Hej,
Zag afgelopen zaterdag ineens dat het rubber van de aansluiting tussen de 'hoorn' en de intercooler zelf, scheurtjes vertoont.
De meest zichtbare (vanaf de voorkant gezien, de linkerkant) is iig aan vervanging toe, maar rechts vervang ik dan ook wel gelijk. Nummer 11 en nummer 2 op deze website.
Nu wil ik m graag zelf vervangen, maar nu er toch een nieuwe set op gaat, vroeg ik me af of ik gewoon voor de OEM zal gaan of die van bij voorbeeld M7 M7 bij Beek ?
Wat zouden jullie adviseren?
En 2de vraag; is het een erg ingewikkeld klusje? Is het een kwestie van losschroeven/-bouten, of moet er ook het 1 en ander afgetapt worden enzo?
Alvast bedankt voor het meedenken
Groeten,
Jeroen
Rubber intercooler R53
- jeroenski82
- 4 op een rij!
- Locatie: Maassluis
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Rubber intercooler R53
Super simpel klusje!
Schroefjes los, klemmen er af en je tilt m er eigenlijk zo uit. Met terug monteren goed opletten dat er niets dubbel zit. 10 minuten tot een kwartiertje werk, inclusief alles opruimen
Volgens mij is er ooit al eens een topic geweest over deze dingen.. Volgens mij kwam daar uit dat OEM de beste optie is. Alle andere hadden de nijging te gaan scheuren of lekken dacht ik...
Schroefjes los, klemmen er af en je tilt m er eigenlijk zo uit. Met terug monteren goed opletten dat er niets dubbel zit. 10 minuten tot een kwartiertje werk, inclusief alles opruimen
Volgens mij is er ooit al eens een topic geweest over deze dingen.. Volgens mij kwam daar uit dat OEM de beste optie is. Alle andere hadden de nijging te gaan scheuren of lekken dacht ik...
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- jeroenski82
- 4 op een rij!
- Locatie: Maassluis
Bericht
Re: Rubber intercooler R53
Dat is wel mooi om te lezen! Dan ga ik het gewoon zelf doen .
Vind dat wel zo leerzaam en leuk om te doen.
Nou ik had al zitten zoeken op het forum, maar vond er zo snel niet echt een heel duidelijk stukje over.
Maar fijn dat je het nog even samenvat.
Ga ik straks maar even een OEM set bestellen.
Thanx!
Vind dat wel zo leerzaam en leuk om te doen.
Nou ik had al zitten zoeken op het forum, maar vond er zo snel niet echt een heel duidelijk stukje over.
Maar fijn dat je het nog even samenvat.
Ga ik straks maar even een OEM set bestellen.
Thanx!
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane
Bouwjaar 2006.
Bouwjaar 2006.
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Rubber intercooler R53
OEM heeft de beste kwaliteit. Nieuw bestellen of anders bij Davy of Roy informeren of zij nog iets hebben liggen.
- jeroenski82
- 4 op een rij!
- Locatie: Maassluis
Bericht
Re: Rubber intercooler R53
Oke, wil eerst even de prijs opvragen en als me die meevalt, heb ik toch liever nieuwe.
Gister al gebeld naar de dealer, maar die heeft uiteindelijk niets meer laten horen...
Maar bedankt voor de tip.
Gister al gebeld naar de dealer, maar die heeft uiteindelijk niets meer laten horen...
Maar bedankt voor de tip.
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane
Bouwjaar 2006.
Bouwjaar 2006.
- jeroenski82
- 4 op een rij!
- Locatie: Maassluis
Bericht
Re: Rubber intercooler R53
Na wat gegoogled te hebben, zie ik al prijzen langskomen tussen de 40 en de 50 $.
Met 1 uitschieter, van iemand die er meer dan 80 $ voor vraagt...
Naja, eerst maar even navragen bij de dealer.
Met 1 uitschieter, van iemand die er meer dan 80 $ voor vraagt...
Naja, eerst maar even navragen bij de dealer.
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane
Bouwjaar 2006.
Bouwjaar 2006.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Rubber intercooler R53
Zal ik het morgen ffvoor je uitzoeken?
Je kan het ook even zoeken bij de Ekris-shop.. dan weet je de echte prijs meteen natuurlijk
Je kan het ook even zoeken bij de Ekris-shop.. dan weet je de echte prijs meteen natuurlijk
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- jeroenski82
- 4 op een rij!
- Locatie: Maassluis
Bericht
Re: Rubber intercooler R53
Oja, dat is ook wel een goeie.
Net gekeken bij Ekris MINI shop en keek er wel een beetje van op dat er zo'n flink verschil zit tussen de linker en de rechter.
Snap dat de ene groter is dan de andere (zo lijkt het iig op het diagram), maar dat er een verschil is van bijna 25 euro, vind ik wel heel groot. Vraag me toch wel af waar dat nog meer door kan komen.
Net gekeken bij Ekris MINI shop en keek er wel een beetje van op dat er zo'n flink verschil zit tussen de linker en de rechter.
Snap dat de ene groter is dan de andere (zo lijkt het iig op het diagram), maar dat er een verschil is van bijna 25 euro, vind ik wel heel groot. Vraag me toch wel af waar dat nog meer door kan komen.
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane
Bouwjaar 2006.
Bouwjaar 2006.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- jeroenski82
- 4 op een rij!
- Locatie: Maassluis
Bericht
Re: Rubber intercooler R53
Inmiddels heb ik vandaag een pakketje binnengekregen, maar toch bedankt voor het aanbod Davey
Nu nog even tijd zien te vinden om lekker te gaan hobbyen.
Nu nog even tijd zien te vinden om lekker te gaan hobbyen.
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane
Bouwjaar 2006.
Bouwjaar 2006.
- jeroenski82
- 4 op een rij!
- Locatie: Maassluis
Bericht
Re: Rubber intercooler R53
Inmiddels alweer 2 weken geleden lekker aan het stoepsleutelen geweest.
Nu maar even tijd gemaakt om hier nog even een update te plaatsen.
Is allemaal goed gelukt. Het enige beetje lastige vond ik; om de intercooler weer in de nieuwe rubbers te manoeuvreren.
Toen ie er toch af was, gelijk de intercooler gereinigd. Zag daar best wel wat aangekoekte olieaanslag op zitten namelijk, net als op de hoorns.
Wat ik ook wel opvallend vond, was dat er in de oude rubbers een laagje olie in een plooi was blijven staan. Is dit 'normaal'?
Al met al was het leuk om te doen, ik voelde toch wel een beetje 'monteur' .
Nu maar even tijd gemaakt om hier nog even een update te plaatsen.
Is allemaal goed gelukt. Het enige beetje lastige vond ik; om de intercooler weer in de nieuwe rubbers te manoeuvreren.
Toen ie er toch af was, gelijk de intercooler gereinigd. Zag daar best wel wat aangekoekte olieaanslag op zitten namelijk, net als op de hoorns.
Wat ik ook wel opvallend vond, was dat er in de oude rubbers een laagje olie in een plooi was blijven staan. Is dit 'normaal'?
Al met al was het leuk om te doen, ik voelde toch wel een beetje 'monteur' .
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane
Bouwjaar 2006.
Bouwjaar 2006.
- jeroenski82
- 4 op een rij!
- Locatie: Maassluis
Bericht
Re: Rubber intercooler R53
Iemand een idee, of het goed is als er wat olie bleef / blijft staan in een plooi van de rubber aansluitingen?
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane
Bouwjaar 2006.
Bouwjaar 2006.
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Rubber intercooler R53
Olie en rubber is volgens mij niet een heel gelukkig combi. Ik denk dat het effect heeft op de weekmakers in het kunststof. Aan de andere kant: men zal er zeker over nagedacht hebben bij de materiaalkeuze.
Als daar de lucht doorheen gepompt wordt, en er zit ook wat olie(damp) in die lucht... Dan slaat dat uiteindelijk ook neer op de zijkanten. Zowel van de intercooler als ook dat rubberen verbindingsstuk. En blijft het dus in dat randje staan.
Heb me laten vertellen dat het vrij normaal is, dat er iets wat olie aanwezig is, zolang het er maar niet straaltjes uitstroomt.
Als daar de lucht doorheen gepompt wordt, en er zit ook wat olie(damp) in die lucht... Dan slaat dat uiteindelijk ook neer op de zijkanten. Zowel van de intercooler als ook dat rubberen verbindingsstuk. En blijft het dus in dat randje staan.
Heb me laten vertellen dat het vrij normaal is, dat er iets wat olie aanwezig is, zolang het er maar niet straaltjes uitstroomt.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Re: Rubber intercooler R53
De rubbers van de R53 intercooler zijn van HNBR, een van de meest oliebestendige synthetische rubbers die er zijn. Distributieriemen in de motor zijn ook van HNBR gemaakt. Het kan geen kwaad en is normaal, daarom zijn zo ook van HNBR gemaakt.
- jeroenski82
- 4 op een rij!
- Locatie: Maassluis
Bericht
Re: Rubber intercooler R53
Het zag er gelukkig ook niet echt uit dat het rubber van binnenuit aangetast was door de olie, maar wel mooi om te lezen dat het niks ongewoons is, dat er olie in komt.
Bedankt voor de reacties iig.
Bedankt voor de reacties iig.
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane
Bouwjaar 2006.
Bouwjaar 2006.
Onze sponsors