Works Dahler upgrade, net terug uit Zwitserland

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

Foto's

22 feb 2007, 12:19

foto's zijn geplaatst in mijn gallery, hoe je dat hier zo doet snap ik natuurlijk weer niet.
Veel rijplezier!
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

22 feb 2007, 12:40

Onder de foto zie je een link wat begint met [img en eindigd op [/img]
Deze moet je gewoon kopieren en hier plakken :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

22 feb 2007, 12:50

Prutser..
Afbeelding

Afbeelding

Ziet er Bruut uit :shock: nu een foto waar dat hele ding op staat..
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

jaaa!

23 feb 2007, 10:12

jaaa, mijn foto's van de mini. goed gedaan hans!
Veel rijplezier!
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

23 feb 2007, 10:27

de kleur kan ik je geen ongelijk in geven, maar voor de rest een oud oma bakkie >)
Afbeelding


R56 Still fun but easier to live with
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

23 feb 2007, 10:32

:O o'jee.. het R53 - R56 gevecht begint weer :mrgreen:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

23 feb 2007, 10:48

Ziet er inderdaad goed uit. Is die nou hoger dan de standaard? Of lijkt dat alleen zo?

Waarom is jou avaterplaatje links naast je berichten British Racing Green en je auto rood? :? Heb je een nieuwe auto gekocht een tijdje terug? Een met een S-kenteken. Komt dus uit 2006. En je avater is gewoon nog niet veranderd? Begrijp ik dat goed? :mrgreen:
Afbeelding
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

23 feb 2007, 11:34

ha allemaal,

ja, deze coole rooie mini is uit mei 2006. mijn groene mini is naar 'mini-heaven', or something like that.
inderdaad, berthil moet die groene min van mij vervangen door een rooie! dat vind ik ook, alleen het heeft even tijd nodig begreep ik van berthil. alle details zijn al doorgegeven.

hans: er is natuurlijk geen strijd tussen een r53 en een r56. de r53 heeft geen tegenstanders. Bill Gates heeft ook geen tegenstanders, maar wel soms last van opkomende vliegen. Dan pakt hij even de mepper, en pats.. zie hier de metafoor. wij geven dan gewoon even gas...
Veel rijplezier!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

23 feb 2007, 11:39

:lachuh
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

23 feb 2007, 12:41

Ik zal er zo even een rooie Mini op zetten :)
Maar dan nog even zonder JCW spoiler totdat ik hem zelf ook heb en tijd heb om deze te maken op de afbeelding want dat is even wat werk :)
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

23 feb 2007, 12:48

Damn ziet er wel uit als een hele coole 'S' zeg! Mooie upgrade met een schitterend vermogen. Lees het nu pas voor het eerst, erg gaaf. Is die tuning overgezet van die groene op de rode? Zo ja is er daarna nog een vermogensmeting gedaan?

Verder vind ik je wel een bikkel dat je met 245pk rijdt en standaard JCW remmen. Dat is echt iets wat ik niet mis nu ik de mini niet meer heb. Vreselijk die remmen, onbegrijpelijk dat ze zo slecht kunnen zijn.
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

23 feb 2007, 16:49

ha k33z, de tuning is gedaan door Dahler in Zwitserland. Dahler doet o.a. de Hartge upgrade. Zij hebben ook een eigen tuning programma, in mijn mini zit hun meest uitgebreide tuningprogramma (zie begin van deze topic). Bij Dahler is een dynorun gedaan. Ik moet zeggen dat de Mini waanzinnig rijdt en de spullen die er in en onder zijn gezet, werkelijk prachtig gemonteerd zijn en super van kwaliteit. Dat is echt wat anders dan mijn vorige groene mini.

Mijn einddempers zijn van Hartge. Bij normaal rijden is deze uitlaat stiller(!) dan de Works uitlaat. Sationair hoor je niet dat er een 'open uitlaat' onder zit. Alleen bij accelereren hoor je een prachtige trompet. Echt precies zoals het hoort. En ook nu zit er een sportkat en ander spruitstuk onder. Maar wat een verschil met mijn vorige mini.

Ook het ploffen is anders. In de Works versie ploffelde en knalde hij er lustig op los, eigenlijk aaneengesloten, of je nu stapvoets reed of wat harder. Het ploffen is nu anders, dat is veel minder geworden. Bij opschakelen laat hij graag een (of twee/drie) ploffen horen, maar dat zijn dan wel klappen alsof de Taliban met haar lente-offensief is begonnen! Ik heb het idee dat de auto veel beter is afgesteld dan de Works afstelling.

Al met al zeer tevreden. het is werkelijk genieten in deze Mini. Voordat ik deze Works kocht, heb ik rondgekeken bij andere merken: Golf GTI, Ford Focus, etc.. Maar wat uiteindelijk ontbrak bij al deze auto's was de beleving. De Mini is wat mij betreft op dit punt een unieke auto, heel speciaal. nu auto is nu bloedsnel en prachtig om te zien.

ferdinand
Veel rijplezier!
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

23 feb 2007, 16:54

k33z schreef:Damn ziet er wel uit als een hele coole 'S' zeg! Mooie upgrade met een schitterend vermogen. Lees het nu pas voor het eerst, erg gaaf. Is die tuning overgezet van die groene op de rode? Zo ja is er daarna nog een vermogensmeting gedaan?

Verder vind ik je wel een bikkel dat je met 245pk rijdt en standaard JCW remmen. Dat is echt iets wat ik niet mis nu ik de mini niet meer heb. Vreselijk die remmen, onbegrijpelijk dat ze zo slecht kunnen zijn.
Ben je ook een bikkel als je een Works met GP/Beek Tuning hebt op standaard Cooper S remmen :oops: :roll:
Afbeelding
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

waaghals

24 feb 2007, 10:36

he fastbunny, ja, een beetje bikkel ben je wel. maar je bent een echte bikkel wanneer je een gat zaagt in de bodem onder je pedalen, en remt met je versleten sneakers van een b-merk.
Veel rijplezier!
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

Alta CAI

03 mar 2007, 21:44

He mini-brothers and sisters. Heb toch na lang aarzelen vorige week wederom de Cold Air Box van Alta besteld (version 2.0) voor op mijn mini Works/dahler. Vandaag aangekomen en geplaatst. En potver, dat maakte toch weer een verschil zeg. Wat zijn die r53mini's toch (over)gevoelig voor een goede luchtlinlaat. En dan te bedenken dat ik het JCW filterhuis al had zitten.

ferdinand
Veel rijplezier!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”