M45 Eaton SC

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
jtkvandersteen
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2014, 21:25

M45 Eaton SC

24 jan 2016, 15:20

Weet iemand of SC van een JCW R53 gelijk is aan die van een Cooper S R53? Minicale groet Jeroen
Minimaastricht
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Maastricht
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:57

M45 Eaton SC

24 jan 2016, 15:34

Pre-facelift (2002-2004) niet. De pre-facelift versie is niet voorzien van een teflon coating. De SC van de pre-facelift is wel identiek aan de JCW echter heeft de JCW uitvoering er een kleinere pulley (11%) op.
Afbeelding

Zie hier voor mijn "Who are you".
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: M45 Eaton SC

25 jan 2016, 17:44

Pre facelift - geen coating - standaard pulley
Facelift - coating - standaard pulley
JCW - coating - 11% kleinere pulley
jtkvandersteen
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2014, 21:25

Re: M45 Eaton SC

25 jan 2016, 19:37

Ok, mijn Cooper S is post facelift (10/2006). Er van uitgaande dat de compressor ook post facelift is, en dus past, dan heb ik volgens mij 2 opties; de JCW pulley vervangen door een standaard of de JCW pulley laten zitten. In het laatste geval moet ik dan de software van mijn motormanagementsysteem aanpassen of merkt het MMS dat niet. Bij tuning naar 15 of 17% pulley wordt namelijk wel de software aangepast. En als ik moet aanpassen naar wie moet ik gaan? Heren vast bedankt voor de reacties en hulp. Ik ben jullie hoe dan ook eeuwig (zolang mijn Cooper S leeft) dankbaar. Minicale groet Jeroen
Minimaastricht
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Maastricht
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:57

Re: M45 Eaton SC

25 jan 2016, 21:55

Heel verhaal maar ik begrijp dat je een JCW compressor hebt met een een 11% pulley. Terug naar standaard "S" pulley wordt nauwelijks gedaan; men gaat vaak juist naar 15% of 17%, oftewel het verbeteren van prestatie. Het monteren van een andere pulley kan zonder software aanpassing maar zal door de hogere toeren in de compressor meer warmte genereren (en meer verbruik). Verbetering van koeling is je eerste prioriteit; erna op de rollenbank zetten en de software optimaliseren is uiteindelijk het beste.
Afbeelding

Zie hier voor mijn "Who are you".
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: M45 Eaton SC

25 jan 2016, 22:46

Van 11 naar 15 of 17 kan prima zonder software. Er van uit gaande dat je een JCW hebt (die altijd al behoorlijk rijk afgesteld staan....)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”