Works Dahler upgrade, net terug uit Zwitserland

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

Works Dahler upgrade, net terug uit Zwitserland

18 jan 2007, 12:12

Beste medemini liefhebbers,

Leuk om te vertellen: Mijn Mini Cooper S Works (april 2005) is afgelopen week door Dahler in Zwitserland gemodificeerd.

- kompressor aanpassing
- pulley (andere dan de works)
- spruitstuk
- sportfilter
- dahler watergekoelde intercooler
- DME software aanpassing
- vliegwiel licht
(- Works uitlaat gehouden)
(- Works cilinderkop gehouden)
(- Works injectoren gehouden)
(- Works filterhuis gehouden; zit wel ander filter in en klep staat altijd open)

coole cijfers: 243 pk en 280 Nwmeter. Ik zal de dyno plaatsen die ze gemaakt hebben.

allemaal indrukwekkend maar (moet eerlijk zijn) dat het wel een beetje veel van het goede is. De auto zoekt, zonder resultaat, naar iets van grip in de eerste 3 versnellingen. Plankgas is er niet meer bij. Maar accelereren in iedere versnelling is een giller.

ik ga natuurlijk ook even bij beek meten, want dan kunnen we wat vergelijken.

tot snel!

groet, Ferdinand
Veel rijplezier!
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

18 jan 2007, 12:14

dat is inderdaad indrukwekkend. Zou wel gaaf zijn om hem ook nog een keer bij beek op de bank te zetten. Dan weet je of de waardes een beetje kloppen. Dan kun je voortaan samen met berthil oprijden tijdens een mini rit, bijhouden kunnen we je dan toch niet meer :D
JCW_Werk
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Gouda
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:05

18 jan 2007, 12:19

Ik zie een nieuwe wedstrijd:
- Hans
- Berthil
- Ferdinand

Haha lachen joh, ik ben benieuwd naar de resultaten bij beek...
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

18 jan 2007, 12:22

Ik doe niet meer mee :? 243pk :shock:
Wel gaaf ferdinand! Je heb toch een sper erin zitten? Gewoon rustig toeren opbouwen en DSC uitzetten met gas geven.. had ik ook een beetje last van..
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

stank

18 jan 2007, 12:26

vreemdgenoeg maak ik me wel wat zorgen, omdat de auto een beetje een 'schroeilucht' heeft als ik echt hard gereden heb. dat zou natuurlijk bandenrubber kunnen zijn? nou ja, mocht de mini binnenort in de brand vliegen, heb ik maand lol gehad.. wel een dure maand, maar toch.
Veel rijplezier!
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

18 jan 2007, 12:48

banden, koppeling, remmen, uitlaat...
het geeft allemaal een heerlijke stank :mrgreen:
Gebruikersavatar
horn
Be Mini
Be Mini
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 sep 2006, 00:56

Re: stank

18 jan 2007, 13:21

Ferdinand schreef:nou ja, mocht de mini binnenort in de brand vliegen, heb ik maand lol gehad.. wel een dure maand, maar toch.
dat zou ik maar even afkloppen... :mrgreen:
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!


Afbeelding
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

18 jan 2007, 14:06

En hij is ook van kleur veranderd. Word tijd voor nieuwe fotos
Afbeelding


R56 Still fun but easier to live with
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

18 jan 2007, 14:34

Indrukwekkende cijfers, welcome to the powerminis :)

Weet je wat er precies is gebeurd aan je compressor en met welke pulleys je nu rijdt? Heb je een idee van je huidige compressordruk?

Weet je welk vliegwiel er in zit en is hij wat nerveuzer geworden met gas geven en zijn er meer trillingen?

Linkje naar wat meer info over Dahler? Fotografeer eens de intercooler en zet hem in de gallery.

Die brandende lucht kan je koppeling zijn, of hebben ze die meteen mee vervangen voor een wat zwaardere met het vliegwiel? Kan echter ook je nieuwe spruitstuk zijn wat ingebrand wordt.

Zowiezo geen slechte actie om bij Beek even te controleren of je software nog goed is en er nergens iets te arm loopt.
Als je hoger zit gaat er versneld de nieuwe compressor op :mrgreen:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

18 jan 2007, 14:58

Je heb toch wel ff zitten gassen in Duitsland.. toch? Liep die de teller uit?
De race om de meeste peekaas is begonnen :mrgreen:
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

18 jan 2007, 15:16

nu pas :mrgreen:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

18 jan 2007, 16:28

Zo, een beetje info gevonden op www.daehler.com

Ze doen voornamelijk BMW en bouwen o.a. de Hartge spullen in.

Er staat wel een foto van de intercooler op de website maar verder helaas erg weinig informatie, wel deze PDF waar op blz 3 de configuratie van Ferdinand staat denk ik.
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

Re: stank

18 jan 2007, 20:13

Ferdinand schreef:vreemdgenoeg maak ik me wel wat zorgen, omdat de auto een beetje een 'schroeilucht' heeft als ik echt hard gereden heb. dat zou natuurlijk bandenrubber kunnen zijn? nou ja, mocht de mini binnenort in de brand vliegen, heb ik maand lol gehad.. wel een dure maand, maar toch.
ruik ik ook wel eens!

iDD
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

19 jan 2007, 09:19

Gewoon veel en hard gassen.. dan is het zo weg :mrgreen: (laat groen links dit maar niet horen :O )
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

19 jan 2007, 12:27

Berthil schreef:Indrukwekkende cijfers, welcome to the powerminis :)
Vanaf hoeveel pk behoor je trouwens toe aan de powerminis?

:mrgreen:
iDD

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”