bevestigd zoals hella voorschrijft heb je kans dat de lampjes niet in het verlengde van je bonnetstripes staan. Als je dat wel wilt zou ik effe kijken waar ze staan voor je gaat boren. Alle kabels waren bij mij 'los'. Vooral bij het scharnierpunt van de kap is het handiger als je -na de montage natuurlijk- alle kabels bijelkaar taped. Ik heb het overal gedaan omdat dat er ook wat netter uitziet. ('speciale' tape te koop bij automaterialenhandel).
Het scharnierpunt van de kap is iets waar je goed moet opletten dat de kabels niet dubbel ziten of te strak komen te staan. Wacht ook met het vastzetten van de kabels tot je alles gemonteerd hebt.

Succes
Laatst gewijzigd door flyguy op 25 jan 2006, 16:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

25 jan 2006, 16:09

flyguy
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: London
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 nov 2005, 17:45

25 jan 2006, 16:16

Die motoringfile gaat specifiek over de MINI drivinglights. De hella lampjes zijn veel eenvoudiger te installeren o.a. omdat ze geen schakelaar in het interieur van de auto hebben. Ze zijn direct gekoppeld aan het 'groot licht'.
Die schakelaar van de MINI lampjes is trouwens ook onzinnig. Hiermee zet je de lampen niet direct aan, maar zorg je dat ze aangaan als je groot licht gebruikt (moet je dus iedere keer nadat je in je MINI stapt indrukken).
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

31 jan 2006, 18:00

Prima lampjes! Geven gewoon zonlicht lijkt het wel :mrgreen:
Het bevestigen ging prima! Zorg er wel voor dat je zinkspray hebt!
Ik heb voor de zekerheid alle bouten en moeren vervangen voor roestvrijstaal! Je krijgt namelijk gegalvaniseerd spul geleverd, maar dat kan alsnog roesten bij beschadiging. De boutjes kosten maar een paar euro. De Hella lampjes heb ik bij Brezan besteld. Koop trouwens ook ff mooie zwarte tape om de kabels bij elkaar te tapen!

(ik ga proberen foto's te uppen)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

31 jan 2006, 18:05

Ik ben benieuwd!!!
Ik kan al wel foto's uppen van de installatie, maar moest alweer naar mijn kamer in Tilburg. Tot vrijdag Henk!



PS1: Kun je mama zeggen dat ik vrijdag mee-eet?
PS2: Veel succes vrijdag met toets!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

31 jan 2006, 18:13

Gaat lekker met die foto's, lekkere lampjes in de klas :mrgreen:
Heeft elke student tegenwoordig een laptop?

Update: nu de juiste foto's zie ik :)

Update2: Gifjes gaat helaas niet Henk :)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

31 jan 2006, 18:19

Berthil schreef:Gaat lekker met die foto's, lekkere lampjes in de klas :mrgreen:
Heeft elke student tegenwoordig een laptop?

Update: nu de juiste foto's zie ik :)
Ha ha, ja ging niet helemaal lekker! :mrgreen:
Henk moet ze zelf maar linken naar dit topic.

Tja, tegenwoordig heeft denk ik 1 op 3 studenten bij ons op school een laptop. Moet ook wel, er zijn nog maar weinig desktops, daarvoor in de plaats een WLAN. Ik zelf heb net een nieuwe; een 12" lappie, ben er erg blij mee! Lekker compact en licht.
Het licht ook aan de opleiding, de ene wel en de andere niet. Andere faculteiten bij mij op school hebben genoeg desktops.

Ontopic:
Ha ha ha, papa heeft ook geweten dat Henk lampen had gekocht. Hij was mede de klos bij het installeren. >)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

31 jan 2006, 18:33

Ziet er goed uit Henk!!!

Terug naar “Exterieur”