Garantie vervalt als je een nieuwe Mini One laat Tunen?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 186
Lid geworden op: 03 jun 2006, 09:05

Garantie vervalt als je een nieuwe Mini One laat Tunen?

05 jul 2006, 11:00

Hoorde net van de dealer, dat mijn nieuwe Mini One Parklane al bij het distributiecentrum staat, dus wordt hij vermoedelijk al binnen 2 weken geleverd EN met het als zo veel besproken zilvergrijs dak. Ik zit er aan te denken om de 16"velgen te vervangen voor 17"velgen, staan die hier nog wel eens voor een leuke prijs te koop?.
Ook zit ik er aan te denken, om de Mini One Parklane te laten tunen door Heinz, van 90 naar 130PK, maar ik hoorde van de dealer dat dan de garantie zou vervallen, is hier iemand die daar ervaring mee heeft?

Groeten

Leo
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

05 jul 2006, 11:54

Hoi Lech (Leo)

Welkom op het forum van NewMINIclub.

Velgen staan hier zeker wel eens te koop in het onderdeel Clubshop
Ze hebben waarschijnlijk bij het bedrijf Jonker in Huissen nog wel 17 inch grijze S-spoke velgen voor een leuke prijs liggen (incl. banden)

Voor tunen kan je het beste even de diverse topics hierover in het onderdeel motor- en ondersteltuning lezen. Garantie is vaak tot aan de deur.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

05 jul 2006, 12:28

Moeten ze er bij de dealer toch eerst achter komen... Ik ga er vanuit dat het de delaer niet zoveel uitmaakt. Klanten zijn hun brood, door ze niet te helpen verdienen ze ook niets. Wat maakt het de dealer nou uit als er iets kapot gaat dat 'wellicht' is te herleiden naar een wat hoger motorvermogen, ze kunnen de werkzaamheden toch gewoon claimen want de importeur gaat er zéker niet achter komen.

Uiteindelijk is het 'maar' 15pk dan een standaard Cooper en die heeft weer hetzelfde blok als de One. Zal wel loslopen met garantieperikelen wat de motor betreft.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 186
Lid geworden op: 03 jun 2006, 09:05

05 jul 2006, 12:32

Ik dacht dat Heinz zo goed was, althans, dat zag ik op dit forum, want ik wil wel graag van 90 naar 130 PK, maar als de garantie dan vervalt op mijn nieuwe Mini One Parklane, vind ik dat ook wel weer een risico, ik weet niet of andere forumleden hier ervaring mee hebben.

Leo
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

05 jul 2006, 12:49

Heeft opzich niet zoveel te maken met goed of slecht... Als je een derde partij modificaties aan de auto laat doen zal de leverancier (de MINI dealer/importeur) dat aangrijpen om een garantieclaim af te wijzen. Dat is althans hoe ze het doen voorkomen.

Ik werk zelf bij een autobefrijf (dealer) en wij zullen nooit een klant het bos insturen als ie een ander luchtfilter/uitlaat/ecu tuning heeft. Zolang wij het kunnen claimen, zal het ons worst zijn. Je gaat toch ook niet een klant met een kapot wiellager laten betalen in de garantieperiode omdat ie niet originele lichtmetalen velgen heeft gemonteerd. In 8 jaar tijd heb ik pas 2 keer gehoord dat de importeur kwam kijken. En dat was niet eens omdat ze het niet vertrouwden...
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 186
Lid geworden op: 03 jun 2006, 09:05

05 jul 2006, 13:09

Wat zijn de ervaringen met Breeman in Rotterdam? ik kan nu namelijk nog kiezen bij welke dealer ik de nieuwe Mini One Parklane breng voor garantie en onderhoud, het maakt mij niet zo veel uit, als het inderdaad maar geen dealer is, die overal moeilijk over gaat doen, Ik woon in Rotterdam, dus kan ook Kalfsbeek als dealer nemen, of voor mijn part ga ik naar den Haag, als dat beter zou zijn, want ik wil toch wel graag die 130 PK.

Leo
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

05 jul 2006, 13:24

Persoonlijk zou ik bij de leverende dealer in onderhoud gaan, tenzij er meerdere Minirijders zijn die negatieve ervaringen hebben met de werkplaats van je dealer.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 186
Lid geworden op: 03 jun 2006, 09:05

05 jul 2006, 13:38

De dealer waar ik de Mini gekocht heb, zit 200 kilometer vanaf mijn woonplaats Rotterdam, om dan voor een kleine beurt even zo'n kleine 200 kilometer te moeten rijden, vind ik een beetje overdreven, volgens de Mini organisatie krijg ik een Mini Next garantie en kan ik de Mini bij elke dealer in onderhoud geven waar ik maar zou willen, het zou voor de garantie en het onderhoud niets uitmaken, dat werd mij tenminste verteld, dus ik kan als het goed is, nu nog een keuze maken, vandaar mijn vragen over bij welke dealer ik het beste uit zou zijn, of te wel, waar de gebruikers van het forum de beste ervaringen mee hebben, als ik zo vrij mag zijn om dat hier te vragen natuurlijk.

leo
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

05 jul 2006, 13:41

Dubbelsteyn in dordrecht is lekker makkelijk.. die vinden het juist gaaf mijn MTH spruitstuk :D Den Haag kan moeilijk doen, die begonnen al te zeuren waarom ik works bougies wilden hebben.. maar goed dat ik niks over het spruitstuk heb gezegd..
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

05 jul 2006, 13:43

Hou er trouwens ook rekening mee dat je niet zomaar 130PK haald, een testbank dag heeft uitgewezen dat je inclusief andere uitlaten etc maar 122PK haald met een Cooper. Je zal denk ik aan rond de 150 a 120PK moeten denken. En ik denk dat geen enkele dealer (ook andere merken niet) een tuning van een 3e partij zou beschouwen als iets wat binnen de garantiebepalingen valt.
Hans schreef:Dubbelsteyn in dordrecht is lekker makkelijk.. die vinden het juist gaaf mijn MTH spruitstuk :D Den Haag kan moeilijk doen, die begonnen al te zeuren waarom ik works bougies wilden hebben.. maar goed dat ik niks over het spruitstuk heb gezegd..
He dat is ook onze dealer en plek waar de mini in onderhoudt is 8)
Afbeelding
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

05 jul 2006, 13:51

Het staat nu wel hier op het forum en volgens mij zijn er ook dealers die meelzen, dus....
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 186
Lid geworden op: 03 jun 2006, 09:05

05 jul 2006, 14:03

Nou, bij Breeman kreeg ik te horen, dat als ik de Mini zou laten tunen, de garantie gewoonweg vervalt en dat vind ik toch wel een beetje link.
Met 120 PK zou ik ook al tevreden zijn, ik hoef niet het onderste uit de wel bekende pan. Heinz heeft mij verzekerd, dat zij er 130 PK uithalen, in combinatie met een nieuwe open lucht filter van KN of zoiets, kostprijs 550 Euro voor het totaal. Maar ik zoek dus gewoon een leuke dealer die niet zo erg moeilijk doet, want volgens Heinz is het gewoon een OBD tuning en is de motor van mijn Mini One Parklane exact hetzelfde als een Mini Cooper, enkel de Mini One zou gewoon software matig geknepen zijn, wat te maken schijnt te hebben met de BPM en nog een paar dingen. Maar misschien valt het wel mee om met die 90 PK te rijden, ik heb er totaal geen ervaring mee, heb nog nooit in een Mini gereden, dus vandaar mijn vragen op dit forum als jullie dat niet erg vinden natuurlijk.

leo
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

05 jul 2006, 15:17

Mag ik vragen waarom je hem zover van huis gekocht heb, of gaat me dat niks aan...

Dubbelsteyn klinkt als een goede optie :D. Uit de reactie die Hans geeft lijken het mij gasten die in ieder geval de lol inzien van een Mini.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

05 jul 2006, 15:30

Als ik zo vrij mag zijn:
Zilvergrijs dak op de One. Hier is een paar weken geleden flink over gedicuseerd, inclusief ongenoegens die je steeds uitsprak over MINI en hun handelwijze. Nu hij bij het distributiecentrum staat MET grijs dak, gaat er voor mij nog steeds niet in. Je zou dan een zeer exclusieve behandeling gehad moeten hebben. Je bent dan niet de enige in Nederland, nee in de hele wereld, die af fabriek een contrasterend dak heeft.

Tuning: Ja dan doen meeste dealers moeilijk als het om garantie gaat. Wat niet weet wat niet deert is toch een spreekwoord. Luchtfilter enz. doen ze meestal niet zo moeilijk over. Bij inruil hebben ze hem iig wel graag "plain" weer terug in de showroom.

MINI next garantie op een nieuwe MINI? Wordt ie ingevoerd dan? next is toch alleen voor meerdehands MINI's?

Motor One tov Cooper: vermogen is niet alleen geknepen door ECU aanpassing. Er zit een ander soort gasklep oid in. Deze heeft een kleinere doorlaat. Geloof niet dat je deze makkelijk veranderd/omwisseld tussen de One en Cooper versie.

Breeman is mijn dealer maar hoor van meerdere dealers dat het relaxte lui zijn. Bij mijn rondje langs de landelijke dealers om een goede inruilprijs voor mijn Ex Coopertje te krijgen heb ik niet echt rare snuiters tegen gekomen waar ik een slecht gevoel bij had.

Ciao
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

05 jul 2006, 15:32

Oh ja,
Vragen staat altijd vrij. We hopen dat je adviezen krijgt waar je wat aan hebt.
Dat is de insteek geweest van het opzetten van dit forum.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”