Hoeveel tuners zijn er voor een Mini?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

13 mar 2007, 10:03

Ik vind het wel een goed initiatief van Hans. Zodra het lijstje een beetje 'af' is kan die mooi als sticky in het motor en onderstel forum. Wel de laatst genoemden van Berthil even meenemen. En een goede omschrijving van wat je krijgt. IPV 'compleet setje' echt noemen wat er veranderd wordt. Prijzen zijn richtprijzen en kunnen per auto verschillen etc.


iDD
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

13 mar 2007, 10:08

coendek schreef:vergeten jullie nou BBR tuning in de UK???? :O
BBR MINI Cooper S met 307PK :s
Kost ook maar 18.000 Pond voor de montage
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

13 mar 2007, 10:21

Zeker een goed initiatief, het is toch steeds een terugkerende vraag.
Misschien de exoten dan maar gewoon weglaten, de kans is klein dat iemand daar naartoe gaat
(al had ik ooit eens een afspraak bij RMS staan :) )
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

13 mar 2007, 10:28

Dat is ook de bedoeling, idd (rein) :wink: zonder het forum door te moeten lopen.. wij houden het wel iedere dag bij wat er gebeurt hier op het forum maar voor iemand die nieuw is moet dat wel makkelijk zijn, want inderdaad krijg je steeds die vraag weer :?
En BBR mag natuurlijk niet ontbreken op het lijst alleen valt die in het lijstje exoten.. 307pk :shock: maar wel 15000,- pond ofzo..
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

13 mar 2007, 11:03

Exoten zou je IMO ook gewoon moeten noemen, maar zorg dat het lijstje compleet omschrijft wat er gedaan wordt. Misschien gewoon een goed artikel schrijven met wat iedereen belooft enzo. Beginnend met een samenvattend lijstje met naam, beloofde/ actuele pk's en dan prijs. Daarna het hele stuk uitbreiden met een goed verhaal over wat er bij wie allemaal gebeurt. Ingedeeld in de hoofdstukken onder naam van de tuner.

iDD...........Er wordt hier op het forum sowieso maar weinig met sticky's gewerkt vind ik.
minibandit
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kontich
Berichten: 282
Lid geworden op: 17 feb 2006, 22:15

30 mar 2007, 00:38

Maaij schreef:Heinz --->450 euro
Superchips --->???
Blue-fin ---> ???
Zip-tuning --->400-500 euro
bluefin...incl verzending naar België...460 euro
het vermogen...bij een One...van 91 naar 121,7 pk !!!
koppel van 140 naar 156 Nm
ze beloven "TOT" 33 pk winst...dus geven wel degelijk waar voor hun geld 8)
is al gemeten op twee verschillende tesbanken en resultaten waren mooi in dezelfde lijn !!

btw...bluefin is toch van Superchips makelij... :wat:
zo staat het tenminste toch op de unit :lol:
Afbeelding
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Almere
Berichten: 284
Lid geworden op: 21 mei 2006, 16:31

30 mar 2007, 13:51

Dat van die BBR tuning is wel helemaal belachelijk voor 15 a 17 duizend pond! Maar wel ongelooflijk 307BHP! Dan kun je lekker vaak nieuwe voorbanden aanschaffen! :mrgreen:

Weet iemand toevallig hoeveel het kost om bij Hamann Je Mini te tunen? Ik zag op hun website, dat ze zelfs een kit hebben voor 270pk! Ik ben namelik benieuwd, of het financieel vergelijkbaar is met een works tuning? Misschien niet deze 270pk kit, maar wel een kit van 230pk ofzo... En zou Hamann tuning zijn waarde een beetje houden vanwege hun grote naam/status?

Groeten,

Matt
Mini Phantom
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 apr 2007, 10:07

14 apr 2007, 21:11

Wil niet lullig overkomen, maar Beek had zeker geen goede naam bij de club's waar ik bijzat met de Subaru !

En dan praat je over meer tuning ervaring dan wat op dit forum over het algemeen zit ( niet ten nadele van somige uiteraard) daar zaten heel veel mensen die veel meer met extreme tuning bezig waren ipv het gewoonlijke chipje,uitlaatje en filtertje maar motorblok conversies en dergelijke ( 200 + pk's extra), en dan kom je er wat sneller achter welke betrouwbaar tunen en welke prutsen. :roll:

Misschien dat ze zich de afgelopen 3 jaar zwaar hebben verbeterd, dat weet ik niet, maar de overige clubleden meden dit tuning bedrijf !

Gr Barry
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

15 apr 2007, 08:18

Weet wel dat Klaas die toko pas 2,5jaar geleden heeft over genomen.. dus misschien voor die tijd? Voorlopig hebben ze wel de meeste ervaring met Mini's (in Nederland) en bij mij doet ook alles het nog :wink:
Mini Phantom
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 apr 2007, 10:07

15 apr 2007, 08:53

Heb het nog even opgezocht en het was in 2003 dat die discussie op gang was gekomen uit ervaringen met dit bedrijf !
Dus wel weer een tijdje geleden, maar hoop dan wel dat Klaas zijn eigen personeel heeft meegenomen of de rest op herscholing heeft gestuurd :mrgreen:

Greetz Barry
Braspenning Racing
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Dublin
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2006, 22:51

18 apr 2007, 11:15

[quote="minibandit"][quote="Maaij"]

btw...bluefin is toch van Superchips makelij.[quote]

Klopt de Bluefin is ook van Superchips, dus ook gewoon leverbaar in Nederland.
Onder de Mini's niet erg bekend hier, maar bij bv. de Fiesta's ST zeer gewild!
Afbeelding
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

18 apr 2007, 12:35

CHRIS!!! Je leeft weer?!

Hoe is het kerel?

iDD
Braspenning Racing
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Dublin
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2006, 22:51

18 apr 2007, 12:54

iDarkDesign schreef:CHRIS!!! Je leeft weer?!

Hoe is het kerel?

iDD
Hey Rein,

Ja alles is weer ok. Zware rug operatie achter de rug, maar alles doet het weer.
Moet hier flink bijlezen zeg!!! :shock:

Nog happy met " The Little Beast"?
Afbeelding
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

18 apr 2007, 14:14

Goed om te horen dat je het weer doet! Ben je alweer 100% of draai je nog op halve toeren? Alweer aan het werk?

Ja ik ben zeer happy met mijn Braspenning MINI, alleen moet wel zeggen dat ie aardig moet bijpoten tussen al het motorisch geweld hier... Volgende week wordt er vanalles (cosmetisch) aan gedaan en daarna wilde ik eigenlijk een afspraak maken bij jullie voor een checkup. Het is wel tijd voor een beurt en het nakijken van vanalles. Is dat mogelijk?


iDD
erikawf
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 106
Lid geworden op: 13 mei 2007, 20:51

28 mei 2007, 21:52

heren, ik heb mijn "oude" mini laten tunen bij:
chip chuning nederland ook wel chip tuning experience genaamd.
Coopers S van 163 pk naar 197 pk en 45 nm toename.
Kosten euro 575, incl btw.
Ik heb 2 jaar garantie gekregen en bij een motorreset kun je tegen een schappelijke vergoeding ad 75,- de "software" er weer op laten zetten.
Misschien hebben jullie hier nog iets aan.

erika

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”