Motor kapot

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Jordyh
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jan 2016, 09:41

Motor kapot

10 feb 2016, 16:27

Nou mensen heb precies anderhalf week de mini en het blok is in stront + de katalysator is gescheurd.

Nu mijn vraag wat kan ik het beste doen? Het blok tikt enorm erg en klinkt alsof er een tractor aan komt rijden!! het gaat om een R53

Of heeft het iets met de ketting te maken? Meerdere filmpjes gekeken op het internet en klinkt precies hetzelfde.


(dit is een filmpje die ik zelf gemaakt heb)
MINIlimburger
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 nov 2015, 21:22

Re: Motor kapot

10 feb 2016, 16:52

Degene van wie je m gekocht hebt eens opbellen en je geld terug halen
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Motor kapot

10 feb 2016, 16:57

Ketting of compressor.
ff contact opnemen met Brana
Jordyh
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jan 2016, 09:41

Re: Motor kapot

10 feb 2016, 18:25

Hierbij nog een filmpje van het geluid



En helaas doet brana er niks aan, blijkbaar kan een auto in anderhalf week zo veranderen. 1 ding is zeker hun zijn exit voor mij.
Laatst gewijzigd door Jordyh op 10 feb 2016, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: omg. Utrecht
Berichten: 2007
Lid geworden op: 10 sep 2013, 19:33

Re: Motor kapot

10 feb 2016, 18:29

Het kan aan mij liggen, maar het lijkt me niet zo verstandig om 'm eens ff lekker hoog in de toeren te jagen....
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
Jordyh
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jan 2016, 09:41

Re: Motor kapot

10 feb 2016, 18:31

Klatsie schreef:Het kan aan mij liggen, maar het lijkt me niet zo verstandig om 'm eens ff lekker hoog in de toeren te jagen....
Heb je gelijk aan, maar daardoor hoor je het geluid wel op verschillende niveau's.. En als alles wel in stront is heb ik al een JCW blok geregeld.
Minimaastricht
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Maastricht
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:57

Re: Motor kapot

10 feb 2016, 18:52

Nou....

Ik weet niet exact waar je woont maar je zou voor het westen GoGarage, het zuiden GeaR53 of het oosten Spenki eens kunnen bellen en langsgaan. Zij kunnen je op basis van hun bevindingen wel aangegeven waar het zit, wat de oplossing is en uiteraard wat de verwachte kosten zijn. Een compleet blok vervangen is dan ook weer het uiterste. Hij loopt nog; dus het is te fixen.
Afbeelding

Zie hier voor mijn "Who are you".
Jordyh
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jan 2016, 09:41

Re: Motor kapot

10 feb 2016, 19:00

mrgt10 schreef:Nou....

Ik weet niet exact waar je woont maar je zou voor het westen GoGarage, het zuiden GeaR53 of het oosten Spenki eens kunnen bellen en langsgaan. Zij kunnen je op basis van hun bevindingen wel aangegeven waar het zit, wat de oplossing is en uiteraard wat de verwachte kosten zijn. Een compleet blok vervangen is dan ook weer het uiterste. Hij loopt nog; dus het is te fixen.
Kom helemaal uit het noorden, hij gaat vrijdag naar de dealer om te kijken met de ketting daar zit een bepaald ding tussen die hem op spanning houd (chain tensioner). (de kans is dat dat het alleen is) Als het wel de lagers zijn ga ik naar GeaR53 voor een ander motorblok. Enige probleem is dan dat de auto van Groningen naar bijna Eindhoven toe moet.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Motor kapot

10 feb 2016, 19:33

Misschien een hele stomme vraag hoor.. maar al eens naar het oliepeil gekeken?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Motor kapot

10 feb 2016, 20:23

Inderdaad, olie nakijken. Gooi er eens 1 liter in. Want het is toch vreemd dat je een week na aankoop in eens dit geluid hebt. Klinkt als een motor met veel te weinig olie. Als dat het niet is, zal het inderdaad je ketting spanner of geleiders kunnen zijn. Dus dan valt het waarschijnlijk nog mee. Helaas kost het natuurlijk nu wel wat meer als je naar de Mini dealer zelf gaat. Dit is een simpele klus voor een Mini club garage.

En ja, Weert is inderdaad stukje rijden. Heb ik laatst ook 2 keer gedaan vanuit Drachten. Maar de wegen zijn wel mooi om even een stuk te rijden! Succes!
Afbeelding
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Motor kapot

11 feb 2016, 00:41

En stuur Roy (Spenki) of Davy een bericht. Zij kunnen uit filmpje wel dingen uitsluiten
Jordyh
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jan 2016, 09:41

Re: Motor kapot

11 feb 2016, 08:45

Vanochtend de auto weer gestart om toch even te horen of het weg en het is weg! Daarnaast is de olie in anderhalf week 2 keer gepeild. En is er gisteren wel wat bijgegooid.

Echter breng ik hem nog wel naar de dealer om de kettingspanner te vervangen, en de reden dat die naar de dealer gaat is omdat ik volgensmij geen handig iemand met mini in het noorden van het land heb zitten? Terwijl de dealer op een veilige 2km afstand van me zit!

Mensen toch bedankt voor de snelle reactie's etc! Nu alleen nog een ander spruitstuk monteren want die is wel gescheurd..

Hier toch een filmpje hoe die vanochtend klonk
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Motor kapot

11 feb 2016, 11:55

Klinkt al stukken beter! Denk toch dat hij gewoon te weinig olie heeft gehad. Sommige Mini's zijn olieslurpers! Ben benieuwd of het nu ook nog weg is als hij warm gereden is. Ik heb nog wel een spruitstuk voor je! De kat is wel leeggehaald van binnen. Als je er belang bij hebt, dan stuur je me maar een PB. Hij ligt hier in Drachten!
Afbeelding
Gebruikersavatar
A i r
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 feb 2012, 20:09

Re: Motor kapot

11 feb 2016, 20:14

Je woont in Grongen toch? Dan is Buursema BMW in Leek misschien ook een optie om de kettingspanner te laten vervangen. Heeft een aantal jaren geleden de mijne ook gedaan.

Martinistad is een k*dealer.....
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Motor kapot

11 feb 2016, 21:17

Jouw witte spiegelkappen hier te koop!

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”