Tikkend geluid

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Michdapp
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2016, 18:22

Tikkend geluid

13 mar 2016, 00:51

Heb deze week een nieuwe koppakking laten plaatsen maar nu heb ik mijn mini s 53 weer terug maar hoor ik bij koude start mijn kleppen heel erg tikken ??? Dit was voor de reparatie niet het geval .
Als de motor eenmaal warm is loopt hij mooi en hoor ik niets ...
Wat zou dit probleem kunnen zijn .
Ze hebben ook de kop afgevlakt...
Zijn de kleppen niet goed afgesteld , heel vaag voor mij ..
Gp0029
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 375
Lid geworden op: 30 aug 2014, 23:48

Re: Tikkend geluid

13 mar 2016, 08:58

Terug gaan en laten horen aan de reparateur, zo'n grote reparatie heeft vast garantie
Afbeelding
ClubbieS
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Landgraaf
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2016, 19:09

Re: Tikkend geluid

13 mar 2016, 09:08

Gp0029 schreef:Terug gaan en laten horen aan de reparateur, zo'n grote reparatie heeft vast garantie
Eens!
Niet lang twijfelen en blijven rondrijden.
Hoeft niks ernstigs te zijn, maar toch even door de monteurs laten checken.
Afbeelding
Classic Austin Mini 1000HLE, Classic Austin Mini Seven 850, Opel Kadett, Seat Cordoba, Alfa Romeo 156 sedan, Alfa Romeo 156 Sportwagon, F54 Mini Clubman S
Michdapp
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2016, 18:22

Re: Tikkend geluid

13 mar 2016, 10:08

Sta daar morgen ochtend als eerste weer voor de deur ....
Had de wagen zo,n 4 weken geleden daar gekocht .
Bij proefrijden deed hij het perfect , koude motor geen rare geluiden , bij warme ook niet .
Ze hadden wel gezecht dat ee al een nw koppakking op zat en dat er een nw thermostaat op zat , nou na de koop en 10 km verder stonden we stil imdat hij in veiligheids mode sloeg , bleek achteraf de bedrading te zijn wat niet goed aangesloten zat wat bij de thermostaat lag..?
Dit was dus verholpen , na nog geen week verder begon het temperatuur lampje te branden , zat er bijna geen koelvloeistof meer in , en ik begreep er geen reet van , hij rookte niet en lekte ook niet , ik bijgevuld en olie ook maar effe na gekeken , allemaal witte troep in me olie..
Heb toen gelijk monteur gebeld en die zij , ontlucht hem eerst , dit gedaan , maar na 50 km weer leeg mijn koel vloeistof ...
Dus uiteindelijk mini een week weg , kop eraf , deze afgevlakt , nw pakking erop bak ook schoon geflusht zeggen ze , hij had de mini gisteren bij mij thuis gebracht , hoorde toen niets omdat als hij warm is geen geluid maakt .
Maar na een paar uur toch effe rijden , ik schik me rot , wat nu weer pfffffffff wat een herrie komt er uit dat motor blok .
Maar morgen sta ik gelijk weer voor de deur , moet gewoon gemaakt worden ....

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”