Hoeveel tuners zijn er voor een Mini?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

29 mei 2007, 08:12

Beetje duur en beetje weinig :wink: en bij Beek kan je gratis je software weer terugzetten.. en let wel op dat de meeste Sjes standaard al meer vermogen hebben sommige zelfs 186pk standaard :shock:
Mini Phantom
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 apr 2007, 10:07

29 mei 2007, 15:43

Iemand hier ervaring met GT Tuning in Engeland ??
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Onder de Erasmusbrug
Berichten: 1764
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:42

29 mei 2007, 17:52

Hans schreef:Beetje duur en beetje weinig :wink: en bij Beek kan je gratis je software weer terugzetten.. en let wel op dat de meeste Sjes standaard al meer vermogen hebben sommige zelfs 186pk standaard :shock:
Copy that! 8)
Laatst gewijzigd door Wint op 29 mei 2007, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
minibandit
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kontich
Berichten: 282
Lid geworden op: 17 feb 2006, 22:15

29 mei 2007, 19:56

Hans schreef:Beetje duur en beetje weinig :wink: en bij Beek kan je gratis je software weer terugzetten.. en let wel op dat de meeste Sjes standaard al meer vermogen hebben sommige zelfs 186pk standaard :shock:
yep... :s we hadden er hier bij ons ook zo eentje...gemeten bij Heinz... :lol:
daarna op 2 andere testbanken die totaal geen belang bij de tuning hadden bleken er nog ong 160 paardjes over te blijven...wat ietwat korter bij de waarheid lijkt te zitten !!!
Afbeelding
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 dec 2005, 09:50

29 mei 2007, 20:09

Geen eigen ervaring met GT tuning wat betreft mods, wel altijd netjes antwoord gekregen van Roland van GTT op vragen daarover. Momenteel heeft hij een mcs R53 met turbo (ipv compressor) rondrijden die als het goed is in augustus op de markt komt. Uitvoeringen zullen zijn 300pk en 350 pk. Wordt wel erg prijzig (iets van 6k pond) maar dan schijn je wel wat te hebben en blaas je Berthil van de weg.
Rob
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

29 mei 2007, 20:20

Rob schreef:dan schijn je wel wat te hebben en blaas je Berthil van de weg
Éénieder is welkom om tijdens een paar rondjes vrij rijden op Zandvoort Hans en mij voorbij te rijden :)
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Onder de Erasmusbrug
Berichten: 1764
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:42

29 mei 2007, 20:43

Berthil schreef:
Rob schreef:dan schijn je wel wat te hebben en blaas je Berthil van de weg
Éénieder is welkom om tijdens een paar rondjes vrij rijden op Zandvoort Hans en mij voorbij te rijden :)
3 tientjes op Berthil!

8)
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

29 mei 2007, 21:37

Jouw vrijkaart voor dit weekend is nu vergeven :evil:
Mini Phantom
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 apr 2007, 10:07

30 mei 2007, 16:38

Vraag ik wel even m'n oude bakkie te leen :mrgreen:

O sorry Mini only zeker Koffie!

Gr Barry :wink:
Gebruikersavatar
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Best
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 jan 2006, 21:42

20 jun 2007, 10:30

Als we toch een sticky maken: misschien een verdeling tussen de atmosferische MINI's en de "S"jes.
Zit veel verschil in de doelgroep denk ik. Degene welke een one of cooper hebben zijn meestal op zoek naar een beter lopend/oppakend/zuiniger etc dan naar pure pk's, anders hadden we wel meteen een S gekocht.Ook een heel ander budget volgens mij.

Ben zelf nog druk oude posts te lezen maar zou voor mijn Cooper een tuning willen waarbij het oppakken en rijden onder de 4000 toeren wat smeuiger/sterker is.Volgens mij heb ik een enorme milieudip net onder dat toerental, erg irri.
Ben daarom ook erg geinteresseerd in een grafiek voor/na met air/fuel ratio voor een cooper.Stijging van topvermogen door een chip geloof ik niet zo in, een paar pk misschien, maar de meeste worden behaald door het max toerental op te schuiven.
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

20 jun 2007, 10:51

hansie schreef:Als we toch een sticky maken: misschien een verdeling tussen de atmosferische MINI's en de "S"jes.
Zit veel verschil in de doelgroep denk ik. Degene welke een one of cooper hebben zijn meestal op zoek naar een beter lopend/oppakend/zuiniger etc dan naar pure pk's, anders hadden we wel meteen een S gekocht.Ook een heel ander budget volgens mij.

Ben zelf nog druk oude posts te lezen maar zou voor mijn Cooper een tuning willen waarbij het oppakken en rijden onder de 4000 toeren wat smeuiger/sterker is.Volgens mij heb ik een enorme milieudip net onder dat toerental, erg irri.
Ben daarom ook erg geinteresseerd in een grafiek voor/na met air/fuel ratio voor een cooper.Stijging van topvermogen door een chip geloof ik niet zo in, een paar pk misschien, maar de meeste worden behaald door het max toerental op te schuiven.
Ook hiervoor kun je terecht bij beek autoracing.
Hans hier op het forum heeft nog een spruitstuk te koop, dat in combinatie met software aanpassing wordt het torretje voelbaar soepeler en sterker.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

20 jun 2007, 10:56

Berthil schreef:
Rob schreef:dan schijn je wel wat te hebben en blaas je Berthil van de weg
Éénieder is welkom om tijdens een paar rondjes vrij rijden op Zandvoort Hans en mij voorbij te rijden :)
Dan wel netjes rechts houden als we je voorbij willen, he?

:wink:
Schieving
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Meppel
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:24

25 jun 2007, 23:49

mensen heeft het uberhaupt zin om mijn mini met works kit (210 pk) te laten tunen bij van beek en dan bedoel ik de chiptuning?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

26 jun 2007, 00:16

jazeker, gaat je misschien wel 10pk schelen.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

26 jun 2007, 13:50

Rob schreef:Geen eigen ervaring met GT tuning wat betreft mods, wel altijd netjes antwoord gekregen van Roland van GTT op vragen daarover. Momenteel heeft hij een mcs R53 met turbo (ipv compressor) rondrijden die als het goed is in augustus op de markt komt. Uitvoeringen zullen zijn 300pk en 350 pk. Wordt wel erg prijzig (iets van 6k pond) maar dan schijn je wel wat te hebben en blaas je Berthil van de weg.
Rob
Is het niet eerder compressor én turbo?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”