Instalatie van spruitstuk vraagjes ???

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:20

Instalatie van spruitstuk vraagjes ???

22 feb 2007, 10:20

@ maaij of andere forumgangers die een spruitstuk hebben geinstaleerd.....

hebben jullie bij het instaleren van het spruitstuk de motor laten kantelen ? Dit wordt gezegd door de dealer die denkt dat er anders te weinig ruimte is om alles goed te plaatsen ? zoja welke delen moet men dan losdraaien ?

Hebben jullie er veel moeite mee gehad het spruitstuk te instaleren ? Hoe lang heeft het geduurd voor deze instalatie ? Hoe lang moet je de motor van de wagen laten afkoelen vooraleer je eraan begint ?

Hebben jullie het zelf gedaan of heeft een garagist het gedaan ? Op de brug of op een ramp ?

Een andere heeft me bang gemaakt dat de cilinderkop bouten kunnen afbreken ? :? en als dat gebeurt dan moet de blok eruit ?

Maken ze me hie nu bang of is dit eigenlijk een fluitje van een cent.....

thx..... het begint nu echt te kriebelen nu dat ik eindelijk het spruitje kan instaleren , maar nu nog iemand vinden die het goed kan
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

Re: instalatie van spruitstuk vraagjes ???

22 feb 2007, 10:25

miniracer schreef:@ maaij of andere forumgangers die een spruitstuk hebben geinstaleerd.....

hebben jullie bij het instaleren van het spruitstuk de motor laten kantelen ? Dit wordt gezegd door de dealer die denkt dat er anders te weinig ruimte is om alles goed te plaatsen ? zoja welke delen moet men dan losdraaien ?

Hebben jullie er veel moeite mee gehad het spruitstuk te instaleren ? Hoe lang heeft het geduurd voor deze instalatie ? Hoe lang moet je de motor van de wagen laten afkoelen vooraleer je eraan begint ?

Hebben jullie het zelf gedaan of heeft een garagist het gedaan ? Op de brug of op een ramp ?

Een andere heeft me bang gemaakt dat de cilinderkop bouten kunnen afbreken ? :? en als dat gebeurt dan moet de blok eruit ?

Maken ze me hie nu bang of is dit eigenlijk een fluitje van een cent.....

thx..... het begint nu echt te kriebelen nu dat ik eindelijk het spruitje kan instaleren , maar nu nog iemand vinden die het goed kan
Goeie morgen!

Ik heb het blok niet laten kantelen.. dus dat hoeft niet!
Hij is de brug opgegaan en toen ben ik gaan schroeven. Alles los gemaakt en een beetje gefrubbeld om hem eruit te krijgen. maar dit was in 1 kwartier gefixt..

daarna de supersprint erop en dat was iets meer pielwerk.. de buizen zijn wat groter namelijk ;) hiiteschild wat moeten buigen etc maar ook die zat er naar een half uur op.. toen alles vast draaien en ik was na 1 uurtje weer van de brug af... :D

Het enige nadeel is dat mijn motormanagment lampje brandt :(

cheers

coen
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:20

Re: instalatie van spruitstuk vraagjes ???

22 feb 2007, 10:35

coendek schreef:
miniracer schreef:
Het enige nadeel is dat mijn motormanagment lampje brandt :(

cheers

coen
goedemorgen jij ook.....

normaal gezien gaat dat lampje toch niet branden met cat..... heb je de wagen nadien laten chippen ? Maar misschien omdat jij ook de race cat van supersprint hebt waarschijnlijk .... en die is veel minder restrictief

hoe ga je dat lampje resetten ? want je komt er niet mee door de keuring he..... (o2 simulator)
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:20

Re: instalatie van spruitstuk vraagjes ???

22 feb 2007, 10:39

coendek schreef:
miniracer schreef:@
daarna de supersprint erop en dat was iets meer pielwerk.. de buizen zijn wat groter namelijk ;) hiiteschild wat moeten buigen etc maar ook die zat er naar een half uur op.. toen alles vast draaien en ik was na 1 uurtje weer van de brug af... :D

coen
heb je het bovenste hittesachild ook moeten losmaken ? en hoe heb je het spruitstuk vastgedraaid ? langs boven of langs onder ?

a ja, heb je dezelfde bouten gebruikt die in het blok zaten.... komen die niet los na een tijdje?

:)
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

Re: instalatie van spruitstuk vraagjes ???

22 feb 2007, 10:41

miniracer schreef:
coendek schreef:
miniracer schreef:@
daarna de supersprint erop en dat was iets meer pielwerk.. de buizen zijn wat groter namelijk ;) hiiteschild wat moeten buigen etc maar ook die zat er naar een half uur op.. toen alles vast draaien en ik was na 1 uurtje weer van de brug af... :D

coen
heb je het bovenste hittesachild ook moeten losmaken ? en hoe heb je het spruitstuk vastgedraaid ? langs boven of langs onder ?

a ja, heb je dezelfde bouten gebruikt die in het blok zaten.... komen die niet los na een tijdje?

:)
Ik had het er wel af maar volgens mij hoefde het er toch niet af ;) zelfde bouten gebruikt inderdaad... en boven en onder wat gepielt... het is "pretty straight forward" werk ;)

coen
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

22 feb 2007, 10:50

Een handleiding om een spruitstuk te vervangen:
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... php?t=5403

Overigens staat hir 1,5 uur.. maar ik ben er zelf ruim 6 uur mee bezig geweest :s (mede veroorzaakt door b-u-d gereedschap ;)) En geen brug maar de auto op 2 autosteunen zetten waardoor je overal lekker net niet bij kan ;)
Laatst gewijzigd door FastBunny op 22 feb 2007, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

22 feb 2007, 11:13

Is in een uurtje gepiept.. enne.. je motor kantelen is echt niet nodig.. maar een brug wel, emissie lampje kan je laten uitzetten maar moet je software aangepast worden.. gelijk even met Beek software aanpassen.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

22 feb 2007, 11:23

Hans schreef:Is in een uurtje gepiept.. enne.. je motor kantelen is echt niet nodig.. maar een brug wel, emissie lampje kan je laten uitzetten maar moet je software aangepast worden.. gelijk even met Beek software aanpassen.
precies!! ;)

als mijn velgen verkocht zijn...
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

22 feb 2007, 16:30

Motor hoeft idd niet gekanteld te worden. Ik had mijn MINI ongeveer 1 uur laten afkoelen, maar die was nog wel warm :)
Montage was ongeveer 1 uur. Hitteschild was er ook afgehaald.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

22 feb 2007, 17:22

Wel even nieuwe metaalpakkingen halen voor beide uiteinden van het spruitstuk is het beste, zijn niet zo duur. Gewoon de standaard pakkingen van MINI. Al doen sommigen het inderdaad zonder de pakkingen te wisselen, kan ook.

Niet vergeten om na enkele rij-sessies de bouten op de cilinderkop na te kijken, het is bekend dat deze nog wel weer eens los willen gaan.
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:20

22 feb 2007, 23:02

Berthil schreef:Wel even nieuwe metaalpakkingen halen voor beide uiteinden van het spruitstuk is het beste, zijn niet zo duur. Gewoon de standaard pakkingen van MINI. Al doen sommigen het inderdaad zonder de pakkingen te wisselen, kan ook.

Niet vergeten om na enkele rij-sessies de bouten op de cilinderkop na te kijken, het is bekend dat deze nog wel weer eens los willen gaan.
heb er een ceramische pakking bijzitten die op de cilinderkop moet, dus dat moet lukken...

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”