barst in de voorruit

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Meppel
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40

barst in de voorruit

10 jan 2016, 17:50

Helaas een steentje op de voorruit gehad met een barst als gevolg. Echt balen, net boven de ruiterwisserarm. Deze kruipt ook per dag een stukje verder omhoog. Dat wordt dus een vervanging. Heb een afspraak staan bij het bedrijf dat een Mini als leenauto heeft. Hopelijk is dat een goed voorteken. Klopt het dat de 2 afdekkingen er dan af moeten en dat dit best een precies werkje is? Is er nog iets waar ik ze specifiek op moet wijzen? (ik neem aan dat ze weten wat ze doen, maar toch is dit wel iets anders dan een "moderne" auto)
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: barst in de voorruit

10 jan 2016, 18:12

Als je een regensensor of voorruitverwarming hebt. Controleer gelijk even of dit wel weer werkt.
Afbeelding
griendar
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 jul 2008, 15:29

Re: barst in de voorruit

11 jan 2016, 10:15

door de dealer laten doen, zeer specialtisch klusje
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: barst in de voorruit

11 jan 2016, 17:15

Informeer goed bij je verzekering wat zij aanbevelen icm jouw wensen.
Ik heb mijn voorruit een aantal jaar geleden ook bij de dealer laten doen omdat ik geen vertrouwen had in zo'n autoglas bedrijf ivm oa die kappen.
Toen moest ik het zelf voorschieten en werd het door de verzekering gezien als een schademelding.
Ondanks al mijn beweegredenen die ik vrij logisch en terecht vond.
(Kreeg het trouwens wel weer binnen een dag terug gestort.)
En idd die sensoren goed benadrukken, mocht je die hebben. Je zal niet de eerste zijn die na installatie lekkage of haperingen heeft.
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Meppel
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40

Re: barst in de voorruit

11 jan 2016, 19:24

Ik heb zowel de regensensor als ook de voorruitverwarming, zal er extra aandacht voor vragen. De verzekering heeft zo zijn voorkeur voor herstelbedrijven, eigen risico wordt anders €500.
Chasah
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 jan 2014, 16:26

Re: barst in de voorruit

11 jan 2016, 23:15

Autoglas bedrijven hebben juist meer ervaring met de ruiten en alles er omheen. Zelfs de dealer laat af en toe een autoglas bedrijf naar hun werkplaats komen om auto's van hun te vervangen.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: barst in de voorruit

11 jan 2016, 23:22

Enige is dat de Carglasses van deze wereld er nog wel eens een handje van hebben om een aftermarket ruit te plaatsen en geen OEM raam; daar dus wel expliciet om vragen. Verder ben ik het wel eens met Chasah hierboven.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Chasah
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 jan 2014, 16:26

Re: barst in de voorruit

12 jan 2016, 21:41

OEM is hetzelfde als aftermarket alleen wordt er bij de dealer een logo ingezet. De ruiten komen van dezelfde fabriek. OEM wordt door glasbedrijven niet geleverd omdat dealers een marge vragen van 1000% op een ruit.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: barst in de voorruit

12 jan 2016, 23:03

Okay, dat wist ik niet! Dacht dat MINI 'Spike' (de hond die bij mij in de ruiten gegraveerd staat) er af fabriek al instond als 'teken van echtheid' ofzo. Marges op ruiten vind ik overigens niet zo heel relevant, in de meeste gevallen betaalt de verzekering ruitvervanging...
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Meppel
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40

Re: barst in de voorruit

13 jan 2016, 19:54

Ruitverwarming---check
regensensor----check
Ruit is van Pilkington, maar er werd bevestigd dat het veelal de zelfde ruiten zijn maar dat er dan een Mini beeldmerk op gedrukt wordt.
Ben tevreden over de vervanging, deskundige uitleg gekregen over het vervangen van een ruit bij een Mini. Wist ook precies te vertellen wat er losgemaakt moest worden en wat de aandachtspunten waren.
Heb ook kort gereden in een nieuwe(re) Mini. Wat een verschil. Wel wat beter in de afwerking, maar qua rijden heb ik wel de voorkeur voor mijn eigen :rijden (heb er te kort in gereden om een goed vergelijk te maken)
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: barst in de voorruit

13 jan 2016, 20:08

Pilkington is een hele grote glasboer! Top dat het gelukt is... :icon_top:
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding

Terug naar “Exterieur”