roggelend / gorgelend geluid gasgeven en gas los

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Candy
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 mar 2014, 16:04

roggelend / gorgelend geluid gasgeven en gas los

20 mar 2016, 15:13

Even een vraagje omdat ik niet weet of dit wellicht een typisch R50 geluid is, of dat er wellicht toch iets niet helemaal in orde is met de verbranding? van mijn auto.
Mijn auto maakt soms weer wel en soms weer niet een roggelend / gorgelend geluid bij het gas geven en soms ook als ik mijn gas loslaat. Hij sputtert niet en hij houdt ook niet in. Ik ondervind er zelf geen hinder van, maar mijn vriend vindt het geen normaal geluid. Het is ook niet constant aanwezig. Ik heb zelf het idee dat het bij kouder weer iets erger is. Het geluid lijkt van onder de auto vandaan te komen en mijn uitlaat is niet lek. Weet niet of het ermee te maken heeft, maar een aantal maandenbterug hield 'ie af en toe weleens een beetje in en als je dan gas bij gaf, gaf ie weleens een knal(letje). Sindsdien ben ik 98 gaan tanken en us het eigenlijk over, behalve dan het roggelende geluid dat 'ie af en toe nog maakt. Iemand enig idee of dit weer typisch R50 is, of is er wellicht iets mis met de verbranding oid? Morgen gaat 'ie voor een beurt en APK naar de garage en staat dit ook op het lijstje met puntjes.
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: roggelend / gorgelend geluid gasgeven en gas los

20 mar 2016, 16:28

Kan je geen filmpje maken van het geluid? Dan is het makkelijker te beoordelen. En knallen uit de pijp hoort erbij. Dat doet die van mij constant. Misschien is je brandstofpomp aan het stukgaan?
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”