Welke Team Dynamics velg?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.

Welke Team Dynamics velg voor het circuit

TD Pro Race 1.2 (7,9 kg)
15
58%
TD Pro Race 2 (7,5 kg)
11
42%
 
Totaal aantal stemmen: 26
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

14 feb 2007, 14:43

Ik heb op de rechter gestemd, puur omdat ik deze denk ik mooier onder jou Mini vind staan.

Het geneuzel over 0,4kg (ja ik weet dat het onafgeveerd gewicht is) is natuurlijk vreselijke bullshit. Dat verschil ga je merken als je echt op 100%, of zelfs daar overheen, aan het trappen bent. Het lijkt mij dat dit niet het geval is bij recreatief rijden.

Mijn advies, koop gewoon de velgen die je het mooist vind, de technische talk is leuk voor aan de koffietafel maar meer niet.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

14 feb 2007, 15:19

Ik denk zelf ook dat 2 beter staat :)
Dat verschil voel je inderdaad niet, maar meer dan 3 kilo per velg met de huidige die ik heb (dus 12 kilo in totaal) hopelijk wel een beetje.

Zelfs het grote verschil ga ik misschien niet op de Ring voelen (dan kan ik het geld beter in een PS2 met GT4 steken), maar op een makkelijk baan zoals Zandvoort misschien wel, daar ga ik toch redelijk voor de 100%.
Mightymike
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Dordrecht
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 sep 2006, 22:31

15 feb 2007, 11:57

coendek schreef:
Berthil schreef: @Coen: de Ultraleggerra velg is ook licht maar erg prijzig. De Team Dynamics velg is speciaal ontwikkeld en versterkt voor het circuit, ik krijg de indruk dat dat bij de Ultraleggerra velg minder het geval is, die gaat meer over looks?

Nope.. worden juist bijna alleen maar op het circuit gebruikt! :D

Afbeelding

cheers

coen
Ze werden inderdaad gebruikt in de BMW 130i cup maar voor seizoen 2007 stappen ze over op een ander type velg omdat de OZ veel te fragiel zijn... De OZ Ultraleggerra kosten vorig seizoen voor de cup geloof ik 180 euries per stuk... maar ik zou voor de lichtste variant gaan...

Greetz Mike
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

15 feb 2007, 12:00

Hey mike, jouw Mini krijgt vandaag toch een nieuw spruitje?
Mightymike
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Dordrecht
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 sep 2006, 22:31

15 feb 2007, 12:36

Hans schreef:Hey mike, jouw Mini krijgt vandaag toch een nieuw spruitje?
Dat moet jij toch weten als rechterhand van klaas :D
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

15 feb 2007, 14:11

Mightymike schreef:Ze werden inderdaad gebruikt in de BMW 130i cup maar voor seizoen 2007 stappen ze over op een ander type velg omdat de OZ veel te fragiel zijn... De OZ Ultraleggerra kosten vorig seizoen voor de cup geloof ik 180 euries per stuk... maar ik zou voor de lichtste variant gaan
Dat vond ik dus ook al.

En Berry heeft er ook al ervaring mee, de auto aan de achterkant een meter de lucht in en bij het neerkomen de velg gebroken, ook de OZ Ultraleggera.

180 euro zal zeker in als consument niet haalbaar zijn, ik zie prijzen van 250 euro en meer op internet.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”