Dyno van Beek boven de 200 pk??
Dan doen de Worksen ook nog mee.
Groter dan 220 is mij ook goed maar dan is het zo sneu voor Hans want die heeft er net 220
Ik heb er een polletje over geopend
Works Dahler upgrade, net terug uit Zwitserland
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
Er zijn inmiddels sterke overeenkomsten tussen het rijgedrag van mijn Mini bij nat weer, en het schaatsen van van Patty Brard bij 'dancing on her Star on ice..'.
Maar goed. Ik kan mijn runflats (waarvan ik ga vermoeden dat deze niet zo geschikt zijn voor dit werk) altijd vervangen door rupsbanden van een Leopard.
Berthil, ik heb werkelijk geen idee dat ze gedaan hebben aan de pulley en wat de turbodruk is. Dahler doet inderdaad de Hartge upgrade, die zij een prima upgrade vinden. Maar ze gaan breed glimlachen wanneer ze over hun eigen upgrade praten 'viel besser..'. Ze willen er niet zo veel over kwijt, maar nu realiseer ik me dat ik niet de beste vragen stel. Enfin, ze hebben inderdaad mijn compressor wel 'stark modifisiert'.
Het vliegwiel maakt de Mini niet nerveus. Het merk weet ik niet. Ook stationair is er echt geen probleem. Alleen hoor je heel in de verte, wat geratel van mijn versnellingbak wanneer je stilstaat in z'n vrij. Het optrekken is wel heel erg wennen, dat is een soort aan/uit schakelaar geworden. Koppelingsplaten zijn vervangen.
Waar de meeste tijd is in gaan zitten was de softwareaanpassing, daar zijn ze twee dagen druk mee geweest. Ik ga overigens niet naar Beek om door hen er weer aan te laten rommelen.
Ik ga wel binnenkort naar Beek om een dynorun te laten doen. want dat is de meetbank waar we allemaal op afkomen.
tot nader bericht!
groet, Ferdinand
Maar goed. Ik kan mijn runflats (waarvan ik ga vermoeden dat deze niet zo geschikt zijn voor dit werk) altijd vervangen door rupsbanden van een Leopard.
Berthil, ik heb werkelijk geen idee dat ze gedaan hebben aan de pulley en wat de turbodruk is. Dahler doet inderdaad de Hartge upgrade, die zij een prima upgrade vinden. Maar ze gaan breed glimlachen wanneer ze over hun eigen upgrade praten 'viel besser..'. Ze willen er niet zo veel over kwijt, maar nu realiseer ik me dat ik niet de beste vragen stel. Enfin, ze hebben inderdaad mijn compressor wel 'stark modifisiert'.
Het vliegwiel maakt de Mini niet nerveus. Het merk weet ik niet. Ook stationair is er echt geen probleem. Alleen hoor je heel in de verte, wat geratel van mijn versnellingbak wanneer je stilstaat in z'n vrij. Het optrekken is wel heel erg wennen, dat is een soort aan/uit schakelaar geworden. Koppelingsplaten zijn vervangen.
Waar de meeste tijd is in gaan zitten was de softwareaanpassing, daar zijn ze twee dagen druk mee geweest. Ik ga overigens niet naar Beek om door hen er weer aan te laten rommelen.
Ik ga wel binnenkort naar Beek om een dynorun te laten doen. want dat is de meetbank waar we allemaal op afkomen.
tot nader bericht!
groet, Ferdinand
Veel rijplezier!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Dank je voor de info, alle tuners doen geheimzinnig dus dat is niet zo gek, ben benieuwd naar de Dyno.
Dat van dat aan en uit herken ik wel, bij mij is het ook wel 'nerveus' te noemen, even het gas aantikken en je schiet vooruit.
Als je het gas een paar millimeter indrukt schiet je vooruit naar de snelheid die bij die gasstand hoort, het is wat moeilijker geworden om rustig op te trekken
Dat van dat aan en uit herken ik wel, bij mij is het ook wel 'nerveus' te noemen, even het gas aantikken en je schiet vooruit.
Als je het gas een paar millimeter indrukt schiet je vooruit naar de snelheid die bij die gasstand hoort, het is wat moeilijker geworden om rustig op te trekken
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
mijn modificaties
op de pdf van dahler staat inderdaad mijn modificaties. de totale kosten bedragen 7.785 Zwitserse Franken (Euro 4.812). En nu we het toch over geld hebben heeft de Mini mij gekost Euro 51.000 (JCW met stampvol aan assecoires, nb. verwarme Ricaro sportstoelen (zitting en leuning lekker warm! mmm, alsof je het in je broek hebt gedaan, zo voelt dat) + Euro 4.812. Dat is dus Euro 55.812 totaal. mm, da's toch wel veel voor een 240 pk auto eigenlijk, of niet?
Zo, dan weten we dat ook weer, misschien iets voor een poll: 'wat heeft je mini je gekost'.
groetjes, ferdinand
Zo, dan weten we dat ook weer, misschien iets voor een poll: 'wat heeft je mini je gekost'.
groetjes, ferdinand
Veel rijplezier!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Over dat soort dingen probeer ik maar niet teveel na te denken want als je dat gaat doen kun je beter een Swiftje kopen, maar het is inderdaad een behoorlijk bedrag voor 240 pk
Ik heb toch wat minder betaald en ik heb er ook zo goed als alles in zitten wat er te krijgen is (excl OEM navigatie), maar het was dan ook wat meer werk
Ik heb toch wat minder betaald en ik heb er ook zo goed als alles in zitten wat er te krijgen is (excl OEM navigatie), maar het was dan ook wat meer werk
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Ach ik heb ook inmiddels alweer zo'n €8.000,- aan modificaties in die auto zitten. Geld wat je daarna nooit meer als geld terug ziet. Het blijft wel leuk!
iDD
iDD
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
ja hans, maar een gp is een tweezitter, en voor de wijze waarop ik een auto gebruik is een tweezitter nooit een optie. als een gp een vierzitter was geweest, had ik zonder twijfel de gp gedaan (er staat/stond er nl. ook eentje bij BMW denhaag ten tijde dat ik de works kocht) en niet de works.
bovendien heb ik in een gp gereden in zwitserland bij dahler. deze gp, door dahler gekocht, was (bijna) standaard (wel met een andere pulley en software zo vertelden ze mij). toen ik, nadat mijn jcw gemodificeerd was, terugstapte in mijn 'nieuwe' works, was het verschil in acceleratie aanmerkelijk in het voordeel van mijn nieuwe works. dat is nog echt van een andere orde. ook wel te verklaren vanwege het veel grotere koppel tov. de standaard gp.
in mijn beleving is het hoge koppel de grootste winst op dit moment. Niet zo zeer die pk's. Het maakt me niets uit hoe hard ik kan. Bovendien is het zeer oncomfortbel om harder dan bijv. 210 te rijden vanwege het enorme windlawaai. Toen ik in mijn standaard works reed (210pk), reed deze ook lekker door de 220km/u heen. Daar is niets mis mee. Maar de acceleratie vanaf +/- 170km/u was niet snel in de standaard works. Echt een beetje slapjes als je wat anders gewend bent. Een Focus ST, waar ik twee maanden geleden in gereden had, deed het op dit punt ook al veel beter.
Maar nu is de mijn works een sensatie. Tussenacceleraties zijn echt een giller.
ferdinand
bovendien heb ik in een gp gereden in zwitserland bij dahler. deze gp, door dahler gekocht, was (bijna) standaard (wel met een andere pulley en software zo vertelden ze mij). toen ik, nadat mijn jcw gemodificeerd was, terugstapte in mijn 'nieuwe' works, was het verschil in acceleratie aanmerkelijk in het voordeel van mijn nieuwe works. dat is nog echt van een andere orde. ook wel te verklaren vanwege het veel grotere koppel tov. de standaard gp.
in mijn beleving is het hoge koppel de grootste winst op dit moment. Niet zo zeer die pk's. Het maakt me niets uit hoe hard ik kan. Bovendien is het zeer oncomfortbel om harder dan bijv. 210 te rijden vanwege het enorme windlawaai. Toen ik in mijn standaard works reed (210pk), reed deze ook lekker door de 220km/u heen. Daar is niets mis mee. Maar de acceleratie vanaf +/- 170km/u was niet snel in de standaard works. Echt een beetje slapjes als je wat anders gewend bent. Een Focus ST, waar ik twee maanden geleden in gereden had, deed het op dit punt ook al veel beter.
Maar nu is de mijn works een sensatie. Tussenacceleraties zijn echt een giller.
ferdinand
Veel rijplezier!
Onze sponsors