Works Dahler upgrade, net terug uit Zwitserland

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

19 jan 2007, 12:58

Dyno van Beek boven de 200 pk?? :)
Dan doen de Worksen ook nog mee.
Groter dan 220 is mij ook goed maar dan is het zo sneu voor Hans want die heeft er net 220 :mrgreen:

Ik heb er een polletje over geopend :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

19 jan 2007, 14:58

(haai)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

19 jan 2007, 22:32

YES! 200pk? Dan doe ik ook mee met de POWERmini's!
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

20 jan 2007, 10:37

Er zijn inmiddels sterke overeenkomsten tussen het rijgedrag van mijn Mini bij nat weer, en het schaatsen van van Patty Brard bij 'dancing on her Star on ice..'.

Maar goed. Ik kan mijn runflats (waarvan ik ga vermoeden dat deze niet zo geschikt zijn voor dit werk) altijd vervangen door rupsbanden van een Leopard.

Berthil, ik heb werkelijk geen idee dat ze gedaan hebben aan de pulley en wat de turbodruk is. Dahler doet inderdaad de Hartge upgrade, die zij een prima upgrade vinden. Maar ze gaan breed glimlachen wanneer ze over hun eigen upgrade praten 'viel besser..'. Ze willen er niet zo veel over kwijt, maar nu realiseer ik me dat ik niet de beste vragen stel. Enfin, ze hebben inderdaad mijn compressor wel 'stark modifisiert'.

Het vliegwiel maakt de Mini niet nerveus. Het merk weet ik niet. Ook stationair is er echt geen probleem. Alleen hoor je heel in de verte, wat geratel van mijn versnellingbak wanneer je stilstaat in z'n vrij. Het optrekken is wel heel erg wennen, dat is een soort aan/uit schakelaar geworden. Koppelingsplaten zijn vervangen.

Waar de meeste tijd is in gaan zitten was de softwareaanpassing, daar zijn ze twee dagen druk mee geweest. Ik ga overigens niet naar Beek om door hen er weer aan te laten rommelen.

Ik ga wel binnenkort naar Beek om een dynorun te laten doen. want dat is de meetbank waar we allemaal op afkomen.

tot nader bericht!

groet, Ferdinand
Veel rijplezier!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

20 jan 2007, 12:04

Dank je voor de info, alle tuners doen geheimzinnig dus dat is niet zo gek, ben benieuwd naar de Dyno.

Dat van dat aan en uit herken ik wel, bij mij is het ook wel 'nerveus' te noemen, even het gas aantikken en je schiet vooruit.

Als je het gas een paar millimeter indrukt schiet je vooruit naar de snelheid die bij die gasstand hoort, het is wat moeilijker geworden om rustig op te trekken :)
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

20 jan 2007, 12:07

Berthil schreef:het is wat moeilijker geworden om rustig op te trekken :)
ach je hebt het zo zwaar :mrgreen: :wink:
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

20 jan 2007, 14:19

typisch nederlands vraagje: wat kost dat nou?
(niet dat ik er iets aan heb, want bij de R56 zal het toch anders gaan vanwege de turbo ipv supercharger)
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

mijn modificaties

22 jan 2007, 14:28

op de pdf van dahler staat inderdaad mijn modificaties. de totale kosten bedragen 7.785 Zwitserse Franken (Euro 4.812). En nu we het toch over geld hebben heeft de Mini mij gekost Euro 51.000 (JCW met stampvol aan assecoires, nb. verwarme Ricaro sportstoelen (zitting en leuning lekker warm! mmm, alsof je het in je broek hebt gedaan, zo voelt dat) + Euro 4.812. Dat is dus Euro 55.812 totaal. mm, da's toch wel veel voor een 240 pk auto eigenlijk, of niet?

Zo, dan weten we dat ook weer, misschien iets voor een poll: 'wat heeft je mini je gekost'.

groetjes, ferdinand
Veel rijplezier!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

22 jan 2007, 14:38

Over dat soort dingen probeer ik maar niet teveel na te denken want als je dat gaat doen kun je beter een Swiftje kopen, maar het is inderdaad een behoorlijk bedrag voor 240 pk :)

Ik heb toch wat minder betaald en ik heb er ook zo goed als alles in zitten wat er te krijgen is (excl OEM navigatie), maar het was dan ook wat meer werk :)
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

22 jan 2007, 14:50

Ach ik heb ook inmiddels alweer zo'n €8.000,- aan modificaties in die auto zitten. Geld wat je daarna nooit meer als geld terug ziet. Het blijft wel leuk!


iDD
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

22 jan 2007, 15:08

Op dat bedrag zat ik al met een 210pk. Het is net wat Berthil zegt, je moet er niet bij nadenken. Uiteindelijk is het allemaal voor je eigen fun. :D
Afbeelding


R56 Still fun but easier to live with
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

22 jan 2007, 15:12

:shock: Leuke bedragen.. Had je beter gelijk een GP kunnen kopen.. bijna evenveel vermogen per kilo :wink:
JCW met een hoop extra 1190kilo :243pk = 4,9kilo per PK
GP 1090kilo :220pk = 4,95kilo per PK
Tja.. :mrgreen:
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

22 jan 2007, 16:40

maar hun hebben ook nog een achterbank er in zitten :mrgreen:
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

22 jan 2007, 16:41

ja hans, maar een gp is een tweezitter, en voor de wijze waarop ik een auto gebruik is een tweezitter nooit een optie. als een gp een vierzitter was geweest, had ik zonder twijfel de gp gedaan (er staat/stond er nl. ook eentje bij BMW denhaag ten tijde dat ik de works kocht) en niet de works.

bovendien heb ik in een gp gereden in zwitserland bij dahler. deze gp, door dahler gekocht, was (bijna) standaard (wel met een andere pulley en software zo vertelden ze mij). toen ik, nadat mijn jcw gemodificeerd was, terugstapte in mijn 'nieuwe' works, was het verschil in acceleratie aanmerkelijk in het voordeel van mijn nieuwe works. dat is nog echt van een andere orde. ook wel te verklaren vanwege het veel grotere koppel tov. de standaard gp.

in mijn beleving is het hoge koppel de grootste winst op dit moment. Niet zo zeer die pk's. Het maakt me niets uit hoe hard ik kan. Bovendien is het zeer oncomfortbel om harder dan bijv. 210 te rijden vanwege het enorme windlawaai. Toen ik in mijn standaard works reed (210pk), reed deze ook lekker door de 220km/u heen. Daar is niets mis mee. Maar de acceleratie vanaf +/- 170km/u was niet snel in de standaard works. Echt een beetje slapjes als je wat anders gewend bent. Een Focus ST, waar ik twee maanden geleden in gereden had, deed het op dit punt ook al veel beter.

Maar nu is de mijn works een sensatie. Tussenacceleraties zijn echt een giller.

ferdinand
Veel rijplezier!
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini
Locatie: ZTM
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:17

22 jan 2007, 16:43

@ferdinand: over een jaartje voor 50 rooie een geile 135i met 306 pk kopen?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”