Beste leden,
Ik ben sinds 1,5 week trotse eigenaar van een r53 uit 2003. 14 jaar lang van de zelfde eigenaar geweest en goed onderhouden. De auto is helemaal origineel zonder aanpassingen. Nou heb ik de auto meteen laten chiptunen (stage 1 + pops & bangs). Nu zeggen ze daar dat de software erop gemaakt is om meteen een 17% pulley te installeren(stage 2). Ook zeggen ze dat ik hiervoor geen andere aanpassingen hoef te doen bijvoorbeeld een betere intercooler. Mijn vraag was of dit geen kwaad kan met de originele pulley en software die er nu in zit. Zelf merk ik weinig van de performance update, alleen ploft deze nu wel lekker. En zou het kwaad kunnen als ik er ooit een 15% op zet i.p.v. een 17% i.v.m. de warmte. Hoop dat dit voldoende informatie is, ik hoor graag jullie advies/mening!
R53 REMAP ADVIES :)
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: R53 REMAP ADVIES :)
Welkom!
Ik denk dat je de tuner gewoon mag geloven.
Geen idee waar je bent geweest, maar klinkt plausibel.
Software van een NA/supercharged motor is weinig aan te passen. De hardware heeft het meeste invloed.
Verschil tussen een 15 of 17% is klein.
Met een 17% hoor je m iets eerder al goed janken en onderin wat meer koppel.
Voor dagelijks gebruik de leukste naar mijn mening
Intercooler heb je pas nodig op het circuit.
Tot die tijd lekker voor op straat de 17% pakken en die paar stoplichtsprintjes en leuke momentjes op de snelweg zou ik me om de hitte geen zorgen maken.
Het is geen mythe, maar het is ook geen dagelijks pijn waar je last van hebt.
Ik denk dat je de tuner gewoon mag geloven.
Geen idee waar je bent geweest, maar klinkt plausibel.
Software van een NA/supercharged motor is weinig aan te passen. De hardware heeft het meeste invloed.
Verschil tussen een 15 of 17% is klein.
Met een 17% hoor je m iets eerder al goed janken en onderin wat meer koppel.
Voor dagelijks gebruik de leukste naar mijn mening
Intercooler heb je pas nodig op het circuit.
Tot die tijd lekker voor op straat de 17% pakken en die paar stoplichtsprintjes en leuke momentjes op de snelweg zou ik me om de hitte geen zorgen maken.
Het is geen mythe, maar het is ook geen dagelijks pijn waar je last van hebt.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Sevenum
Bericht
Re: R53 REMAP ADVIES :)
Wat ik vaker terug lees is dat een 15% geen intercooler nodig heeft en dat bij een 17% wel een intercooler word aangeraden. Ik ben van een 11% (JCW) pulley naar 17% gegaan en daar zit een aardig verschil in. Ik zou altijd een intercooler aanraden, lagere IATs is wat je wilt. Maar met een grotere intercooler krijg je ook wat flow drop.
Geniet van je auto
Geniet van je auto
- k3f
- Nieuw Lid
Bericht
Re: R53 REMAP ADVIES :)
Beide bedankt voor de reactie, ik rij voorlopig nog lekker rond met alle originele onderdelen. Als de tijd rijp is komt er een 17% pulley in en indien ik merk dat de auto best wel warm wordt een intercooler. Rijdt nogsteeds top na mijn eerste maand!
Onze sponsors