Heb hieronder een stukje van Dave hernomen en citeer :
Uitlaatspruitstuk:
Over het algemeen zijn dit zaken die samen met een pulley veel opleveren, voor weinig geld.
Het monteren van een andere spruit, bijvoorbeeld Janspeed of Milltek, of het aanpassen van het standaard spruitstuk waarbij de precat verwijderd wordt, en soms ook het vernauwende stuk levert veel voordeel op om de restrictie in de uitlaat van de mini te verwijderen. Om zonder cat te rijden is niet wenselijk, aangezien de SC's MINI het beste werkt met een beetje tegendruk.
Je hebt twee soorten: 4-1 waarbij de 4 collectorbuizen samenkomen in één enkele buis en een 4-2-1 waarbij de 4 collectors samenkomen in twee buizen, en naderhand in 1 collector. De 4-2-1 variant is meestal een spruitstuk wat koppel verhoogt, en de 4-1 zorgt voor meer pk’s.
----
Nu heb ik zelf een JCW luchtfilterkit (airbox) en JCW uitlaat op mijn originele R52 Cooper S en wens deze nog wat (fijn) te tunen, maar ben nogal gesteld op origineel en hou niet echt van software matige upgrades, eerder mechanische tuning.
Graag enkele suggesties (welke type 4-1 of 4-2-1, welke merk) en waar kan ik voor de aankoop en inbouw terecht ?
Alvast bedankt voor het advies.
Michel
Mini Cooper S Cabrio 2006 (R52) - Spruitstuk upgrade
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Mini Cooper S Cabrio 2006 (R52) - Spruitstuk upgrade
Als je graag zo veel mogelijk de originele staat wil behouden dan zou je het OEM spruitstuk kunnen aanpassen door de precat eruit te slijpen en hiervoor in de plaats een stukje pijp ertussen te lassen. Ginoceros hier op het forum heeft deze in het verleden gemaakt en het wordt ook wel de "Che-cat-delete" genoemd. De aanpassing levert wat meer geluid en ook een iets betere performance op. Je zou Ginoceros een PB kunnen sturen.
Onze sponsors