Chip tuning One

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

01 mar 2007, 18:58

Jij ziet hem waarschijnlijk vaker dan mij ;)
norman
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 dec 2006, 03:01

07 mar 2007, 20:22

emillio schreef:
Sid schreef:vreemd, beek zei dat ik de eerste one was...
nougoed, bij mij zijn ze uit gegaan van de file van maaij en hebben die verder aangepast.
Ik geloof dat de eerste (standaard) One op 5 januari is getuned....die haalde met een K&N paneelfilter een 85 Kw....was alleen een klein probleempje op de rollenbank....winterbandjes werden zacht door de temperatuur....plakten aan de rollen....zit dus waarschijnlijk een afwijking in de vermogensmeting.

Ook dit weer uit betrouwbare bron....eigenaar van deze Mini zei wel zeer tevreden te zijn over het eindresultaat >) >) >) >) >)
Hmm dat maakt me dan wel nieuwsgierig naar het vermogen wat ik nu zou hebben ....
norman
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 dec 2006, 03:01

24 apr 2007, 01:11

hmm ik heb iets merkwaardigs wat ik vermoed dat met me chipaanpassing te maken heeft.

Het is nu 4x voorgekomen dat me motor in de "veilige modus" slaat, het gele icoontje op de grote teller onderaan.
En me motor dus maar tot een bepaald toerental wil draaien, motor herstarten is de oplossing.

Maar ik vermoed dat dit te maken heeft met de chip aanpassing, iemand enige suggesties ?
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

24 apr 2007, 01:22

norman schreef:hmm ik heb iets merkwaardigs wat ik vermoed dat met me chipaanpassing te maken heeft.

Het is nu 4x voorgekomen dat me motor in de "veilige modus" slaat, het gele icoontje op de grote teller onderaan.
En me motor dus maar tot een bepaald toerental wil draaien, motor herstarten is de oplossing.

Maar ik vermoed dat dit te maken heeft met de chip aanpassing, iemand enige suggesties ?
Heb ook al eens iets in de aard meegemaakt, al heb ik niet een gechipte versie ik denk dat toch niet, maar gewoon na verschillende noodstoppen te moete maken. Veiligheid op, herstarten lukt, maar niet veel later komt de veiligheid weer aanhuppelen. Maar ik kon niet alleen tot een x aantal toeren gaan, hij wou ook niet rapper rijden als 50km per uur ofzo. Binnen gedaan, bleek er een kabel los te zitten.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

24 apr 2007, 01:27

Dit bovenstaande kan inderdaad ook, maar het kan zeker door de software aanpassing liggen! Wellicht dat er een waarde verkeerd is afgesteld.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

24 apr 2007, 08:17

ff een mailtje naar paul direkt sturen.. paul@beekautora....
norman
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 dec 2006, 03:01

24 apr 2007, 10:10

Hans schreef:ff een mailtje naar paul direkt sturen.. paul@beekautora....
Dat maar even gedaan dan :)

@Jurgen, welke kabel zou dat moeten zijn, kan het altijd even controleren natuurlijk .....
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

24 apr 2007, 10:57

oei, daar heb ik geen gedacht van... De garage heeft dat opgelost :). Als ik al met moeite de olie weet zitten is het al veel :wink:
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

24 apr 2007, 11:02

Wij hebben ook zoiets gehad, toevallig na een testbank ritje wilde onze (toen nog standaard) Works ineens niet meer doortrekken. Vermogen was echt helemaal weg, en 2 mooie gele lampjes op het dashboard.

Uiteindelijk bleek het probleem te liggen in een defecte luchtdruksensor, waardoor de motor in safe mode ging en je van de 210pk er nog maar 30 ofzo overhield :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

26 apr 2007, 21:47

Mini Poeper schreef:Dit bovenstaande kan inderdaad ook, maar het kan zeker door de software aanpassing liggen! Wellicht dat er een waarde verkeerd is afgesteld.
Tank je wel 98okt , anders zal de pingelsensor te vaak inspringen en kan hij naar veilige modus overgaan :wink:
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 206
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:14

10 mei 2007, 19:00

Zo, vanmiddag even met Beek gebelt en volgende week vrijdag gaan ze me ONE chippen 8)
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

10 mei 2007, 19:33

spruistukje derbij hebben? :roll:
norman
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 dec 2006, 03:01

21 mei 2007, 12:22

Zo net terug van Beek...
Hij had wat verandert aan me chip en als het weer gebeurde moet ik terugkomen.
Maar ik rij weg ... en damn het lijkt net alsof de eerste keer tunen niet goed was gegaan ... ik heb echt veeeeeeeeeeel meer vermogen in 1x !!!!
Echt te cool !!!!

Ben echt super happy !
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 206
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:14

22 mei 2007, 15:25

norman schreef:Zo net terug van Beek...
Hij had wat verandert aan me chip en als het weer gebeurde moet ik terugkomen.
Maar ik rij weg ... en damn het lijkt net alsof de eerste keer tunen niet goed was gegaan ... ik heb echt veeeeeeeeeeel meer vermogen in 1x !!!!
Echt te cool !!!!

Ben echt super happy !
nu begin ik te tweijvelen of het bij mij wel is goed gegaan :( ik vond het vies tegenvallen... merk eigenlijk bijna niets.. alleen bij 4200 rpm een kleine boost van 2 seconden die weer weg valt. Was al van plan ff te bellen want ik vind dit echt te erg voor 325e
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

22 mei 2007, 15:55

Ik zeg bellen!!! :wink:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”