Toevallig! Ben net aan 't oriënteren naar remmenschijven en -blokken.
Niet dat ze al aan vervanging toe zijn, maar ik oriënteer alvast.
Het hoeft geen Big Brake Kit te zijn, aangezien het een One is en geen Cooper S waarbij ik die gedachte eerder zou hebben.
Op dit moment denk ik aan 't volgende:
- vóór Brembo schijven en blokken
- achter origineel BMW schijven en blokken (dealer mag ook wat verdienen)
- wellicht stalen remleidingen met vloeistof
Upgrade voor de remmen.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Klinkt als een goede aanbieding. Zijn er reviews oid van deze sets? Ik was me ook al een beetje aan het orienteren op andere remmen en had eigenlijk in m'n achterhoofd een setje big brakes, maar als dat weinig uithaalt met deze...
iDD
Re: Upgrade voor de remmen.
coolneweurope schreef: Geboorde remschijven voor met race remblokken.
Geboorde remschijven achter.
Stalen remleidingen voor en achter.
Remvloeistof dot 5.1
Klinkt als een goede aanbieding. Zijn er reviews oid van deze sets? Ik was me ook al een beetje aan het orienteren op andere remmen en had eigenlijk in m'n achterhoofd een setje big brakes, maar als dat weinig uithaalt met deze...
iDD
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Zover was ik ook...Hans schreef:Ik was voor Brembo schijven en ferodo DS2500 blokken en goodridge remleidingen rondom incl. montage en BTW geloof iets van €485,- kwijt bij Beek.. maar geen (andere) remschijven achter.. maar die zijn ook niet zo belangrijk..
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Sittard
Bericht
Anybody???
Re: Upgrade voor de remmen.
Ook ik ben serieus benieuwd naar vergelijkende tests tussen Mini's standaard reminstallatie en die van tuners.iDarkDesign schreef:Zijn er reviews oid van deze sets? Ik was me ook al een beetje aan het orienteren op andere remmen en had eigenlijk in m'n achterhoofd een setje big brakes, maar als dat weinig uithaalt met deze...iDDcoolneweurope schreef:Geboorde remschijven voor met race remblokken. Geboorde remschijven achter. Stalen remleidingen voor en achter. Remvloeistof dot 5.1
Anybody???
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Sittard
Bericht
Re: Upgrade voor de remmen.
* BUMP *Jenkins schreef:iDarkDesign schreef:Zijn er reviews oid van deze sets? Ik was me ook al een beetje aan het orienteren op andere remmen en had eigenlijk in m'n achterhoofd een setje big brakes, maar als dat weinig uithaalt met deze...iDDcoolneweurope schreef:Geboorde remschijven voor met race remblokken. Geboorde remschijven achter. Stalen remleidingen voor en achter. Remvloeistof dot 5.1
Ik ben serieus benieuwd naar vergelijkende tests tussen Mini's standaard reminstallatie en die van tuners.
Anybody???
- k33z
- Mod virus alert!
- Locatie: Leidschendam
Bericht
Op mijn Mini heb ik verschillende remmen geprobeerd. Allereerst 3x de Formal schijven (originele schijven maar dan geboord) met ferrodo DS2500 blokken. Binnen een maand steeds de schijven krom, zelfs zonder dat ik er gekke dingen mee deed.
Daarna de Brembo schijven geprobeerd met ferrodo DS2500 blokken. Deze hielden het iets langer uit (ongeveer 1.5 maand) voordat ze krom waren.
Kortom, ik heb altijd problemen gehad met de remmen van mijn Mini.
Daarna de Brembo schijven geprobeerd met ferrodo DS2500 blokken. Deze hielden het iets langer uit (ongeveer 1.5 maand) voordat ze krom waren.
Kortom, ik heb altijd problemen gehad met de remmen van mijn Mini.
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Sittard
Bericht
Lekker zeg; dacht dat Brembo een kwaliteitsmerk was.
En die JCW remsystemen dan? Hou houden die zich t.o.v. het standaard spul of (zelfs?) t.o.v. Brembo???
Of heeft Hans een punt; beter laten afkoelen!
Zo laat ik na een afremming (stoplicht dat je nééét niet zou gaan halen, bijvoorbeeld)
altijd de voetrem los en trek de handrem aan (op 'n helling) &
rij ik na een halve minuut stilstand een halve meter naar voren om de hitte van de remklauw niet op 1 plek van de schijf te laten inwerken.
Idee?
Kortom; AFBLIJVEN van die after market remsystemen!?!?!?k33z schreef:Op mijn Mini heb ik verschillende remmen geprobeerd. Allereerst 3x de Formal schijven (originele schijven maar dan geboord) met ferrodo DS2500 blokken. Binnen een maand steeds de schijven krom, zelfs zonder dat ik er gekke dingen mee deed.
Daarna de Brembo schijven geprobeerd met ferrodo DS2500 blokken. Deze hielden het iets langer uit (ongeveer 1.5 maand) voordat ze krom waren.
Kortom, ik heb altijd problemen gehad met de remmen van mijn Mini.
Lekker zeg; dacht dat Brembo een kwaliteitsmerk was.
En die JCW remsystemen dan? Hou houden die zich t.o.v. het standaard spul of (zelfs?) t.o.v. Brembo???
Of heeft Hans een punt; beter laten afkoelen!
Zo laat ik na een afremming (stoplicht dat je nééét niet zou gaan halen, bijvoorbeeld)
altijd de voetrem los en trek de handrem aan (op 'n helling) &
rij ik na een halve minuut stilstand een halve meter naar voren om de hitte van de remklauw niet op 1 plek van de schijf te laten inwerken.
Idee?
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
ik geloof dat er hier 15 ofzo mensen zijn die goede ervaringen hebben met aftermarket remmen. En dan eentje die problemen heeft gehad. Ik rij nu al ruim 30.000km met de standaard remmen en merk wel dat het minder wordt. Binnenkort ook tijd voor nieuwe blokjes dus.
iDD
iDD
Onze sponsors