Simpele vermogenswinst MCS

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Bsim67
Be Mini
Be Mini
Locatie: Tilburg
Berichten: 608
Lid geworden op: 11 jul 2006, 12:09

Simpele vermogenswinst MCS

14 aug 2006, 21:20

Voor onze MCS 2003-4 wil ik eens informeren naar een simpele vermogenswinst. Ik dacht zelf aan een kleinere pulley. Is het dan nodig om meer maatregelen te treffen?

Is zo'n pulley makkelijk zelf te vervangen. Hulpgereedschap kan ik evt zelf maken.

Alvast bedankt!!

Mario
Compressed air is GREAT!!
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

14 aug 2006, 21:41

als je vermogenswinst wilt hebben, moet je dan geen grotere pulley hebben? :roll:
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

14 aug 2006, 21:45

Volgens de natuurkunde niet...

Stel je hebt een fiets.... :shock: (Wie heeft er nu een fiets en een MINI?)
Hoe kleiner het achterste tandwiel, hoe sneller het achterwiel draait bij 1 rondgang van je trappers. :wink:
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

15 aug 2006, 02:40

Robert schreef:Volgens de natuurkunde niet...

Stel je hebt een fiets.... :shock: (Wie heeft er nu een fiets en een MINI?)
Uhm, ik. Hoe kom ik anders in de stad voor (een) bierje(s)? Daarnaast gewoon handig.. :mrgreen:

Je punt is wel duidelijk. :wink: Kost zo'n grapje nu?
erik-de-perik
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 222
Lid geworden op: 05 mar 2006, 00:01

15 aug 2006, 02:47

Raymond schreef:
Robert schreef:Volgens de natuurkunde niet...

Stel je hebt een fiets.... :shock: (Wie heeft er nu een fiets en een MINI?)
Uhm, ik. Hoe kom ik anders in de stad voor (een) bierje(s)? Daarnaast gewoon handig.. :mrgreen:

Je punt is wel duidelijk. :wink: Kost zo'n grapje nu?
veel, gereedschap om de oude pulley te verwijderen is bijna even duur als een nieuwe (2 a 3 honderd eurootjes)
Bsim67
Be Mini
Be Mini
Locatie: Tilburg
Berichten: 608
Lid geworden op: 11 jul 2006, 12:09

15 aug 2006, 12:18

Leuke reacties allemaal maar nog geen antwoord. Is het misschien verstandiger om een heel kitje te bestellen (minimania b.v) en heeft iemand dan daar een goed advies over???

Alvast bedankt,

Mario
Compressed air is GREAT!!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

15 aug 2006, 12:35

Het makkelijkste is om een kit te nemen maar ook het prijzigst. Zelf heb ik al weer 1,5 jaar geleden de Digi-Tec kit genomen a 1200 euro. Dat is een 15% kleinere pulley, andere software en andere bougies (kouder).
Achteraf is dat een hele dure pulley geweest omdat ik achteraf veel andere dingen heb vervangen, maar was destijds wel de grootste stap in pk's, dat verschil merk je echt.

Je kan eens informeren bij M7 Racing of zij een pulleytrekker hebben en een goede pulley (M7 Tuning heeft ze wel). Ik heb gelezen dat je het beste een pulley uit één stuk kan nemen en ook nog van hetzelfde materiaal als de compressor behuizing i.v.m. uitzetten bij warmte, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten welke pulley Digi-Tec er op heeft gezet. Ik rij er al 40.000 km probleemloos mee. Als je een pulley hebt moet je je software aan laten passen. Dat kan op maat (b.v. bij Heinz Tuning in Aalst België, vrij prijzig maar wel het beste) of b.v. met MTH of Minipowerprog. MTH is hier veel gedonder over geweest omdat die veel te hoge vermogenswinst geeft en je via JS moet (of je rijd naar MTH in Paderborn Duitsland), maar het voelt zeker niet slecht. Minipowerprog geeft veel realistischer getallen en is achteraf ook makkelijk aan te laten passen omdat je zelf de interface en software er bij krijgt, maar er is hier nog geen ervaring mee.

Je kan ook een kit nemen bij Hartge of AC-Schnitzer, dan hou je zelfs je garantie als je die nog hebt (even overleggen met de dealer), maar dat zijn niet de goedkoopste jongens. Wel het veiligste omdat alles in één is.

Goedkoopste is inderdaad zelf een pulley kopen en iemand vinden die je die kan monteren, daarna zelf software aanpassen met MTH of Minipowerprog. Misschien kan je bij Britt Cars Waalwijk vragen wat zij voor je kunnen doen (coolneweurope sponsorlink op de homepage)?
Braspenning Racing
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Dublin
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2006, 22:51

15 aug 2006, 16:59

Zie http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1491, ik denk dat hier uitvoerig gesproken wordt over verschillende mogelijkheden van verschillende "grote" tuners, let wel dat het allemaal prijzige ingrepen zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

15 aug 2006, 17:23

Houdt er rekening mee dat als je een kleinere poelie neemt, dat je dan ook de riem moet aanpassen. Deze moet dan namelijk ook kleiner worden.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

15 aug 2006, 18:38

Robert schreef:Houdt er rekening mee dat als je een kleinere poelie neemt, dat je dan ook de riem moet aanpassen. Deze moet dan namelijk ook kleiner worden.
Dat kan maar moet niet. Ik heb met een 15% pulley de originele riem en spanner er op zitten en (bijna) nooit problemen gehad. Als hij aan vervanging toe is begint hij alleen wat eerder te piepen, maar dan weet je ook dat de riem vervangen moet worden. Die kost 15 euro bij de dealer dus dat valt mee.

Hij is bij mij ooit één keer een beetje verschoven op de pulley. De dealer drukt hem dan zo terug met een speciale hendel. Dat is waarschijnlijk gebeurd omdat er een steentje tussen heeft gezeten of zoiets, dat zou theoretisch iedereen kunnen gebeuren.
Corgilist
Be Mini
Be Mini
Locatie: Raamsdonksveer
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 feb 2007, 06:02

06 mar 2007, 19:04

Op hoeveel vermogenswinst kun je rekenen met digitec tuning ?
Is dit vergelijkbaar met het vermogen van een JCW ?

Ik heb deze vraag ook gesteld in dittopic, maar omdat ik nog geen antwoord heb, en de aankoop vrijdag gaat plaatsvinden, vraag ik het hier nog maar een keer.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”